ילדים בכיתה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

כאוס החזרה ללימודים: ההורים בירושלים בחוסר וודאות

הבלבול לקראת החזרה ללימודים - יו"ר ארגון ההורים בירושלים תומך בחזרה מלאה של כל כיתות הלימוד בעיר: "אין שום סיבה למנוע מהילדים להגיע לבית הספר" 

פורסם בתאריך: 14.5.20 16:43

כאוס החזרה ללימודים נמשך: מתווה הפתיחה המחדש של כיתות ד'-י' עדיין לא גובש באופן סופי, וההורים מבולבלים. המתווה הסופי יוחלט, ככל הנראה, רק בשעות הקרובות. המתווה המסתמן הוא שביום ראשון הקרוב, 17.5, מערכת החינוך תיפתח, למעט באזורים שמהווים מוקדי תחלואה. כדוע ארגוני ההורים ומרכז השלטון המקומי התנגד עד כה לכך שכיתות ד'-י' יחזרו ללימודים במתכונת מצומצמת מאוד.

בינתיים ההורים בירושלים מבולבלים. אריק קפלן, יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, מספר ל"כל העיר": "אני בקשר גם עם העירייה וגם עם משרד החינוך בנושא הזה – במשרד החינוך עוד לא קיבלו את המתווה הסופי, זה כרגע בגיבוש. אני גם בקשר עם ראש העיר משה ליאון, וברגע שיהיה מתווה סופי אז גם כל השכונות שאין בהן בעיות של תחלואה ייכנסו למתווה הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ההורים הם בעד לחזור לשגרה" מדגיש קפלן, "ברגע שהתחילו לשחרר את המשק ואת הקניונים והפארקים פתוחים, אז אין טעם בהגבלות. אם הדברים האחרים היו נשארים סגורים, אפשר היה להבין את הרציונל, אבל ברגע שהכל השתחרר והילדים נפגשים אחר הצהריים, ומותר לפגוש את סבא וסבתא שהם בדרגת סיכון הרבה יותר גבוהה, אין שום סיבה למנוע מהילדים להגיע לבית הספר".

בדיון שהתקיים במשרד ראש הממשלה נבחנת ההמלצה לקיים הערכת מצב ב-1 ביוני לבחינת הערים שבהן אחוזי התחלואה הם גבוהים. באזורים שבהם תתגלה תחלואה – הם ייסגרו. לצד זאת, יוקם צוות מצומצם להיערכות מערכת החינוך לגל תחלואה שני. בין החלופות שנבחנו, יש לציין, היתה שהיית תלמידי כיתות ד'-י' ברחובות. חלק מהגורמים טענו כי החזרת כל מערכת החינוך תוביל להתפרצות מחודשת של הקורונה.

במשרד הבריאות, יש לציין, מבקשים להחזיר ללימודים רק את גני הילדים בערים שבהן התחלואה היא נמוכה. אולם, במשרדי האוצר והחינוך ובמרזכ השלטון המקומי בראשות חיים ביבס, תובעים להחיל את החזרה ללימודים על כל שכבות הגיל, להוציא את השכונות האדומות בירושלים ובבית שמש – שבהן הלימודים ימשיכו במתווה החלקי הקיים.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב דרש בישיבה להפסיק את מתכונת הלימודים הנוכחית "שקוטעת את הרצף הלימודי והחברתי ופוגעת ברצף של המענים הרגשיים. על רקע שיעורי התחלואה הנמוכים אני מבקש לקדם את חזרתה המלאה של מערכהת החינוך לשגרה מלאה, תוך מתן דגש על יישובים שבהם קיימים שיעורי תחלואה נמוכים".




תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר