תלמידים לומדים בכיתה עם מסכות עקב משבר הקורונה (צילום: מוטי מילרוד)
(צילום: מוטי מילרוד)

היום: תלמידי חטיבות הביניים בירושלים חוזרים לבתי הספר

תלמידי כיתות ז'-ט' ברחבי העיר חוזרים לבתי הספר, הלימודים מתקיימים בקפסולות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע; במקרה של התפרצות קורונה - יבוצעו בדיקות לכלל התלמידים וצוות ההוראה

פורסם בתאריך: 6.12.20 07:44

שבוע לאחר חזרתם ללימודים של עשרות אלפי תלמידי כיתות י' עד י"ב לבתי הספר בירושלים, היום, ראשון, 6.12, חוזרים לספסל הלימודים גם 50,313 תלמידי חטיבות הביניים בעיר בכיתות ז' עד ט', השבים כעת למתכונת של לפחות שני ימי לימודים בשבוע.

בעירייה מציינים כי על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של התלמידים וצוותי החינוך, מינהל החינוך ימשיך בהפעלת חמ"ל הקורונה שנפתח עם פתיחת שנת הלימודים, הפועל לניטור שוטף של התחלואה וצמצומה בשיתוף פעולה עם מרכז השליטה החדש של משרד החינוך.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כחלק ממתווה החזרה ללימודים, נקבע כי התלמידים ילמדו בחצאי קבוצות של 20 תלמידים לכל היותר, ויוכלו לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בקבוצות של עד 19 תלמידים ועד 4 מורים. במסגרת הלימודים, כל תלמיד יורשה לעבור בין 2 קבוצות לכל היותר, כולל כיתות אורגניות ומגמות, כאשר כל מורה יוכל לעבור בין 4 קבוצות לכל היותר.

ההנחיות החדשות אינן כוללות מורים לחינוך גופני, מורים לשל"ח ואנשי צוות של חווה חקלאית, שיורשו ללמד יותר מ-4 קבוצות במרחב פתוח או באולם ספורט, בהתאם להנחיות נפרדות הכוללות חובה לעטות מסכה וחובה לשמור על מרחק מינימלי של שני מטרים בין תלמידים או בין תלמיד למורה.


פתיחת שנת לימודים בעידן הקורונה - כיתה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)

כיתת לימוד בימי הקורונה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)


חזרתה לפעילות של מערכת החינוך מתבצעת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בדגש על חובת עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים, במרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ. במסגרת זו, יתקיימו רק טיולים חד יומיים המלווים במדריך, חובש ומאבטח, ופעילותם של מערכי ההסעות תמשיך ללא שינוי.

לצד הנחיות החזרה ללימודים, נקבע נוהל חדש ולפיו במקרה של תחלואה מתפרצת בבית ספר, לרשות המורים והתלמידים תעמוד האפשרות לקיים בדיקת קורונה, זאת במטרה לאפשר למינהל החינוך בעיריית ירושלים, בשיתוף עם משרד החינוך, להמשיך לפעול להידוק הבקרה אחר התחלואה ולהבטיח רצף לימודים.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "לאחר חודשים רבים שמערכת החינוך לא עבדה אני שמח בשמחת התלמידים, ההורים ואנשי החינוך על החזרה לשגרת לימודים. בהשקפה הירושלמית החינוך הוא מעל הכל ועלינו לעשות כל מאמץ אפשרי בשביל לשמור על מערכת החינוך פתוחה. נערכנו לרגע הזה ואנו מוכנים לפתיחת המערכת ולחזרתם של כל תלמידי העיר לספסל הלימודים. אני מאחל לכל התלמידים חזרה נעימה ומעשירה. אתם תלמדו, אנחנו נעשה את כל השאר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר