בית הספר הניסויי ארגנטינה והמפגעים שדורשים תיקון מידי (צילומים: ועד הורי בית הספר)
בית הספר הניסויי ארגנטינה והמפגעים שדורשים תיקון מידי (צילומים: ועד הורי בית הספר)

"חבלה של עיריית ירושלים בבית הספר הניסויי וצעד ראשון לחיסול החינוך הממלכתי בקרית היובל"

הזעם של הורי בית הספר הניסויי ארגנטינה: במכתב תקיף ששלחו ועדי ההורים בניסויי ארגנטינה – היסודי והתיכון – לראש העיר הם דורשים אישור מידי של שיפוץ היסודי והרחבת התיכון. "התחושה היא כי עיריית ירושלים באמצעות גרירת הרגליים שמה לה למטרה לפרק את המפעל החינוכי"

פורסם בתאריך: 13.4.22 21:05

הורי בית הספר הניסויי ארגנטינה זועמים על ראש העיר משה ליאון ועל עיריית ירושלים. במכתב חריף ונוקב שנשלח על ידי ועד ההורים בבית הספר – היסודי והתיכון – לראש העיר משה ליאון עולות טענות קשות כנגד התנהלות העירייה בכל נושא שיפוץ העומק של בית הספר היסודי והרחבת בית הספר התיכון.

"התחושה בקרב קהילת בית הספר הניסויי ארגנטינה היא כי עיריית ירושלים באמצעות גרירת הרגליים בהשלמת בינוי בית הספר שמה לה למטרה לפרק את המפעל החינוכי שחוגג עשור להקמתו", נכתב על ידי ועד ההורים. "אנו מבקשים להתריע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי המשמעות של אי אישור ההחלטה לבניית בית הספר העל יסודי, טרם המעבר ליער ציפורי, ומניעת שיפוץ עומק במבנה היסודי (תוכנית שכוללת בניית מרחב מוגן) כבר בקיץ הנוכחי היא בפועל – במכוון או שלא – חבלה של עיריית ירושלים בבית הספר וצעד ראשון לחיסול החינוך הממלכתי בשכונה".

אז על מה בעצם המהומה? נתחיל מהסוף – עיריית ירושלים, בעיקר חברי מועצת העירייה החרדים שחברים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, גוררת רגליים ואינה מאשרת את התוכנית לשיפוץ מקיף לבית הספר, אשר כולל גם את הרחבת התיכון הצומח של הניסויי.

למעשה, בדיון שהתקיים בתחילת חודש מרץ בוועדה המקומית לתכנון בנושא, הפתיעו החרדים את כולם עם הגשת עשרות התנגדויות לתוכנית – דבר שהוביל את יו"ר מינהל קהילתי יובלים לרוץ אחוז אמוק לישיבת הוועדה כדי להעמיד דברים על דיוקם ולדרוש את אישור התוכנית. מה שלא קרה בסופו של דבר.


בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)

בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)


הוועדה המקומית, כזכור, החליטה שלא לאשר את הרחבת התיכון בנימוקים שונים וקבעה כי יתקיים דיון נוסף בנושא. לעומת זאת הוועדה החליטה לאשר את שיפוץ העומק לבית הספר היסודי. אולם – למרות האישור שניתן בוועדה – ההחלטה טרם פורסמה ברשומות העירייה, מה שבפועל אומר שההחלטה טרם אושרה רשמית ולפיכך אין אפשרות להתחיל בהליכים הנדרשים לפני היציאה לשיפוץ. כמו כן, למרות שעבר חודש מאז אותו הדיון – לא נקבע דיון המשכי הנוגע להרחבת בית הספר התיכון. ועל כך יוצא קצפם של ההורים.

במכתב לראש העיר מדגישים ההורים כי "לצערנו, למרות שעבר חודש וחצי (!) מאז התקבלה, ההחלטה טרם פורסמה ברשומות העירייה ולכן למעשה ההחלטה על השיפוץ שכבר אושר, נחשבת כהחלטה שעדיין לא התקבלה. הדבר משפיע ישירות על מועד תחילת העבודות. כל יום נוסף של עיכוב בפרסום ההחלטה מהווה פגיעה ממשית בילדי שכונת קרית היובל ועין כרם.


המפגעים בתוך בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)

המפגעים בתוך בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)


"כמו כן הוחלט שיקבע דיון המשך לשם אישור תוספת הכיתות לחטיבה והתיכון בבניין חדש, ככל הידוע לנו, אפילו תאריך לישיבה לא נקבע. על אף התגובה הרגילה מטעם דוברות העירייה שמביעה תמיכה בפרויקט, המציאות בשטח רחוקה מלהעיד על קידום הפרויקט מצידך. וכך, גם תלמידי התיכון והוריהם נשארים בעלטה לגבי היכולת של בית הספר לצמוח ולתפקד כבית ספר תיכון ראוי בגלל שרירות לב שלטונית של מאן דהוא".

 

 

עוד כתבו ההורים לראש העיר: "באם הוחלט מטעמים פוליטיים במועצת העיר לסגור את בית הספר הניסוי ארגנטינה ובתי ספר ממלכתיים בירושלים יהיה זה הוגן לומר זאת באופן ברור. זכותו של כל ילד בעיר ירושלים או מחוצה לה, לזכות לחינוך טוב ויציב ללא קשר למאבקים פוליטי".


המפגעים בתוך בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)

המפגעים בתוך בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילום: ועד הורי בית הספר)


סגן ראש העיר יוסי חביליו מוסר: "הניסויי-ארגנטינה והציבור הממלכתי בירושלים – נופלים קורבן לפרוטקשן מגזרי, ובמקום לשים סוף חד לתופעה הזו – יש מי שמדברים בחדרים סגורים על גובה המחיר שישלמו למגזר החרדי. לא ייתכן שזכויות בסיסיות של המגזר הממלכתי הופכות להיות בירושלים דבר שצריך להילחם עליו ולשלם עבורו מחיר. הרחבת תיכון הניסויי-ארגנטינה היא קריטית לשמירה על צביון שכונת קרית היובל וירושלים בכלל. תוכנית שמקודמת כבר שנים – נעצרה ברגע בגלל גחמות של פוליטיקאים חרדים, שחושבים שיוכלו להשיג תג מחיר גבוה יותר עבור אישור התכניות בוועדה המקומית לתכנון ובניה. אסור להיכנע לסחיטה הזאת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ומינהל החינוך עושים כל מאמץ כדי לקדם את בינוי התיכון ושיפוץ המתחם. בימים אלה מתעדכנות תוכניות העבודה לאחר הערות הוועדה המקומית. התוכניות יוגשו שוב לאישור הוועדה בשבועות הקרובים. זאת, בשיתוף צוות בית הספר, כאשר המטרה היא לפתוח את המתחם המשופץ עם פתיחת שנת הלימודים".



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית שלא יודעת מה יהיה הסוף

    אין חדש תחת השמש.ליאון עקבי .משרת את בוחריו- אדוניו. מ פני עאלק ראש עיר. בפועל בובה על חוט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר