כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: קרדיט: maroke/depositphotos.com)
כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: קרדיט: maroke/depositphotos.com)

מאבק המורים נמשך: מחר, ראשון, הלימודים בירושלים יחלו בשעה 10:00; החינוך המיוחד שוב הוחרג

המשא ומתן על הסכם השכר בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר פוצץ, והמורים החליטו להחריף את העיצומים: מחר, ראשון, הלימודים בכל הארץ יחלו בשעה 10:00, זאת למעט מערך החינוך המיוחד שיפעל כרגיל. השביתה לא כוללת חלק מחטיבות הביניים ואת החינוך העל יסודי

פורסם בתאריך: 18.6.22 20:16

גם מחר – ראשון, 19.6, הלימודים במערכת החינוך היסודי ובחלק מחטיבות הביניים יחלו בשעה 10:00. בניגוד לשבוע שעבר, אז השביתו המורים בכל יום מחוז אחר – הפעם מדובר על השבתה כלל ארצית, שבמסגרתה יחלו הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים בשעה 10:00. יצוין כי גם השבוע הוחרגו תלמידי החינוך המיוחד מהעיצומים.

לטענת הסתדרות המורים, הסיבה להחרפת העיצומים היא "שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים", כך נכתב בהודעת הסתדרות המורים על ההשבתה. "אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה – בנט ולפיד – ושל שר האוצר ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

מזכ"לית הסתדרת המורים יפה בן דויד הוסיפה כי "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט. אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג ברפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם".

מנגד, במשרד האוצר טוענים כי "לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבוע שעבר יצא יו"ר ארגון ההורים בירושלים אריק קפלן בקריאה לכל הצדדים הנוגעים בדבר להגיע להסכמות ולא להשתמש בילדים ובהוריהם כבני ערובה. קפלן הדגיש אז כי "יש קונצנזוס רחב לגבי מאבקם של צוותי ההוראה על תנאי העסקתם ואנו תומכים בהם בצורה מלאה, אולם להשבית את מערכת החינוך ולפגוע בילדינו על הדרך – זו לא הדרך. מי שצריך לשלם אלו הם שר האוצר ושרת החינוך – לא הילדים".

עוד הוא הוסיף: "אנו דורשים ממשרדי החינוך והאוצר ומהסתדרות המורים: את המשחקים – תשאירו לילדים. אל תשתמשו בילדים ובהוריהם ככלי ניגוח".

 

 

עיריית ירושלים נערכה לשינויים בשעות הפעילות של מוסדות החינוך והתאימה אליהם את מערך ההסעות.

מערך החינוך המיוחד:
מוסדות החינוך המיוחד הכוללני, בהם גני שפה ותקשורת, יפעלו כסדרם ויתחילו את יום הלימודים בשעה הרגילה.

כיתות תקשורת, כיתות מקדמות ומשלבות הפועלות במסגרות החינוך הרגיל – יתחילו את יום הלימודים בשעה 10:00, יחד עם יתר כיתות בית הספר.

הסעות:
תלמידי החינוך המיוחד הכוללני – ההסעה תצא כסדרה.

תלמידי כיתות מקדמות ותקשורת שמשולבות בחינוך הרגיל – ההסעות יתאחרו בשעתיים משעת ההסעה הרגילה.

תלמידים ממוסדות החינוך הרגיל – ההסעות יתאחרו בשעתיים משעת ההסעה הרגילה.

יצוין כי אין כל שינוי בשעות ההסעה בסיום יום הלימודים.

לכל שאלה בענייני הסעות ניתן לפנות למערך ההסעות העירוני: 2786*.


מחפשים דירת 5 חדרים בקטמון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא שנמאס לה

    אמן דלא תהיה לכם משכורת. שמשרד החינוך יקרוס ותבינו מה זה לא לקבל פרנסה כמו שלכולם קורה עכשיו.פשוט משרד של בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר