סמ"ר שחר פרידמן ז"ל (למעלה משמל עם כיוון השעון), סמ"ר דביר ברזני ז"ל, סגן אריאל רייך ז"ל, סמ"ר ענר שפירא ז"ל (צילומים: דובר צה"ל)
סמ"ר שחר פרידמן ז"ל (למעלה משמל עם כיוון השעון), סמ"ר דביר ברזני ז"ל, סגן אריאל רייך ז"ל, סמ"ר ענר שפירא ז"ל (צילומים: דובר צה"ל)

"עם כל הכאב, אנחנו מקום של חיים" – הימים הקשים והתקווה בתיכון הימלפרב

השבוע הובאו למנוחת עולמים בהר הרצל סמל ראשון שחר פרידמן ז"ל וסמל ראשון דביר ברזני ז"ל – בוגרי בית הספר. הם הצטרפו לשני בוגרים נוספים - סגן אריאל רייך ז"ל וסמל ראשון ענר שפירא ז"ל – שנפלו קודם לכן. עוד בין הבוגרים – הרש גולדברג-פולין החטוף בעזה

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:17

בתוך פחות מ-48 שעות – בין מוצ"ש לבוקר יום שני האחרון – נודע דבר נפילתם בקרב של סמל ראשון שחר פרידמן ז"ל וסמל ראשון דביר ברזני ז"ל, שניהם לוחמים בצנחנים, שנפלו בקרבות ברצועת עזה. שניהם גם בוגרי תיכון הימלפרב, ששכל בתוך שעות ספורות שניים מבוגריו.

שנה אחת מפרידה בין שחר ז"ל (בן 21) ודביר ז"ל (בן 20) ורק יממה במותם. הם לא הלוחמים הראשונים שנופלים בקרבות במלחמת 'חרבות ברזל', שהחלה בעקבות השבת הארורה של ה-7/10. לפני כשבועיים היה זה סגן אריאל רייך ז"ל, בן 24, קצין לוחם בגדוד 77. עוד קודם לכן, בשבת ההיא, נפל גם ענר שפירא ז"ל, לוחם בסיירת הנח"ל שהיה ממש לפני שחרור. הוא היה במסיבת הטבע 'נובה' בקיבוץ רעים, וגם שם נלחם עד מותו במחבלים הארורים. הוא הגן על רבים במיגונית, זרק בידיים חשופות 8-7 רימונים שהושלכו אל המיגונית על ידי המחבלים, עד שמת מות גיבורים.



בתיכון, כמעט מיותר לציין, הרכינו ראש וכאבו מאוד את נפילת הבוגרים. ואחרי כל הצער, ישנם החיים עצמם, ובפוסט מרגש שפרסם מנהל הימלפרב שלומי דנינו הוא מתייחס בדיוק לכך.

"אנחנו קהילה של חיים, ככה אנחנו מחנכים כל החיים", הוא כתב בתחילת השבוע. "לקהילת ביה"ס ולזכרם של אריאל, ענר, שחר ודביר.
"מוקדם מאוד הבוקר שמענו על נפילתו של דביר ברזני הי"ד, שנפל בלחימה בעזה. דביר, שיובא למנוחות בעוד כמה שעות, יחד עם שחר פרידמן הי"ד שנקבר אתמול בהר הרצל, עם אריאל רייך הי"ד שנפל לפני שבועיים וענר שפירא הי"ד, שרק כעת ציינו שלושים לקבורתו, יוצרים טלטלה רגשית עמוקה.

"כל אחד מהם, שונה באופיו, בבית שבו גדל ובדרך הארוכה שעשה בבית הספר, לצד החברים בכיתה ובשכבה ועם מערכות היחסים שהיו לו עם המורים הרבים שפגש במשך השנים.

"בוגרי בית הספר שנפלו במלחמה הזאת : ענר, אריאל, שחר ודביר למדו גם במגמות שיש בהם הרבה נשמה ורוח. ענר ושחר הם בוגרי מגמת אומנות, אריאל בוגר מגמת ספרות ודביר בוגר מגמת קולנוע. ואולי יש משהו בשילוב הזה, שמספר את הסיפור של בית הספר שלנו – היכולת לחשוב ברגישות, בעדינות, בשקט, ליצור מתוך עולם הנפש את היצירות הכי אמיתיות וכנות של התלמידים שלנו ויחד עם זה להיות לוחמים עזי נפש, גיבורים של ממש.

"סיפרתי לתלמידים בכל השבועות האחרונים שלא האמנתי שבימי חיי אשמע סיפורי גבורה כאלו על הבוגרים שלנו, אנשים רגילים לגמרי, ששוב ושוב מתגלים רגעי הגבורה שלהם בדבר הכול כך פשוט ואמיתי: הגנה על מדינת ישראל שלנו.

"עם הכאב על הנופלים, ועל בוגרי הימלפרב, שנפצעים במהלך הקרבות, אני רוצה שתדעו שבית ספר הוא מקום של חיים, ככה אנחנו מחנכים כל השנים. בבית הספר אין לנו חדר שבו תמונות של 64 בוגרי הימלפרב שנפלו במערכות ישראל, אלא קיר הנצחה בבית המדרש עם שלטים קטנים, עדינים.

"לראות תלמידים גם אתמול וגם היום משחקים כדורגל וכדורסל יחד, נכנסים לשיעורים, עומדים בתור לקפיטריה (או לחיסון, במקרה של תלמידי שכבת ח') זה החיים עצמם; לשבת עם צוות המורים של בית הספר הבוקר בכינוס קצר, ולהרגיש שייך למקום המיוחד הזה, זה החיים עצמם.
"לדעת שיש לנו בבית הספר תלמידים צעירים ממש שאמורים להרגיש במידה מועטה יותר את השכול הבית ספרי, יחד עם תלמידים בוגרים שיהיו בצבא בעוד שנה-שנתיים וכבר בוגרים להכיל את הכאב המכביד של המורים, זה מאתגר אבל גם זה החיים ממש.

"פעמים רבות, אנחנו מתראים עם בוגרינו בחתונות שלהם, יחד עם החברים הרבים מהימלפרב שבאים לשמוח איתם. זה הכבוד והגאווה שלנו. שהבוגרים שלנו רואים בנו דמויות משמעותיות שילוו אותם בשנות ההתבגרות ומזמינים אותנו לשמחות שלהם. גם זה, בעזרת השם, יקרה עם דור הלוחמים שנמצא בעזה ובצפון הארץ. תראו שזה יקרה. בעזרת השם, נדע ימים טובים יותר".

 

 

***

סמל ראשון פרידמן ז"ל התגורר עם הוריו – ליאת ודורון – ובני משפחתו ברחוב התקופה בשכונת רסקו. הוא הותיר אחריו את הוריו, ליאת ודורון, 3 אחיות – ענבר, סהר ונויה – סבים וסבתות – צבי ואסתר פרידמן, יצחק וציפי פלדמן.

שי הרוש, חברו של שחר ז"ל לתיכון הימלפרב, כתב: "שבת משוש לבנו נהפך לאבל מחלנו (איכה ה פס' טו). לא איש של בשורות אני היום, אני איש שבור המום וכואב, הערב בעודי נמצא בכיכר החטופים בתל אביב התבשרתי בבשורה הקשה:

"חברי לכיתה ולחיים, חברי שישבתי לידו בכיתות יא-יב, חברי שהצחיק אותי בבדיחותיו ובחוש ההמור הבלתי נגמר שלו ולא אחת נזרקנו אל מחוץ לכיתה, חברי שהיה נאמן ומסור לחבריו, חברי סמ"ר וגיבור ישראל – שחר פרידמן נהרג. הלב לא מעכל והראש לא תופס".

סמל ראשון ברזני ז"ל, התגורר עם משפחתו בהר חומה. הוא הותיר אחריו את הוריו – אביחי וטלי, ושתי אחיות – אור ורוני. בן 20 בלבד במותו.
אביחי ברזני, אביו של דביר ז"ל, משמש כסגן ראש אגף הביטחון של בית הנשיא, ויש לו היכרות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שספד: "מיכל ואני, יחד עם כל עובדות ועובדי בית הנשיא, כואבים את נפילתו של סמ״ר דביר ברזני, בנו של אביחי ברזני, סגן ראש אגף הביטחון של בית הנשיא. דביר, לוחם אמיץ בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, ששיקף בדמותו, בערכיו ובמעשיו את חינוכו מבית לאהבת העם והמולדת, נפל אמש בקרבות ברצועת עזה. אנחנו מחבקים את אביחי, טלי, אור ורוני היקרים בשעתם הקשה. יהי זכרם של טובי בנינו ובנותינו הנרצחים והנופלים במערכה, ברוך ונצור בליבנו".

מנו מאי, יו"ר מועדון השחייה ירושלים רבתי, ומאמנו של דביר ז"ל, סיפר: "דביר היה ילד רציני, אחראי, טוב לב ומשקיע. הוא שמר אתנו על קשר כל הזמן, גם לאחר שהתגייס. השיחה האחרונה שלנו היתה אחרי ה-7 באוקטובר, כאשר הוא התקשר לספר שהוא הוקפץ לבארי ותיאר את המראות שחווה שם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר