סמ"ר ענר אליקים שפירא ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
סמ"ר ענר אליקים שפירא ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

"החזיר 7 רימונים ובשמיני נפצע אנושות" – סיפור הגבורה של ענר שפירא מארנונה

ענר אלקים שפירא, לוחם בסיירת הנח"ל, בילה בסוף השבוע שעבר במסיבת הקטל בדרום. הוא היה עם עוד עשרות במיגונית, ועל פי העדויות שהגיעו משם - הציל בידיים חשופות חיים רבים. זהו סיפור גבורה של לוחם ללא חת, שהיה חודש לפני השחרור. יהי זכרו ברוך

פורסם בתאריך: 14.10.23 18:21

"ענר שפירא מפלוגת עורב של הנח״ל הציל לנו את החיים. מגיע לו צל״ש. הוא היה המלאך השומר שלנו" – את המילים הללו כתב אחד הניצולים ב'נובה' – המסיבה שנערכה בסוף השבוע שעבר ליד קיבוץ רעים. המסיבה שהפכה לשדה קטל לאחר המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס בשבת שעברה.

ענר ז"ל, בן 22 במותו, היה רק חודש לפני השחרור מצה"ל. לוחם בפלוגת עורב של סיירת הנח"ל. הוא התגורר עם משפחתו בארנונה, ובסוף השבוע שעבר יצא עם חברים לבלות במסיבה. את הסוף העצוב כולם כבר יודעים – אבל סיפור הגבורה שלו עוד יסופר רבות, ולמעשה הוא כבר מסופר.

"ענר הציל חצי מהאנשים במיגונית", סיפר ניצול אחר מהתופת, "כשזרק החוצה את רוב הרימונים שהושלכו אלינו".

אתמול, שישי, הוא הובא למנוחת עולמים בהר הרצל, בנוכחות מאות, בהם גם חבריו ליציע בהפועל ירושלים – קבוצה שאותה אהד בשנים האחרונות.

"ענר בן ה-23 גדל בארנונה", נכתב בהודעת הקבוצה. "בשנתיים האחרונות התאהב ביציע, במועדון ובקהילה, והפך לבן בית בהפועל ירושלים. הכאב בלתי נתפס. יהי זכרך ברוך, כולנו מצדיעים לך".

 

 

והעדויות על גבורתו של ענר מגיעות מכל עבר. "שמעתי מחברה שעמיתה שלה לעבודה, האחיין שלה ניצל בזכות ענר שפירא", כתב חבר של ענר בפייסבוק. "היא אומרת, ושמעתי גם ממקורות אחרים, שאיכשהוא ענר היה במיגונית בזמן התקיפה והוא הצליח לתפוס כמה רימונים שהושלכו לעברם ולהטיל אותם בחזרה על החמסניקים. האחיין הזה איכשהוא איבד את ההכרה בזמן הלחימה, אבל התעורר כששמע את המרצחים מרססים את מי שנותר בחיים. הוא נפצע והעמיד פני מת כשהם ניסו לוודא הריגה וכך ניצל".

חנן כתב: "ענר אליקים שפירא הי"ד – גיבור ישראל. לחם בידיים חשופות בכניסה למיגונית בצומת רעים מול מחבלים רוצחים, החזיר להם 7 רימונים ובשמיני נפצע אנושות. הציל עשרות אזרחים וחיילים".

"חוזרים מהלוויה בהר הרצל והלב נקרע. סמ״ר ענר אליקים שפירא הי״ד", כתב איתי והוסיף: "לוחם סיירת וגיבור אמיתי, שפגש את קרב חייו פתאום במסיבה, בלי נשק אבל עם אומץ של אוגדה, והציל תריסר אנשים כשהוא הודף רימונים חיים בידיים חשופות. הגן על מי שהסתתר במיגונית מאחוריו, עד שלא יכל עוד".

עוד כתב איתי: "כפי שתיארו להפליא הוריו המדהימים, שירה ומשה – ענר נקלע לשעת גורל והפך אותה לשעת יעוד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר