בחינת בגרות (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

שיעור הניגשים ל-5 יחידות מתמטיקה בירושלים: 6.9 אחוזים

תלמידי העיר רחוקים מהממוצע הארצי כפי שנמדד בשנה שעברה ועומד על 11.4 אחוזים

פורסם בתאריך: 14.11.17 15:48

נראה שהמהפכה בבגרות חמש יחידות במתמטיקה פסחה השנה על ירושלים: על פי נתוני 'מפת המצוינות של ישראל', ירושלים התרחקה מהממוצע הארצי בשיעור הניגשים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה – 6.9 אחוזים בלבד מכלל בוגרי מערכת החינוך בירושלים עשו זאת בשנת 2016. זאת, לאחר עלייה בשיעור הניגשים מאז 2012, שהגיעה לשיאה בשנה שעברה עם 7.1 אחוזים.

 



 

בכך ירושלים מתרחקת מהממוצע הארצי, שעומד על 11.4 אחוזים מכלל הבוגרים במערכת החינוך, מה גם שברמה הארצית נרשמה בשנה שעברה עלייה ממוצעת של עשרה אחוזים. הנתונים ב'מפת המצוינות של ישראל' כוללים 68 רשויות מקומיות, והם מתבססים על נתוני משרד החינוך.

 


כיתה בתיכון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE )


 

לעומת ירושלים, מציגה השכנה מעלה אדומים עלייה יפה מאוד, מ-6.9 אחוזים ב-2015 ל-11.4 ב-2016, בדיוק כמו הממוצע הארצי. בתחילת העשור היה שיעור הבוגרים שנבחנו בחמש יחידות מתמטיקה זהה גם כן לממוצע הארצי, אך מ-2012 נרשמה ירידה משמעותית, שכאמור 'תוקנה' בשנה שעברה.

עיר שכנה נוספת, בית שמש, מציגה גם היא – כמו ירושלים – ירידה בשיעור הניגשים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה ב-2016, אך כאשר בוחנים את הנתונים לאורך העשור מתקבלת תמונה מעודדת יותר: בשנה שעברה חלה ירידה משמעותית בנתון זה, מ-7.8 אחוזים 2015 ל-6.7 אחוזים בלבד ב-2016. עם זאת, ב-2010 עמד שיעור הניגשים לבחינת הבגרות הזו על 3.5 אחוזים בלבד, ומאז, באופן כללי, ניתן לראות שיפור מתמיד מבחינה זו.

 

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ העוסקת בחינוך ובהוראה: "בשנים האחרונות יותר ויותר רשויות מקומיות ברחבי הארץ לוקחות אחריות על המצוינות, כי היום תעודת בגרות איכותית שכוללת חמש יחידות במתמטיקה היא מפתח זהב לדלתות רבות – בצבא, באוניברסיטה ובשוק התעסוקה. אנחנו רואים היום שרשויות שמציבות יעדים שאפתניים, משקיעות במורים ומאמינות בתלמידים, מגיעות לתוצאות מדהימות ומאפשרות להרבה מאוד תלמידות ותלמידים להגיע הכי רחוק שהם יכולים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר