בית הספר למדעים ולאמנויות גילה
בית הספר למדעים ולאמנויות גילה

פרשת התפטרותו של מנהל בית הספר גילה למדעים ואמנויות: הסיפור המלא

הנהגת הורי בית הספר, מנח"י ומשרד החינוך טוענים כי המנהל דוד ביתן, פשוט לא התאים. מנגד, טוען ביתן בשיחה עם "כל העיר": "מנהל שלישי התחלף בשלוש שנים, כנראה שהבעיה היא לא במנהל"

פורסם בתאריך: 24.1.18 08:56

מה קורה בבית הספר גילה המאוחד למדעים ולאמנויות? כחצי שנה בלבד לאחר שמונה למנהל בית הספר היסודי 'גילה המאוחד למדעים ואמנויות' החליט ביום רביעי שעבר דוד ביתן לעזוב את תפקידו. ביתן, שמונה למנהל בית הספר בתחילת שנת הלימודים, היה המנהל השלישי שהתחלף בבית הספר בשלוש השנים האחרונות. עזיבתו היתה על רקע סכסוך מול הנהגת ההורים של בית הספר. יש לציין כי הנהגת ההורים התחלפה לאחרונה, וכי המחלוקת היתה מול הנהגת ההורים הישנה.

יפית סבח, יו"ר הנהגת ההורים הנוכחית, מתארת בשיחה עם "כל העיר" את המצב בבית הספר: "בית הספר שלנו מצוין, והוא לא נפגע מהטלטלה שעברה עליו, תודות למורות המחויבות שנמצאות בכיתות".

סבח מוסיפה ומתארת את מה שלדעתה הוביל לעזיבתו של ביתן: "בישיבה משותפת שהיתה עם דוד ביתן, מפקחת מטעם מנח"י, והורי הנהגת בית הספר ביום שלישי שעבר, 16.1, שלושה מתוך 20 הורים שמשתייכים להנהגת ההורים, הכפישו אותו מול הצוות הפדגוגי, דיברו אליו בצורה מזעזעת והפיצו עליו כל מיני שקרים, אבל הם היו בסך הכל שלושה הורים מתוך 20. היה לו קשה, הוא הרגיש שהממונים עליו לא נותנים לו גב. יום למחרת הוא אמר לי: 'התירו את דמי', והגיש מכתב התפטרות. בעיני הוא עשה צעד לא נכון, ולא מנהיגותי".

מנגד, המנהל ביתן אומר השבוע ל"כל העיר" כי "מנהל שלישי התחלף בשלוש שנים, כנראה שהבעיה היא לא במנהל. הנהגת ההורים החדשה מורכבת מאנשים נפלאים ואני מאחל לכולם בהצלחה".

בית הספר למדעים ולאמנויות גילה

בית הספר למדעים ולאמנויות גילה

עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, מוסיף את נקודת מבטו ומספר כי "בשנה שעברה בית הספר היה בסכנת סגירה ונכנסתי לתמונה. בית הספר הזה היה אחד מבתי הספר שעמדו אליו בתור, והיה מהמוצלחים בגילה. כנראה שבשלוש השנים האחרונות נרשמה הידרדרות ביחסי האנוש בין ההורים, המורים וההנהלה. אבל בית הספר הזה הוא בית וחם והרבה הורים לא מוכנים לוותר עליו. בקיץ האחרון נכנס לתפקיד מנהל חדש, דוד ביתן, אך הוא טען שהנהגת ההורים הקיימת מנסה לשים לו מקל בגלגלים. לדעתי הוא עשה טעות חמורה בדרך שבה הוא עזב. ככה מנהל לא עוזב ולא משנה הסיבה – יש לו אחריות כלפי הילדים. אנחנו לא ניתן שבית הספר הזה ידרדר – יחד עם מנח"י ועם משרד החינוך יתנו לבית הספר הזה משאבים ונילחם עד שבית הספר יחזור לשגרה".

 

 

 

ממנח"י נמסר השבוע: "במהלך הקיץ האחרון בית הספר נקלע למשבר ומינהל החינוך הצליח בכוחות משותפים עם הגורמים השונים להביא לפתרונו בהעברת מורות לבתי ספר אחרים. לאחר פתרון המשבר, וזמן קצר לפני פתיחת השנה, מינה משרד החינוך מנהל בעל קורות חיים מרשימים. מינוי זה הוחלט לאחר לבטים ולצערנו, ככל שהתקדמה שנת הלימודים, מינהל החינוך זיהה נקודות לשיפור בהתנהלות מנהל בית הספר. בהקשר זה הגיע ראש מינהל החינוך לבית הספר והמשיך שיח עם מנהל בית הספר על הנדרש לשינוי. עקב חוסר הסכמתו של מנהל בית הספר לשיח זה, הוא החליט לסיים את תפקידו".

ממשרד החינוך נמסר: "במהלך הקיץ האחרון נבחר המנהל, לאחר לבטים, על ידי משרד החינוך במטרה לשקם את בית הספר. לצערנו, לא הצליח המנהל לייצב ולהצמיח את המוסד. הוא הודיע על התפטרותו לאחר גל של פניות של הורים שביקשו להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר בשל חוסר שביעות רצונם מניהול בית הספר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גילה לא נרגעת הורים מנסים לנהל ביהס .
    סימפטום שלא נגמר … תוך 3 שנים 3 מנהלים התחלפו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר