בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

הוסרה סכנת הפינוי של בית הספר הניסויי

לאחר מאבק ממושך של נציגי ההורים והמינהל הקהילתי בית הספר במרכז העיר יישאר במקומו ואף ישופץ

פורסם בתאריך: 6.3.18 08:41

תכנית להקמת בית מלון ומסחר על שטח בית ספר הניסויי במרכז העיר נגנזה לאחרונה, בעקבות מאבק בין יותר משנה של נציגי ההורים, ומינהל קהילתי לב העיר מול תכניות העירייה. הודעה על כך התקבלה לאחרונה במינהל הקהילתי לב העיר.

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מספר כי לפני יותר משנה הופקדה תכנית להקמת מלון ומרכז מסחרי על שטחו של בית הספר. "לאחר מאבק משותף שניהלנו יחד עם נציגי הורי בית הספר הניסויי ולאחר התדיינות מתמשכת, עיריית ירושלים החליטה כי בית הספר יישאר במקומו הנוכחי". אמר לנג והוסיף, "כעת נבחנת האפשרות שהמבנה יעבור שיפוץ עומק או שייבנה מחדש לצד שימושים נוספים במתחם".

"לפני למעלה משנה עיריית ירושלים החלה לקדם תכנית ממשית לפינוי בית הספר הניסויי לטובת בניית מלון ומסחר. לאחר סבב פגישות שערכנו עם וועד הורי בית הספר, הגשנו התנגדות חריפה לתכנית ויזמנו עצומת תמיכה בבית הספר, עליה חתמו אלפי תושבים! ההתגייסות הרוחבית הובילה להורדת הנושא מסדר היום של וועדת תכנון ובנייה. מאז היו ניסיונות נוספים שחתרו לפינוי בית הספר, אך כאמור התקבלה כעת ההחלטה לאמץ את ההצעות השונות שהעלינו יחד עם נציגי ההורים".

 

"בית הספר הניסויי, מהווה עוגן חינוכי משמעותי", מדגיש לנג, "ומסמל יותר מכל את העובדה כי באזור מרכז העיר, קיימים לא רק אתרים היסטוריים ותיירותיים המשמשים עוברי אורח, אלא גם אזור מגורים שוקק חיים ומקור משיכה למשפחות מרחבי העיר. בכוונתנו להמשיך לפעול יחד עם נציגי ההורים וההנהלה בזירות נוספות למען בית הספר".

אבשה נואמה, יו"ר ועד ההורים בתקופת המאבק אומר: "אני מברך על כך. מדובר במאבק של כמה שנים. העירייה והעומד בראשה יישרו קו איתנו. עכשיו הגיע הזמן לעשות שיפוץ עומק במבנה, ולתת לבית הספר הכי טוב בירושלים, את מה שהוא צריך מבחוץ ומבפנים".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מקדמת תכנון ושדרוג של מרכז העיר. בתכנון נכלל, בין היתר, שדרוג מבנה בית הספר הניסויי, קביעת עירוב שימושים, הסדרת שטחים ציבוריים ושדרוג הרחובות: הלל, מנשה בן ישראל, הסורג ועוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה צריך בית ספר במרכז העיר? למי ולמה זה טוב? הילדים רחוקים מהבית מהחברים בשכונה מהקהילה. מרכז העיר מתפקק בשעות הבוקר והצהרים כשמאות הורים נוהרים להביא ולהחזיר את הילדים. הקרקע היקרה יכולה לשמש כמנוף כלכלי מרכזי במרכז העיר אז למה? למה למה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר