מעבדת המחקר החדשה במכללה להנדסה (צילום: מכללת עזריאלי)
מעבדת המחקר החדשה במכללה להנדסה (צילום: מכללת עזריאלי)

מכללה אקדמית להנדסה: נחנכה מעבדת מחקר חדשה

מטרת המעבדה, שבהקמתה הושקעו מיליון שקלים, היא לקדם מחקרים לשיפור איכות המים והסביבה בירושלים

פורסם בתאריך: 14.5.18 11:09

בעזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה נחנכה השבוע מעבדת מחקר חדשה, כשהמטרה לשמה הוקמה המעבדה היא קידום מחקרים לשיפור המים והסביבה בירושלים. המעבדה, שבהקמתה הושקעו מיליון שקלים, נחנכה השבוע במסגרת המושב השנתי של חבר הנאמנים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

עוד נמסר כי המעבדה החלה לעסוק במספר מחקרים פורצי דרך: זיהוי מזהמים אורגנים רעילים הנוצרים בתהליכי חיטוי מי שתיה, ניטור זליגת מתכות רעילות מצנרת הולכת מי שתיה בירושלים תוך שימוש בנתונים היסטוריים ומערכת מידע גאוגרפית של ירושלים. עוד יחקרו במעבדות היווצרות מואצת של חלודה בצנרת הולכת המים כתוצאה משימוש במי התפלה, פיתוח שיטות טיפול חדשניות להסרת שאריות מזהמים תעשייתיים ועוד.

ד"ר יעל לצטר, ראש מסלול טכנולוגיות סביבתיות במכללה מספר כי המחקרים לא נעשים בחלל סגור, אלא מתוך תפיסה של המכללה להשתלב במחקר העולמי, תוך מציאת פתרון לבעיות מקומיות של העיר. "אנחנו מקפידים לשתף פעולה בחלק מהפרויקטים עם גופים מקומיים כמו תאגיד המים העירוני, הגיחון ומוסדות מחקר מובילים", מדגיש ד"ר לצטר. "אנחנו מקווים כי ביצוע מחקרים בעלי חשיבות מקומית וענין עולמי ימשכו סטודנטים נוספים לתחום הסביבה והקיימות, יתרמו לקידומה של העיר".

 

ד"ר רפי אבירם, מנכ"ל המכללה להנדסה מציין כי "הקמתן של מעבדות מתקדמות, ומעבדת טכנולוגיות סביבתיות בפרט, הינן חלק מהייחודיות של המכללה, המכשירה מהנדסים לעולם התעשייה וההייטק המתקדמים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר