קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)
קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

האוניברסיטה העברית שוב בין 100 המוסדות המובילים בעולם

לאחר הירידה ב-2017, שבה האוניברסיטה לדירוג שנחאי היוקרתי, שם היא נמצאת במקום ה-95. הטכניון שבחיפה - במקום ה-77

פורסם בתאריך: 16.8.18 11:53

האוניברסיטה העברית שוב נמצאת בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם – כך על פי דירוג שנחאי לשנת 2018. דירוג זה, הנחשב למדד החשוב והאיכותי ביותר בעולם האקדמי הבינלאומי, הציב את האוניברסיטה הירושלמית במקום ה-95 השנה, שיפור משמעותי ביחס לשנה שעברה, אז דורג המוסד בין המקומות 101-150. משנת 2003, אז נוסד המדד, דורגה האוניברסיטה העברית בכל שנה ברשימת מאה המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, פרט לשנת 2017.



בדירוג שפורסם ניצב הטכניון שבחיפה במקום ה-77, והוא המוסד הישראלי היחיד בדירוג שנחאי, למעט האוניברסיטה העברית. בשנה שעברה דורג הטכניון במקום ה-93.

"מגמת העלייה בדירוג שנחאי משנה שעברה היא עדות לעבודה קשה ולחתירה בלתי מתפשרת למצוינות של חברי הקהילה האקדמית ושל האוניברסיטה עצמה", מסר פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, לאור פרסום הדירוג. "אנחנו גאים בכך שגם השנה זוכה האוניברסיטה העברית להכרה בתור אחת ממאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, ולאוניברסיטה המובילה בישראל מתוך כ-1,200 אוניברסיטאות שנסקרו בדירוג שנחאי.

התחרות הופכת קשה משנה לשנה, במיוחד לאור ההשקעות הרבות של מדינות מזרח אסיה באקדמיה, לעומת ההשקעה של מדינת ישראל. למרות זאת, חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה מצליחים לקבוע את איכותה, ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל, בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית – להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות בעולם".

מדד שנחאי נערך על ידי אנשי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית, ומתפרסם בקביעות מדי שנה. הוא נחשב לאחד הדירוגים האמינים בעולם בתחום האקדמיה. הדירוג מבוסס על כמה מדדים, כמו מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ובמדליות פילדס, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר מהאוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים, ומספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסד צוטטו על ידי עמיתיהם.

המחקר הסיני כולל כ-1,200 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם.

*לדירוג המלא של כל האוניברסיטאות: http://www.shanghairanking.com

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר