יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים בוועידת החינוך של ירושלים (צילום: שלומי כהן)
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים בוועידת החינוך של ירושלים (צילום: שלומי כהן)

מזכ"לית הסתדרות המורים: "נעשה אמנה על פיה ייקבע מה הורים יכולים ולא יכולים לעשות"

ועידת החינוך של ירושלים: יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הסבירה כי "אני תומכת במתיחת קו בין מעורבות ההורים להתערבותם"

פורסם בתאריך: 21.8.18 12:46

הבוקר, שלישי (21.8), התקיימה במוזיאון ארצות המקרא ועידת החינוך של ירושלים (בהפקת וביוזמת "כל העיר". בוועידה, שאליה הגיעו כ-200 אנשי חינוך, הורים ופעילים חברתיים, דיברה גם יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים.



בדבריה התייחסה בן דויד לדגשים שניתנים במערכת החינוך בשנים האחרונות, בראשם שיתופי הפעולה המתקיימים במערכת וכוללים, בין השאר, שיתופי פעולה בין עובדי ההוראה לבין הדרגים המקצועיים במשרד החינוך ובעיריות ובשיתופי הפעולה בין ההורים לבין עובדי ההוראה. הנושא הזה, כך לדברי בן דוד, מדגיש את חשיבות ועידות החינוך הארציות של "רשת שוקן", בהן גם הוועידה בירושלים.

עוד ציינה בן דויד כי בימים אלה ממש נכתבת אמנה שמטרתה להסדיר את נושא ההתערבות ההורית בעשייה היומיומית של עובדי ההוראה, וזאת כדי לקדם את הצדדים החיוביים של מעורבות ההורים ולמנוע את ההתערבות האלימה. בנוסף, הבטיחה בן דויד, על רקע איומים לשביתה מצד שרתי בתי הספר היסודיים ברחבי ירושלים, ששנת הלימודים תיפתח כרגיל.

"אנחנו פוגשים עובדים בשטח ופועלים על מנת להעלות את בקשותיהם לדרגים גבוהים ובכך לטפל בהן", הדגישה בן דויד. עוד היא הוסיפה כי "אני תומכת במתיחת קו בין מעורבות ההורים להתערבותם, ומעודדים אותו כשיתוף פעולה בין הורים לבין צוותי החינוך. מצד אחד, יש שיתוף פעולה חיובי, שאני מעודדת. מצד שני, יש מקרים שבועיים מזעזעים של הורים שמנסים לנהל את בית הספר, וכשהם לא מצליחים הם נוהגים באלימות".

"אנחנו", סיכמה בן דויד, "כל עובדי החינוך, נעשה אמנה על פיה ייקבע מה הורים יכולים ולא יכולים לעשות. יש בכוחנו להפוך את מערכת החינוך לדוגמה ולמופת, ולשם כך אנחנו צריכים למגר את האלימות ממנה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר