ההתגייסות של הירושלמים למען תושבי הדרום ולוחמי צה"ל (צילומים: באדיבות המצלמים)
ההתגייסות של הירושלמים למען תושבי הדרום ולוחמי צה"ל (צילומים: באדיבות המצלמים)

הירושלמים היפים: ההתגייסוית של בעלי העסקים והתושבים לטובת תושבי הדרום והלוחמים

מאז יום שבת נרתמים רבבות ירושלמים לעזרה וסיוע ללוחמי צה"ל, לפצועים, למשפחות הנרצחים ולתושבי הדרום. קבלו טעימה מהניסיון הקטן לעשות טוב בימים משוגעים

פורסם בתאריך: 10.10.23 17:48

ממדי האסון בדרום ממשיכים להיחשף – למעלה מ-900 נרצחים, אלפי פצועים, מאות נעדרים ושבויים ורבבות תושבים ביישובי עוטף עזה והדרום שמלקקים את הפצעים לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של החמאס ביום שבת בבוקר.

הממשלה, כולם יודעים ורואים, בקושי מתפקדת, וגם אם כן – היא רק מגיבה לאירועים ולא יוזמת כלום. לוואקום הזה שנוצר התפרצה בסערה החברה האזרחית – ארגונים שונים, תנועות נוער, תנועות פוליטיות כאלה ואחרות, ארגוני המחאה והרבה מאוד אנשים פרטיים. בימים הללו קשה למצוא אדם אחד שיגיד שהוא לא נתקל ביוזמות שונות לסיוע, לתרומה, להתנדבות ומה לא. הכל מהכל. ובכל תחום. חניכי תנועות הנוער אוספים מצרכים, מסייעים לקשישים, מנקים מקלטים ובמקביל גם מנסים לשמור על שגרת פעילות למרות המצב; ארגון המחאה הירושלמי 'שומרים ושומרות על הבית המשותף' איחד כוחות עם 'התעוררות', 'האיחוד הירושלמי' וארגונים נוספים לטובת התנדבות, במינהלים הקהילתיים ובשכונות התגייסו לאיסוף תרומות, קניית מצרכים וציוד, ההסתדרות במרחב ירושלים שלחה 2 משאיות של מזון וציוד ועוד ועוד ועוד.

והארגונים הללו לא לבד. אינספור יוזמות פרטיות עלו בימים האחרונים. כך למשל, המסעדנים הירושלמים התגייסו והכינו אלפי מנות אוכל – כל אחד בתחום עיסוקו, ושיגרו אותם אחר כבוד לתושבי הדרום, ללוחמים ולפצועים.

למסעדנים ולבעלי הברים הירושלמים יש קבוצת וואטסאפ שבה חברים 141 בעלי עסקים – שם מתנהל חמ"ל שלם של עשיית טוב. המסעדנים ובעלי העסקים האחרים מציעים את תרומתם, טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי השוק, ביחד עם אחיטוב גץ דואגים לחבר בין העסקים לבין התושבים והלוחמים בדרום, אבי לוי ממסעדת המוציא הכין אוכל ודאג גם להוציא רכב לדרום, שאליו הצטרפו רחל אלול מ'רחל בשדרה', יהב מ'קפה רימון', 'סטקיית חצות', 'קדוש', 'נויה', 'קפית' בגן הבוטני, 'אנג'ליקה', אולמי 'וואלקן', והרשימה עוד ארוכה.

אלפי מנות, קינוחים, מתוקים, בשרים וכל טוב נשלחו – כל אחד ומעט הטוב שהוא יכול לעשות.


המוציא

המוציא


קפה רימון

קפה רימון


קפה קדוש

קפה קדוש

מסעדת אנג'ליקה

מסעדת אנג'ליקה


אחיטוב

אחיטוב גץ


אולמי וולקאן

אולמי וולקאן


פינתי

פינתי


קפית הגן הבוטני

קפית הגן הבוטני


סטיקיית חצות

חצות


***

המסעדנים, כמעט מיותר לציין, לא לבד. הנה, קחו לדוגמא את מלון שלום בבית וגן, שהזמין אליו מאות משפחות מהיישוב 'נווה', שבחבל חלוצה. נציגי המשפחות שהגיעו למלון סיפרו שרבים מהגברים גוייסו ומדובר בהצלה. "צוות המלון בראשותו של המנכ"ל דודו דרור, יאיר פלד וכמובן הבעלים משפחת לוי, התמסר כולו לטיפול מהיר בנו המשפחות, שכלל דאגה לאחרוני המגיעים מגדול ועד קטן גם בשעות הקטנות של הלילה ועל אף המורכבות עשה הכל בכדי להשרות סביבנו אווירה רגועה תוך דאגה לכל הפרטים", הם מסרו.

 

 

גם הנהלת "שלווה" השוכנת במבנה הסמוך פתחה את ליבה ושעריה לרווחת המשפחות והעמידה את מתקניה לכל מה שיידרש. עם הידיעה על הגעתם שעברה מפה לאוזן הגיעו הצעות רבות לסיוע ורבים מתושבי האזור התייצבו למתן עזרה.

ואם אתם רוצים לסייע ולעשות טוב למשפחות ששוהות כעת במלון שלום – אתם כמובן מוזמנים, תוך תיאום מוקדם עם נריה בוואטסאפ: 053-5676612.


דיור מוגן אחוזת בית הכרם

דיור מוגן אחוזת בית הכרם


הלאה, דיירי אחוזת בית הכרם התארגנו לאיסוף פריטים הנחוצים ללוחמים בדרום. הם אספו כמות נאה של מטענים, גרביים, מוצרי היגיינה ועוד, ואליהם נוספו גם כובעי צמר מעשה ידיהן של חברות חוג הסריגה.

רוצים עוד? לשכת מתווכי הנדל"ן וחבריה מתגייסים למען חיילי צה״ל, והם פתחו במבצע גיוס תרומות נרחב למען חיילים ללא ציוד בסיסי: נעליים, תחתונים, גרביים, מגבות ומוצרי היגיינה בסיסיים (מברשות שיניים, מגבונים וכו'). בנוף הם ארגנו נקודות איסוף ברחבי הארץ: https://bit.ly/3F5YJ4D.


לשכת המתווכים

לשכת המתווכים


ויש עוד: עמותת עורף לחייל הדתי ע"ר הקימה חמ"לים ונקודות לאיסוף חירום של ציוד חיוני וקריטי לחיילים וחיילות. אחד המוקדים ממוקם בירושלים. "אנחנו מקבלים כל הזמן פניות של חיילים וחיילות שחסר להם ציוד אישי, מוצרי היגיינה, אוכל ומים", נמסר מהעמותה, "דברים דחופים שצריכים להשיג בדחיפות וכמות גדולה מאוד – סוללות כל הסוגים דגש על סוללות שמנות לאמצעי לראיית לילה, ציוד טקטי, קסדות קלות בליסטיות מלא, אפודים קרמים בליסטים מלא, פנסי ראש רצוי נטענים, ברכיות נינג'ה ללוחמים וללוחמות, גופיות, תחתונים, גרבים ובגדים תרמים ועוד ועוד.

לתרומה כספית (ונעשה קניה):
בנק מזרחי 20
סניף 563 רמות ירושלים
מ.ח 114285
על שם ״עורף לחייל הדתי״ (ע״ר)

***

ואחרי כל אלה – ישנם גם את האנשים הפרטיים. הרבה כאלה התגייסו לאסוף ולשלוח ציוד ומזון ללוחמים ולפצועים בבתי החולים. בהם הפעילים החברתיים מגילה אורלי משה ואריה לוי, ששיגרו כבר אלפי מנות מאינספור עסקים מגילה לדרום. בהר חומה תושבים מציעים את עזרתם.

ויש עוד – שחר יעקב, תושבת גילה אף היא, החליטה להכין בעצמה דברי מתיקה שונים, שאותה היא שלחה אל החזית הדרומית.


שחר יעקב

המתוקים של שחר יעקב


אלו, כפי שכבר צוין, רק קמצוץ מהעשייה ההתנדבותית של הירושלמים והירושלמיות. מראש יצוין – לא הגענו לכולם ואין אפשרות לציין את כולם. כך או כך – הערבות ההדדית הזו מרגשת. יישר כוח ושאפו ענק לכל העוסקים במלאכה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר