מתאוסיניו, אנטואן קונטה (צילומים: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, ניר קידר)
מתאוסיניו, אנטואן קונטה (צילומים: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, ניר קידר)

דעה | שיקולים זרים – שחקני רכש מוכחים או צעירים?

בבית וגן צריכים לשקוד על הכנת תוכנית סדורה להחתמת זרים - ובעיקר להחליט מה הם רוצים: זרים מוכחים מהליגה שאמורים לספק את הסחורה מידית או זרים בעלי פוטנציאל הזקוקים לזמן?

פורסם בתאריך: 20.1.21 00:05

אם מנסים לפצח את הדי אין איי של קבוצות ישראליות מצליחות, מזהים בבירור פרמטר אחד מובהק: בינגו בזרים שוברי שוויון. בקבוצות הליגה הישראלית לרוב מדובר בהימור, גישוש באפלה.

מאז ימי ההונגרים העליזים, בית"ר ירושלים היא תחנת רכבת של זרים. בעונות האחרונות עברו בבית"ר עשרות זרים, חלקם אפילו לא הצליחו להתרגל לריח הדשא בטדי וכבר מצאו את עצמם אורזים את המזוודות ומזדכים על המדים.

בהיעדר תכנית מסודרת, בית"ר ירושלים גומרת מהר מאוד את האוויר לזרים שמגיעים לבית המשוגעים בצהוב שחור כשהיא בוחרת אותם כמו את שאר שחקני הסגל בצורה לא מאוזנת. מבט קצר על הזרים בקבוצה כיום מאפשר לנו להבין מה המגמה. רמז: חוסר יציבות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפ


נתחיל עם קונטה. הצרפתי הגיע לקבוצה בעיצומו של משבר אישי בימי אלי טביב העליזים ובית"ר היוותה עבורו גלגל הצלה. התשוקה למשחק והרצון שלו להצליח ניכרו עליו בכל פעולה על הדשא ומהר מאוד הבינו כולם שזר כזה לא נוחת כל יום בארץ. משם המדרון של קונטה היה חלקלק, מאחר והגיע לקבוצה הכי לא יציבה בליגה, הוא לא קיבל את הקרקע הנכונה לצמוח עליה וזה פגע בקבוצה פעם אחר פעם. המגן-בלם סוחב בכל עונה פציעות מסתוריות, נוטה לאבד עשתונות, לקבל הרחקות מיותרות ובעיקר לא יכול להיות השחקן שבונים עליו לאורך זמן. אי אפשר לדעת איזה קונטה תקבל מחר.

הלאה. ורדסקה הגיע כרכש מבטיח של יוסי בניון שהיה בטוח שמדובר בעוגן ההגנתי של הקבוצה לשנים הקרובות. חיפשתם מכנה משותף עם שאר הזרים? גם ורדסקה הצעיר לא הצליח לייצר המשכיות ולצד משחקי הקרבה איבד לא פעם את הראש בדיוק כמו קונטה ומשם דרכו ליציע הייתה בטוחה.

מתאוסיניו היה אמור להיות הבינגו של חוגג למשבצת הריקה שהותיר אחריו גדי קינדה, אבל כמה לא מפתיע מרגע ההחתמה הוא סובל מפציעות מסתוריות והתנהלות לא ברורה וכרגע הוא בעיקר סימן שאלה גדול.

ואם כבר בפציעות מסתוריות עסקינן, אז גם האסלביינק החלוץ הצעיר החל להראות ניצוצות של כדורגל חיובי ודקה לאחר מכן נעדר קרוב לחודשיים מהמגרשים. נראה שהבחור הצעיר שחקן לא רע, אבל גם פה לא הצליחו בקבוצה לייצר רצף כדי להבין האם מדובר בסוס הנכון להמר עליו.

אוקמפוס הגיע באותה נשימה עם מתאוסיניו. שחקן צעיר מאוד שחוגג ראה בו פוטנציאל לשמש כמגן הימני של הקבוצה לאורך זמן, חלומות לחוד ומציאות לחוד. הטרפת בקבוצה גרמה לכך שעל כתפיו של הצעיר הניחו את משקל האגף הימני. עוד לפני שהספיק לייצר רצף משחקים בהרכב כבר הפך לשחקן רוטציה שלישי אחרי קונטה ושי קונסטנטין. יציבות? לא בבית וגן.

עם או בלי קשר לזרים בבית וגן צריכים לעצור ולקבל החלטות מתוך תכנית סדורה לשנים קדימה.

המטרה היא לחפש את הזרים הנכונים, הבוגרים, המוכחים. אפשר גם צעירים בעלי פוטנציאל – ייתכן שחלקם כבר רצים במגרשים בארץ וחלקם טרם. מה שחשוב להבין הוא שזר צריך זמן, טיפול ובעיקר יציבות בטח כשמדובר בצעירים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר