אורי דהן, ברק אברמוב (צילומים: באדיבות מכבי חיפה, אורן בן חקון)
אורי דהן, ברק אברמוב (צילומים: באדיבות מכבי חיפה, אורן בן חקון)

דעה | מושאלים מדי: מדיניות הרכש של בית"ר שגויה מיסודה

שבעה שחקני רכש הגיעו בהשאלה מהקיץ ללא אופציית רכישה. במצב כזה, עדיף לשלב שחקני בית מאשר עוד מושאל שיעזוב בסוף העונה. סיכום חלון העברות

פורסם בתאריך: 6.10.22 12:53

חלון ההעברות נסגר בשבוע שעבר וזה הזמן לסכם את חלקה של בית"ר. נחזור קצת אחורה לקיץ. בית"ר צירפה 14 שחקנים חדשים לסגל, כשמחצית מהם שחקנים שהגיעו בהשאלה ללא אופציית רכישה לפי החלוקה הבאה: שלושה שחקנים ממכבי חיפה – איתמר ישראלי, סתיו נחמני והרכש החדש אורי דהן. שלושה שחקנים ממכבי תל אביב – בר כהן, רונן חנציס ואדוארדו גררו. ושחקן אחד מהפועל באר שבע – אילי מדמון. כשקבוצה כמו בית"ר מצרפת שבעה שחקני רכש בהשאלה ללא אופציית רכישה, זה רק מראה כמה המועדון לא חושב על העתיד, אלא רק על העונה הנוכחית מה שמסמן את כוונותיו של בעל הבית.
החשיבה היא פשוט שגויה מהיסוד. אם גם כך הקבוצה משאילה שחקנים צעירים ללא אופציית רכישה כשרובם לא כאלה שיכולים לשדרג את הקבוצה, היה עדיף לתת את ההזדמנות לשחקנים צעירים בוגרי מחלקת הנוער כמו מירון טל ועדי יונה, שכבר קיבלו פה ושם דקות, כדי שישחקו דקות משמעותיות יותר, כי הם בניגוד למושאלים ישארו כאן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מקצועית, ההחתמה של הבלם אורי דהן ביום האחרון של החלון היא טובה, בטח כשאוראל שדגני יעדר בחודשיים הקרובים, אבל כאמור חבל שלא נעשתה עליו אופציית רכישה. עוד שחקן שהגיע לפני סגירת מועד העברות הוא יון ניקולסקו המולדבי, שהגיע בעונה שעברה בחודש ינואר למכבי פתח תקווה וב-15 הופעו כבש חמישה שערים והוסיף גם שלושה בישולים. נתון לא רע בכלל. ניקולסקו הראה בעונה שעברה שהוא חלוץ עם חוש לשערים, ואין בכלל ספק שבית"ר זקוקה לאחד כזה.
בכלל, העונה של בית"ר תקום ותיפול על הזרים. הם אלה אמורים להוביל אותה הרחק ממאבקי התחתית. ג'וסואה מחיאס שלאחר פציעתו של דגני יהיה הבלם המוביל בסגל לצידו של אורי דהן; טרזי תומא הקשר שהגיע מלוזאן השוויצרית ורק מתחיל בימים האלה להיכנס לכושר, אמור להיות השחקן המוביל בקישור כשהאופציות לצידו רבות – דן עזריה, אביאל זרגרי, מירון טל, מדמון ועדי יונה. בחלק ההתקפי בזמן שהשחקנים הישראלים לא נראים ברמה גבוהה, דנילו אספרייה שכולנו ראינו למה המהירות והטכניקה שלו יכולים להוביל יהיה האס בהתקפה לצידו של יון ניקולסקו. גררו? הבנתם נכון, הוא לא ישדרג.
סוגייה נוספת שהיתה על הפרק לפני סגירת חלון העברות היא עמדת השוער. לדעתי אבוקסיס טעה ובגדול. עמדת השוער הראשון גדולה על איתמר ישראלי ו/או נתנאל דלויה בכמה מידות. בכדי להיות שוער ראשון, מעבר ליכולות מקצועיות, זו עמדה של מנהיגות, יכולת להתמודד ביקורת ושיהיה לך "עור של פיל". לבית"ר אין אחד כזה. לא מאוחר מדי להחתים את שטקוס שהוא ללא קבוצה.
חבל שבכל כמה שנים בית"ר צריכה להתחיל הכל מחדש – בעלים, הנהלה, צוות מקצועי ושחקנים ללא הסתכלות לטווח רחוק. נותר לקנא במכבי חיפה ותל אביב, כי בית"ר הייתה יכולה להיות בטופ של הכדורגל הישראלי עם בעל בית יציב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר