אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)
אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' (צילומים: אורן בן חקון)

זמן לשינויים | טור דעה

בהנהלת המועדון מתגאים שאינם מתערבים למאמן בהחלטות, אבל לסתום את הפה כשדזיקיץ מוותר בקיץ על אובסוהן ואדאמס זה לא מקצוענות אלא לוזריות. עכשיו כשהכל קורס הגיע זמן להתערב לפני שיהיה מאוחר

פורסם בתאריך: 27.10.22 18:00

פועל תקועה על טרנדים מפעם. זה בולט לעין כמו מתמודד בשעשוען טלוויזיה שב-2022 לובש לצילומים ג'ינס סקיני וטוניקה ולא קולט שמה שהולך היום זה פלנל משובץ עם טישרט של נירוונה. הפועל נתקעה על התפיסה לפיה הנהלת קבוצה שלא מתערבת בהחלטות המקצועיות של המאמן זו אינדיקציה למקצוענות. מבשר הטרנד היה רון קופמן ב"יציע העיתונות" לפני בערך 15 שנה, תקופה שבה בהנהלות של קבוצות ישבו עסקנים כמו שאול אייזנברג שבאמת עדיף היה שיתרחקו מכל החלטה שאינה כמויות של ביסקוויטים. הפועל של השנים האחרונות דובקת בכלל הזה בפנאטיות מוגזמת ושוכחת שלתת למאמן לעבוד זה בסך הכל כלי בדרך להצלחה, ולא המטרה. לסתום את הפה כשאלכסנדר דז'יקיץ' בוחר לוותר בקיץ על אובסוהן ואדאמס זה לא מקצוענות, זה לוזריות. לאפשר לאורן עמיאל לשחרר את עידן זלמנסון עבור איתי שגב זה לא "לתת למאמן לעבוד", זה לצאת פראיירים. 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


טרנד כושל נוסף שהפועל מתעקשת לאמץ הוא הזלזול בחשיבות השחקנים הישראלים. זו תפיסה שהיתה חזקה במכבי של ה-7 שנים האחרונות בערך, וגם הפועל לקתה בה מאז שפיאניג'אני לא ספר את הלפרין ואליהו ביורוקאפ ב-2017 והגיע ככה עד לחצי הגמר. אבל מה לעשות שבשנים האחרונות קם דור בכדורסל הישראלי שמוכשר בהרבה על קודמו, ואפילו מכבי הבינה שבלי ישראלים טובים היא תפסיד תארים בארץ. העובדה שהפועל לא נתנה פייט רציני בקיץ על תומר גינת, נמרוד לוי ומנקו, ואז לא הצליחה להנחית אצלה אפילו את טיג'יי קליין ומייקל בריסקר, היא טעות קשה. עד הקיץ האחרון, אני לא זוכר קמפיין נבחרת בלי אף שחקן של הפועל בסגל בעשורים האחרונים.

מאז ההפסד הביתי ללודוויסגבורג נראה שבהנהלת הפועל היו עסוקים בקרב בלימה של הביקורת והתסכול על פתיחת העונה הגרועה. הם מיהרו לספר לכל הכתבים שבקבוצה "חושבים על שינויים" ואחר כך נשלח הדובר, רועי כהן, להרגיע את האוהדים בפורומים באינטרנט ולהתראיין ברדיו ירושלים. זו התנהלות תמוהה משהו כי האנרגיות צריכות להיות מושקעות באטרף של סקאוטינג שיוציא את הפועל מהבור על ידי החלפת זר או שניים, ובהחתמת קליין כזה או בריסקר (עד שחתם בקרית אתא), ולא בהסברה. גם הציפייה של כמה אוהדים ל"יותר שקיפות" מצד ההנהלה היא מוזרה. ליוואי רנדולף לא פוגע ממטר וההגנות שומרות את ספידי סמית' כמו במחניים- מה לא ברור פה? לחוץ לכם לראות מסמך פנימי של הפועל שנפתח במשפט "הנידון- בנינו קבוצה חלשה"?.    

אם זה היה תלוי בי הייתי מחליף את סמית' ברכז שהוא קומבו גארד שיודע לייצר נקודות לא פחות מלרכז (ג'רמי פארגו סטייל), ומסתמך יותר על יכולות הריכוז הטהורות של דברת; ומחליף את מאייריס בגבוה התקפי יותר לצד הנקינס. לגבי רנדולף, הוא מזכיר לי את קינזי במובן שלא מצא עצמו בהתחלה ורק בהמשך העונה הבין איך להגיע למובים שלו, ולכן הייתי ממשיך איתו. וכמובן לפתוח בחמיישיה עם קרינגטון. תמיד. אין להתקפה של הפועל את הלוקסוס לפתוח עם יצרן הנקודות מספר 1 שלה על הספסל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר