שי אהרון, אונדז'יי באצ'ו (צילומים: אורן בן חקון)
שי אהרון, אונדז'יי באצ'ו (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | אין אשמים בעזיבת באצ'ו

עזיבתו של אונדז'יי באצ'ו עוררה סערה בקרב האוהדים כשהשמועות השונות עפו באוויר. איך ייתכן שהקפטן האהוב הפך תוך זמן קצר למואשם בנטישה על ידי הקהל? הסוגיה היא מורכבת בהרבה ובשורה התחתונה אין אשמים באף צד

פורסם בתאריך: 18.1.24 23:33

ביום שלישי חווינו עוד משחק מאכזב של הפועל, הפעם מול מכבי נתניה. נראה שהעונה הזאת נאלץ להתמודד עם סחרחורת של הפסדים וניצחונות, בתקווה שתסתיים מעל הקו האדום, אבל קל זה לא יהיה כיוון שאנחנו מתקשים מאוד להעמיד הרכב יציב וקבוע. לפנינו ניצבת סדרת משחקים קשה וחבל שפספסנו הזדמנות לנקודות מול קבוצה שנותנת לשחק.
מאז נודע בתחילת השבוע על עזיבתו של הבלם הצ'כי אונדז'יי באצ׳ו, מתחולל בקרב האוהדים דיון סוער על מה באמת קרה? איך הפך מקפטן אהוב, מוערך ומנהיג ההגנה והקבוצה, לשחקן שחלק מהאוהדים מאשימים בהתחזות ונטישה של הקבוצה בשעות הקשות ביותר שלה?

הסיפור של באצ׳ו הוא סיפור מורכב יותר מאשר הדיונים השטחיים בהם ממהרים לחרוץ את גורלו לגנאי או לבקר את הקבוצה שלא ידעה לשמור על נכס כמוהו. הצ'כי התחיל את העונה עם פציעה ממנה התאושש די מהר, ואף זכה להצעה לשדרוג שכר נאה תמורת הארכת החוזה לעונה נוספת. לרוע המזל הוא החל לסבול כאבים בכף הרגל, ובצילום נראה שיש לו דלקת בגיד האכילס, דלקת ממנה סבל גם בצעירותו ואותה ריפה במנוחה מוחלטת עד להחלמה. הוא החל לקחת אנטיביוטיקה ובצילומי הרנטגן נראה היה כי החלים. הרופאים סברו כי הוא יכול לחזור לשחק, ובמידת הצורך לקבל זריקה שתעזור לו לכאבים מהם עדיין סבל לטענתו.
בשלב הזה החל "הקרע" בינו לבין הצוות המקצועי, שציפה מהמנהיג שיקריב יותר, במיוחד בתקופה המקצועית הקשה שעברה על המועדון, ואילו הבלם סירב לעלות לשחק עם זריקות להרגעת כאבים.
המצב המתואר כאן התחיל עוד לפני פגרת המלחמה הארורה שנכפתה עלינו, והמשיך גם כשבאצ'ו שב לארץ כשהליגה חזרה לפעילות. בינתיים, חזר לפעילות הבלם נועם מלמוד וביחד עם היכולת הנהדרת של שחר פיבן ייצבו את ההגנה בדרך לרצף יפה של ניצחונות. בעקבות הצלחה המקצועית של פיבן ומלמוד, הוחלט שלמרות שבאצ'ו כבר כשיר ולא סובל מכאבים להיפרד ממנו על מנת לפנות מקום לזר אחר שיגיע בחלון ינואר.
אין פה טובים ורעים. אני נוטה להאמין לבאצ'ו שבאמת חשש לשחק עם זריקה, ומצד שני מבין לגמרי את האכזבה של הצוות המקצועי, כששני רופאים טענו שלא יגרם לשחקן נזק והדלקת כבר הבריאה והוא כשיר לשחק. בכדורגל כמו בחיים, קורה שיחסים מיצו את עצמם ואין ספק שזה סיפור עצוב, אך חשוב להגיד שאין בו אשמים. לאלו שלא הבינו מדוע שוחרר בחינם, אוסיף שהיו לבלם הצעות מקבוצות ישראליות, אך שי אהרון סירב בתוקף לשחרר אותו ללא פיצוי לקבוצה ישראלית וצדק בכך לחלוטין.
אם ההחלטה נכונה או לא, היא תהיה תלויה במידת הצלחתו של המחליף. לבאצ'ו עצמו נאחל הצלחה בהמשך דרכו, ואסור לשכוח שהיו לנו איתו רגעים יפים ומרגשים. מדובר באדם קלאסי שהבין את הסיטואציה ונפרד מאיתנו בהחלטה משותפת וכואבת. באשר לביקורת בהגשת המידע על הפרשה לאוהדים ועל דרך הצגתה בכלי התקשורת, הרי לדעתי מגיע לנו ציון לשבח ולא הייתי משנה דבר בהתנהלות הקבוצה בשני הנושאים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר