אלון חסיד (למעלה מימין עם כיוון השעון), יסמין נחום, שגית מרסיאנו, יעקב ממן, מימי נאמן, עופר גואטה, יהודית בן זקן. באמצע - טלי פרידמן (צילומים: שרון גבאי, חנה טייב, שרון רביבו, אלון שפרעם, פרטי, רון ירקוני, שרון גבאי, שריה דיאמנט-דמקה בית הפקה ירושלמי)
אלון חסיד (למעלה מימין עם כיוון השעון), יסמין נחום, שגית מרסיאנו, יעקב ממן, מימי נאמן, עופר גואטה, יהודית בן זקן. באמצע - טלי פרידמן (צילומים: שרון גבאי, חנה טייב, שרון רביבו, אלון שפרעם, פרטי, רון ירקוני, שרון גבאי, שריה דיאמנט-דמקה בית הפקה ירושלמי)

המעשה הטוב שלי – הירושלמים והירושלמיות מספרים על ההתנדבות שלהם, חלק ב'

אלפי מנות, ערכות שבת, ביקורי מורל ועוד ועוד - כך נראת ההתגייסות הירושלמית למאמץ המלחמתי. 'ירושלמיז' - ספיישל מלחמה, חלק ב'

פורסם בתאריך: 20.10.23 16:58

שמעו, בשגרה אתם קוראים כאן, ב'ירושלמיז' את הסיפורים העסיסיים של המי-ומי, אבל השגרה עזבה אותנו באותה שבת ארורה של ה-7/10, ופינתה אותה לרוח התנדבותית שאין לה גבול, רק הרבה לב. אז הנה, הפעם לכבודם של המתנדבים והמתנדבות, קיבצנו כאן כמה סיפורים מרגשים על יוזמות שכל מטרתן היא לעשות טוב.

טלי פרידמן

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה

המעשה הטוב שלך? "מיד לאחר תחילת המלחמה, יחד עם אנשים טובים משוק מחנה יהודה וחברים טובים בנינו מערך גדול שמספק אוכל וציוד על פי בקשות שהחלו לצוץ מכל מקום בארץ. תחילה היו אלו חברים שגויסו למילואים ואמרו, 'אנחנו רעבים ואין כאן כלום', וכבר לקראת אמצע יום ראשון הבנו שהצורך רק הולך ומתגבר. הכאוטיות, והבשורות שטרם הגיעו משכו אותי ועוד רבים אחרים להנעה ברורה לפעולה. חבריי, השפים המדהימים ובעלי המסעדות ברחבי ירושלים, החלו להציע את מטבחם וחומרי הגלם שלהם. הבקשות לא פסקו, ואיתם הגיעו בקשות נוספות לציוד לחיילים וציוד טקטי. אנשים טובים פתחו את ליבם וממונם לכל סיוע אפשרי, אז פתחנו חמ״ל שבשעות בודדות החל לספק ללוחמים ברחבי הארץ כ-7,500 מנות ואלפי משלוחים של ציוד ללוחמים, מתרומות רבות שהגיעו מסוחרי שוק מחנה יהודה ואזרחים רבים ביחד עם היצע בלתי נדלה של מתנדבים מלאים ברוח ומוטיבציה להגיע בכל רגע לכל מקום בארץ. הגענו מנווה אטיב בצפון ועד לצאלים, הגענו עם האוכל והציוד עד ללוחמים בקו הראשון. המערך תפקד על ידי תרומות, מתנדבים ואזרחים טובים, הכל תוך כדי גיוסים, בשורות איוב וריצה מטורפת ללוויות, במריטת עצבים והתנהלות בקצוות בכל רגע שחולף".

מה גרם לך לעשות זאת? "לפתוח את הלב והנשמה עבור חיליינו היקרים וכוחות הבטחון וההצלה ששומרים עלינו ועל שלומנו בכל עת וללא תנאי זהו צו השעה. עבורי ועבור כלל האנשים שנרתמו זו חובה. מצדיעה לכל אחד ואחת מהם. ה' ישמור אותם שילכו וישובו לשלום".

מסר לסיום? "המסר שלי הוא בעיקר לעולם – הטבח של ה- 7 באוקטובר הוא התגלמות הרוע שהעולם כולו צריך לחשוש ממנו. אנחנו עם ישראל התלכדנו אל מול הטובחים, שקרעו אותנו מחיינו, שלעולם לא יהיו אותו הדבר. אנחנו חזקים ונמצאים כאן כדי שאף אחד לא ישכח את הקורבנות והעוולות שנעשו לילדינו ולמשפחתנו. אחד אנחנו והרוע לא יגבר עלינו. ביחד ננצח".

טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)

טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)


מימי נאמן שייך

מבעלי 'מאפה נאמן'

המעשה הטוב שלך? "רשת מאפה נאמן מפרוץ המלחמה והאסון אשר פקד את מדינתנו בשבת שעברה העבירה טונות של מארזים, עוגות, עוגיות, מאפים ועשרות אלפי כוסות קפה אשר יצאו למשפחות ששרדו את התופת, חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. בנוסף רשת מאפה נאמן מפרסמת בסניפיה ברחבי הארץ שלטים אשר קוראים לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון להגיע ולהיכנס לסניפים ולהנות מריענון של קפה ומאפה ללא חיוב".

מה גרם לך לעשות זאת? "מדינת ישראל נמצאת במלחמה, מלחמה על הקיום שלה – ואני לא חשבתי, פשוט עשיתי. אני, ביחד עם אחיי והורי היקרים, החלטנו כי רשת מאפה נאמן תרתם למען האזרחים, החיילים וכוחות הביטחון. אנחנו רואים בזה זכות כרשת שקמה לפי כ-70 שנה לתת כתף ביחד למען עתיד מדינת ישראל. כוחנו באחדותנו! עם ישראל זה עם מדהים ומרגש במיוחד".

מסר לסיום? "עם ישראל יכול להיות חלוק בדעותיו, אבל בשעת משבר וצרה אין על עם ישראל. עם מאוחד, מלא בכוח, אהבה ואחדות. אנחנו כעם צריכים לזכור את התקופה הזאת לעתיד להזכיר לנו את כוח העם המדהים הזה, שקם מהתופת והתגלה בשיא תפארתו! עם ישראל חי".

מימי נאמן שייך צילום אלון שפרעם

מימי נאמן שייך (צילום: אלון שפרעם)


שגית מרסיאנו

מפיקת אירועים ובעלת מכון היופי 'Sagits Place'

המעשה הטוב שלך? "בתחילת השבוע, מיד לאחר השבת השחורה, העליתי פוסט שקורא לכל נשות הדרום שנמצאות בירושלים והסביבה להגיע אלינו למכון למבחר גדול של טיפולים ללא כל תמורה כמובן. מיד הבנתי שהביקוש גדול וכדאי להגיע עד אליהן למלונות הפזורים בעיר, ואז הקמתי את ׳חמ״ל היופי׳ שמסתובב במלונות העיר ומפנק את תושבות הדרום שמצאו את עצמן רחוק מהבית, תלושות מהסביבה הטבעית שלהן. אנחנו מגיעות ומפנקות אותן במבחר טיפולים: מניקור, פדיקור, עיצוב גבות, הדבקת ריסים, טיפולי פנים ומסאז׳ים – ולילדות: שזירת צמות, לק רגליים/ידיים ואיפור".

מה גרם לך לעשות זאת? "נתקלתי בכמה פוסטים של תושבות הדרום, שמצאו את עצמן בירושלים ומחפשות קוסמטיקאיות ולא מוצאות, כי כמעט כולן לא עבדו בשבועיים האחרונים. אז החלטתי שזה המעט שאנחנו יכולות לעשות עבורן. ולעמוד לצידן בשעה כל כך קשה, פשוט לתת להן לברוח לשעה-שעתיים מהמחשבות והדאגות.. ולפנק אותן במבחר טיפולים מרגיעים וכיפיים".

מסר לסיום? "אנחנו מתקיימים ממה שאנחנו מקבלים, אבל אנחנו חיים ממה שאנחנו נותנים".

שגית מרסיאנו (צילום: שרון רביבו)

שגית מרסיאנו (צילום: שרון רביבו)


יהודית בן זקן

בעלת 'יהודית לחמים ומאפי בוטיק ללא גלוטן'

המעשה הטוב שלך? "מפרוץ המלחמה ועד עתה סגרתי את העסק ומיום ראשון אני ובני משפחתי מכינים עבור חיילי צה״ל וכוחות הבטחון וההצלה מאפים ללא גלוטן, שאותם אנו משנעים למוקדים ברחבי הארץ".

מה גרם לך לעשות זאת? "חשבתי שחובה עבורי לעשות דבר קטן עבור הלוחמים היקרים, ששומרים עלינו ומסכנים את חייהם למען מדינת ישראל. ה׳ ישמור אותם".

מסר לסיום? "במילה אחת – אחדות. זה ביתנו, אנו כאן לעולמי עד, ורצוי שנדע לחזק זה את זה ולתמוך באחר, גם אם דעתו אינה עולה בקנה אחד עם דעתנו. כוחנו באחדותנו, ובזכות זה עם ישראל ינצח ומדינת ישראל תנצח״.

יהודית בן זקן (צילום: חנה טייב)

יהודית בן זקן (צילום: חנה טייב)


 

 

אלון חסיד

מנהל מחלקת הכדורסל בעיריית ירושלים

המעשה הטוב שלך? "ביום הלוויה של אופיר טסטה ז״ל ישבתי בבית בחוסר מנוחה. הרגשתי צורך לעשות משהו לזכרו. תוך שעתיים ארגנתי 500 תושבים מפסגת זאב, שגם תרמו אלפי שקלים לרכישת דגלים. כשהמשפחה יצאה למסע הלוויה – כל הרחובות היו מלאים בתושבים עם דגלים, מה שגרם למשפחה לכמה דקות של הרגשה טובה בדרכם ללוויה הקשה. מייד לאחר שהדבר התפרסם, בכל הארץ הלכו בעקבותינו וארגנו מפגני תמיכה דומים".

מה חשבת שגרם לך לעשות זאת? "זה בדיוק העניין – לא צריך לחשוב, צריך לעשות!!!"

מסר לסיום? "אנחנו עם אחד, מיוחד ומאוחד. רק בבקשה שהמראות הקשים מאירועי התפילות ביום כיפור לא יחזרו לעולם. השם עוז לעמו ייתן השם יברך את עמו בשלום".

אלון חסיד (צילום: פרטי)

אלון חסיד (צילום: פרטי)


יעקב ממן

בעלי 'ברברה קפה' ו'ארטישוק'

המעשה הטוב שלך? ״חיילינו, כוחות הבטחון וההצלה, וכמובן תושבי הדרום ועוטף עזה שהגיעו אליי מיום שני האחרון מקבלים קפה, מאפים ובשעות אחר הצהריים והערב גם מרקים ועוד מנות ספיישל, ובעצם כל מה שיגרום לי ולצוות לזכות בחיוך מהם וברגע של נחת, הם הגיבורים שלנו, אנחנו מצדיעים להם״.

מה גרם לך לעשות זאת? "אני חושב שלתת זו זכות ואין הרגשה טובה וסיפוק גדול מזה, ועל אחת כמה וכמה בשעה בה אנו חווים מלחמה קשה. מבחינתי להעניק להם במסגרת שניתן, זו חובה״.

מסר לסיום? "אם תיתן, תקבל. תהיה טוב ו-ה' יגמול לך בטוב. זה זמן להרים את הראש ולדעת לשמור זה על זה ולתמוך האחד באחר".

יעקב ממן (צילום: פרטי)

יעקב ממן (צילום: פרטי)


עופר גואטה

בעלי 'יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית'

המעשה הטוב שלך? "סיוע ביצירת מארזים לשבת לתושבי הדרום ועוטף עזה, בהם חולקו היינות של היקב שלנו, וכן למלון ״סי סנד״ בבת ים, שבו שוהים תושבי הדרום ועוטף עזה, שיצאו מהתופת".

מה גרם לך לעשות זאת? "חשבתי שנכון יהיה להירתם בדרך שתעשה מעט טוב בתקופה הקשה והמורכבת בה אנו מצויים. השבת מאחדת אותנו ואני סמוך ובטוח כי תפילה משותפת בערב שבת, לצד המרכיבים המיוחדים במארז, דוגמת חלות ויינות, תחזק את התושבים היקרים ותחבר אותנו עוד יותר".

מסר לסיום? "עלינו להיות מאוחדים, מגובשים וחזקים יחד, בכל עת וללא תנאי. מדהים לראות את עם ישראל מתגייס למען כל דורש בתקופה הקשה שאותה אנו חווים, ומי ייתן ונזכה לראות את האחדות הזאת בכל ימות השנה. כוחנו באחדותנו. עם ישראל חי".

עופר גואטה (צילום: רון ירקוני)

עופר גואטה (צילום: רון ירקוני)


עו"ד יסמין נחום

מנכ"לית 'האגודה לבריאות הציבור'

המעשה הטוב שלך? "מוטי ואני וכל המשפחה, מארגנים לאורך כל השבוע מארזים לחיילינו בדרום ובצפון. הבית שלנו הוא נקודת ריכוז לכלל התרומות שמגיעות מהאנשים שנרתמים. וכך, בכל יום מגיעות המון תרומות. בערב אנו ממיינים, אורזים, מעמיסים ברכב ובבוקר שלמחרת מוטי יוצא לחלק. אנו מגיעים לנקודות מרוחקות שלרוב לא זוכות לסיוע, וכל המשפחה והשכונה רתומה. מוטי בעלי מסיע את המארזים לחיילים, ובודק עימם מה חסר ומה הצרכים כדי לדייק למחרת. על הדרך אנו מעבירים ציוד לחיילים מהבית, מקפיצים חיילים לשטחי כינוס, מחזירים משפחות מפונות".

מה גרם לך לעשות זאת? "בעת הזו צריך לעשות כל מה שאפשר".

מסר לסיום? "מרגש לראות את כל עם ישראל מתכנס ותורם כפי יכולתו למען החיילים, כוחות הבטחון וההצלה ותושבי עוטף עזה ורצועת עזה. אני מקווה ומתפללת לכך, שגם כשנדע ימים יפים וטובים נדע לתמוך זה בזה, לפעול למען האחר ולפתוח את הלב בעת צורך. אחדות זה המסר לאומה, אחדות מנצחת".

יסמין נחום (צילום: שרון גבאי)

יסמין נחום (צילום: שרון גבאי)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר