חרוזי מגנט שהוצאו מבטנו של תינוק בן שנה וחצי (צילום: דוברות הדסה)
חרוזי מגנט שהוצאו מבטנו של תינוק בן שנה וחצי (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: 32 חרוזי מגנט הוצאו מבטנו של בן שנה וחצי

32 חרוזי מגנט נשלפו מבטנו של בן שנה וחצי מירושלים - ד"ר זאב דוידויץ', רופא בכיר בגסטרו ילדים בהדסה: "מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של כדורים בתוך גופו ילד; זה פשוט נס שזה לא הסתבך, זה היה עניין של זמן. על הקצה"

פורסם בתאריך: 12.5.20 10:28

רופאי הדסה שלפו מבטנו של בן שנה וחצי מירושלים 32 חרוזי מגנט. "מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של כדורים בתוך גופו ילד", מתאר ד"ר זאב דוידויץ', רופא בכיר בגסטרו ילדים בהדסה, שנקרא לבצע פרוצדורה דחופה לתינוק על מנת להוציא את המגנטים מבטנו, מאחר וכל רגע שהם בתוכו הם עלולים לסכן את חייו: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בתינוקות, פעוטות ואפילו ילדים בוגרים שבלעו את משחק חרוזי המגנטים. החשש העיקרי מבליעה של מגנט מכל סוג, הוא היכולת שלו לעשות חור במעי ולגרום לדימום שיכול להסתבך", מסביר ד"ר דוידויץ'. "התכונה של המגנט היא להימשך למתכות כך שאפילו רוכסן עלול להוות בעיה מאוד גדולה. התינוק הסתובב עם פצצה מתקתקת בבטן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהדסה מספרים כי אמו והתינוק הגיעו אל חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם, כשהתינוק סובל מחום גבוה ומחוסר תיאבון. הצוות בחדר המיון התחיל בבדיקות מקיפות, ביניהן בדיקה לזיהוי קורונה וצילום ריאות, בו לראשונה הבינו הרופאים ובני משפחתו שלא מדובר בווירוס אלא שיש בבטנו של בן השנה וחצי התינוק כמות לא מבוטלת של משחק חרוזי מגנט.

"שמתי לב שהתיאבון שלו פחת, אך כשהתחיל לעלות לו חום שלא ירד הבנתי שמשהו לא כשורה", מספרת האמא. "פחדנו שאולי יש לזה קשר לקורונה. כאשר ניגשנו לחדר המיון בהדסה ירושלים הצוות המדהים שם ערך לו בדיקות רבות ולאחר מספר דקות ניגשו אלי והסבירו לי שראו לו בבטן חרוזים של מגנטים, אבל באמת המון חרוזים כאלה. הם מיד הרגיעו אותי ואמרו שזו לא פעם ראשונה שהם נתקלים בדבר כזה אבל שיש לטפל במצב במהירות. לקח לי זמן להבין ולעכל. שבוע וחצי לפני הגעתנו למיון באמת ראיתי אותו בחדר של האח הגדול שלו מכניס כמה חרוזי מגנט לפה, מיד רצתי והוצאתי לו חמישה מגנטים, חשבתי שבזה נגמר הסיפור והסתבר לי שממש לא".

ד"ר דוידויץ' ממשיך ומספר כי התינוק הובהל לתוך חדר הניתוח, "נכנסתי עם מלקחיים ומשכתי את המגנטים תוך זהירות רבה על מנת לא לגרום נזק למעי, וביצענו צילום תוך כדי התהליך על מנת לראות שאין יותר מגנטים שמסתובבים לו בקיבה. בתוך הבטן המגנטים לא מאבדים מהכוח משיכה שלהם ותמיד יש חשש שהם ינסו להיצמד בדרך אחרת וינקבו את המעי. לתדהמתנו, הוצאנו מבטנו של הילד 32 כדורי מגנט. זה פשוט נס שזה לא הסתבך, זה היה עניין של זמן. על הקצה".

"היה לתינוק מזל גדול שהמגנטים נתקעו לו בקיבה ולא התקדמו במורד המעי", מדגיש ד"ר דוידויץ', "דבר שהיה מעמיד אותו בסיכון נורא. אני שמח שהסיפור הזה נגמר כך זו בהחלט היתה הקלה לכולנו. אני ממליץ בבתים שיש בהם ילדים קטנים להרחיק בכלל משחקי מגנט מאחר והסיכון הוא בהחלט גדול. אם אחד מבני הבית בלע מגנט יש להגיע מיד לקבל טיפול רפואי או להיות תחת השגחה רפואית, זו חובה".

"ברגע שראיתי את הצילום והסבירו לי מה אני רואה הייתי המומה", מוסיפה ואומרת האמא. "התחושה היתה איומה. למזלי, הצוות היה מקסים, הכל התנהל ברוגע ובלי שיפוטיות. הרגשתי מאוד רע עם עצמי לא הבנתי איך פספסתי את זה, אנחנו בית שמקפיד מאוד על זהירות. אני רוצה להדגיש שהמשחק הזה הוא ממש סכנה, בטח כשהבנתי שהבן שלי הוא לא המקרה הראשון. אני מודה לצוותים בחדר המיון, לד"ר דוידוביץ' המדהים שהגיע במהירות, ולצוותים במחלקת ילדים שבתוך כל עומסי העבודה, נתנו לי ולבעלי להרגיש הכי טוב שאפשר. הכל קרה בזריזות ובמקצועיות רבה. אם כבר להיות במצב כזה אז רק בהדסה עין כרם, אני מודה להם וכל משפחתי מודה להם מכל הלב".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. בן

    כבר היו סיפורים שהוציאו מגנטים לילדים מהמעי על ידי הצמדת מגנט מבחוץ ומשיכה כלפי היציאה …
    אבל ודאי לא בכמות כזו .

  2. מלכה

    אני מאחלת לילד בריאות.
    כל הכבוד לרופאים המצויינים שעושים עבודת קודש.

  3. ברטה חברה

    אני שואלת איך ילד בין שנה וחצי יכול להכיל בבטן כמות כזאת של מגנטים ואיך הוא בלע זה הזוי לא מאמינה למשמע אוזני איפה ההורים והאחריות של ההורים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאיזה מגזר התינוק הזה. לא יתכן שהוא שיחק במגנטים בלי השגחה אם הוא אחד שעדיין מכניס לפה כל דבר קטן. אמא צריכה לדעת איך הבן שלה ובמקרה כזה- לשים בסגר, איתה בחדר! להעמיד אותה לדין!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר