מרים וצוות ההוספיס עם ספר התורה שלה (צילום: דוברות הדסה)
מרים וצוות ההוספיס עם ספר התורה שלה (צילום: דוברות הדסה)

מרגש: הצוות בהדסה הר הצופים הגשים את המשאלה האחרונה של מרים

צוות ההוספיס בהדסה הר הצופים פתח בפרויקט ייחודי שנועד להעמיק את ההיכרות עם החולים. סיפורה של מרים בת ה-87 נכנס ללבבות של כולם, ורגע לפני שנפרדו ממנה בעצב עוד הספיקו לסייע לה לסגור מעגל חיים משמעותי ולהגשים עבורה משאלה אחרונה

פורסם בתאריך: 10.12.20 10:56

צוות ההוספיס – המרכז לטיפול תומך בהדסה הר הצופים, מורגל בטיפול בחולים סופניים או חשוכי מרפא, ומתמקד בהקלה של מכאוב ושל תסמינים שונים ובליווי החולים ובני המשפחה לאורך תקופה שאינה פשוטה כלל. ההתמודדות אינה רק פיזיולוגית, אלא מקיפה וכוללת גם מעטפת רגשית ונפשית.

מרים, חולה בת 87, טופלה לאורך מספר חודשים בהוספיס, תקופה שבמהלכה הצוות זכה להכיר את עולמה הפנימי, את משפחתה ואת חוויותיה כפי שסיפרה עליהן. זאת במסגרת פרויקט ייחודי במחלקה, שנועד להעמיק את ההיכרות עם החולים. לאחר שנחשף לסיפור חייה ולקורותיה המרגשים, הצליחו אנשי הצוות להגשים משאלה אחרונה עבורה.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"כל אדם הוא עולם ומלואו. המטופלים מגיעים אלינו להוספיס בפרק האחרון של סיפור חייהם ולנו יש הזכות להכיר וללוות אותם בשלב הזה", מספרת אביגיל דמרי, אחות נאמנת חוויית מטופל במרכז לטיפול תומך, אשר הובילה את המחווה המרגשת עם הצוות. "מאוד משמעותי עבורנו להכיר את הסיפור של המטופלים שלנו, ועבור המטופלים חשוב שנכיר בחיים המלאים שהיו להם. מתוך הצורך הזה התחלנו במחלקה בפרויקט שבו אנו מבקשים מהמטופל ובני משפחתו לשתף אותנו ולתת לנו תקציר של החיים המלאים שלהם".

אביגיל מספרת כי מרים בת ה-87 נכנסה ללבבות של כולם ונוצרה עמה קרבה מיוחדת. "טיפלנו במרים לאורך כל שהותה כאן, הקלנו על הכאב, הקשבנו בעניין לסיפוריה. היא אלמנה ללא ילדים ואחיה המסור היה מגיע מדי יום למחלקה כדי להיות לצידה. כשהצעתי לו לספר לנו את סיפור חייה הוא שמח מאוד לשתף. הוא סיפר על אחותו שכל חייה הייתה אישה של חסד, דאגה לכולם והעניקה לכולם ביד רחבה. הוא אף גילה לנו שמרים זכתה להכניס 2 ספרי תורה בבית הכנסת. אחד מהם היה לזכר בעלה, בבית הכנסת בשכונה שלה, ובכל שבת היא הייתה הולכת לבית הכנסת לראות אותו בהתרגשות רבה.

"כשאחת מאנשי הצוות שמעה על ספרי התורה היא אמרה שאנחנו חייבים לקחת את מרים אל בית הכנסת ולאפשר לה לעבור חוויה מיוחדת במקום שכל כך משמעותי עבורה, עם ספר התורה שתרמה. מדובר במאמץ משותף ולא פשוט, שדרש לוגיסטיקה והיערכויות על מנת להוציא את מרים כשהיא שכובה על מיטת בית החולים, ולהסיע אותה אל בית הכנסת".

צוות המחלקה – אחות, מתנדב ועובדת סוציאלית, יצאו איתה לדרך ושהו כל הזמן לצידה, מוודאים שהיא חשה בטוב. בתיאום עם גבאי בית הכנסת ובהתגייסותה של עמותת "עזרה למרפא", מרים הנרגשת זכתה להגיע באמבולנס מהדסה הר הצופים עד לבית הכנסת, שם פגשה את ספר התורה האהוב ונשקה אותו.

אביגיל מסכמת: "הנסיעה הזו הייתה משמעותית מאוד בפרק האחרון של חייה. ראינו את הרגשות שהציפו אותה והיא הודתה לנו בחום. לנו הצוות היה ברור שזוהי יוזמה שנמשיך בה. נפרדנו ממנה בעצב השבוע, אך בידיעה שהספיקה לסגור מעגל חיים משמעותי ולהגשים משאלה אחרונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. 947

    כול הכבוד גמילות חסדים הוא ערך עליון
    יהיה זכר מרים ברוך לעולם ועד

  2. ירושלמית

    שימו לב למה שכתוב:
    האחות בבית חולים היא שביקשה ללכת להראות את ספר התורה. החולה לא ביקשה… זו לא בקשתה האחרונה

  3. אתי מרציאנו

    כל הכבוד לצוות ההוספיס. הם עושים עבודת קודש ושלא על מנת לקבל פרס.יישר כוח, תבורכו משמים " צדיקים אמיתיים".

  4. איש אחד

    כמי שבעברו היה במגע עם אנשי ההוספיס, אני מגדיר אותם כמלאכי חסד ורחמים.

  5. שכן מהשכונה

    כשכן מהשכונה אסתר הייתה בעלת נתינה וחסד גדול אלפי משפחות זכו לאכול מפריה ולשבוע מטובה עזרה לכול אדם באשר הוא.היא הייתה יחידה בדור.ת.נ.צ.ב.ה. בגן עדן מובטח נישמתה תנוח.זכתה בעולם הזה וחסדייה בעולם הבא…מכובדי בבקשה מכם תגיבו בצורה שכבוד המנוחה ינוח בשלום על משכבה..יש גם מהשמיים קפדה גדולה על מבזים הניפטר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר