אילוסטרציה חיסון
אילוסטרציה חיסון

משרד הבריאות: עלייה משמעותית בתחלואת החורף בירושלים ובכלל

על פי הנתונים, במהלך השבוע האחרון דווחו מאות מקרים חדשים של שפעת, RSV וגם קורונה, עשרות רבות מהן בירושלים. "השנה השפעת מסוג A אכזרית וקשה ואנו רואים עלייה בתחלואה של דלקת ריאות הנגרמת בעקבותיה"

פורסם בתאריך: 1.2.24 08:04

מאות מקרים חדשים של שפעת, RSV וקורונה אובחנו בשבוע האחרון בישראל, עשרות רבות מהן בירושלים. לאור העלייה החדה בתחלואת החורף, בשירות בריאות כללית ירושלים ממליצים לציבור להגיע להתחסן בהקדם.

יצוין כי על פי נתוני משרד הבריאות, כ-20 אחוז מכלל הדגימות שנאספו בשבוע האחרון היו חיוביות לשפעת מסוג A; כ-21 אחוז חיוביות לווירוס RSV (כ-12 אחוז מהדגימות שנבדקו – היו עם קורונה).

העלייה בתחלואה מורגשת גם בבתי החולים. בכלל בתי החולים בארץ, בהם כמובן גם בבתי החולים של הדסה ובשערי צדק, התקבלו בשבוע החולף 210 חולים עם שפעת וכ-370 מטופלים חיוביים ל-RSV. מדובר בעלייה של עשרות מטופלים לעומת השבוע החולף.

 

 

לאור העלייה החדה בתחלואת החורף, ד"ר ורד ישראלי, המנהלת הרפואית בכללית מחוז ירושלים, שבה וקוראת לתושבים להגיע ולהתחסן נגד השפעת. לדברי ד"ר ישראלי, "אנחנו עדים לעליה דרסטית בתחלואה בשפעת. השנה, השפעת מסוג A אכזרית וקשה ואנחנו רואים בימים אלו עליה בתחלואה של דלקת ריאות הנגרמת בעקבות השפעת, עליה במספר האשפוזים ותחלואה יותר קשה. אני קוראת לכולם להגיע ולהתחסן עכשיו – זה הזמן להתחסן ולהגן על היקרים לנו. במיוחד אני ממליצה להתחסן לאוכלוסיות בסיכון גבוה יותר וביניהם: מבוגרים מעל גיל 65, חולים כרוניים, נשים בהריון, ילדים ועובדי מערכת הבריאות. במיוחד בימים אלו , אנחנו האוכלוסייה שבעורף חייבים להיות חזקה ומוגנת מבחינה הרפואית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר