אושרית ון-לובין (צילום: מאוחדת ירושלים)
אושרית ון-לובין (צילום: מאוחדת ירושלים)

בין שירות במילואים למרכז בריאות האישה של מאוחדת – סיפורה של אושרית ון לובין

אושרית ון-לובין, מנהלת הסיעוד במרכז בריאות האישה של מאוחדת בירושלים, גויסה למילואים כבר בשבת השחורה של ה-7/10. יומן מסע

פורסם בתאריך: 21.5.24 13:00

מילואים

"ב-7.10 התארחנו לחג אצל אחותי באשדוד, כשפרצה המלחמה גויסתי מיד למילואים למערך הרפואה בפיקוד מרכז. בעלי אחיקם שמנהל את תחום הרווחה במועצת מטה בנימין, עבד סביב השעון מתוקף תפקידו. בעשרת ימי הלחימה הראשונים, הילדים שלנו נשארו אצל אחותי באשדוד ורק לאחר מכן חזרנו הביתה. למרות שלא הייתי מחויבת להתייצב למילואים, התגייסתי בשיא המוטיבציה ושירתי במילואים במשך שלושה חודשים. ראיתי ואני רואה בכך זכות גדולה לשרת את המדינה על אחת כמה וכמה בזמן קשה ומורכב.

"בהכשרתי אני אחות אפידמיולוגית, ובמהלך המשמרות בחמ"ל הרפואה של הפיקוד, טיפלתי בנושא התפרצות מחלות מדבקות ומחלות כלליות, ניתחתי נתונים על תחלואות חיילים ומיקומים בעלי חשש להתפרצויות של מחלות, ופעלנו לקידום מהלכים לייעול ושיפור תנאים רפואיים לטובת חיילים בסדיר ובמילואים. בחמ"ל הרפואה פגשתי קשת רחבה של אנשים, גילאים ודעות, שהמשותף לכולם היה הרצון לתרום ולעשות למען המדינה, זה חימם את הלב ונתן המון תקווה לאחדות אמיתית.

"האירועים שהתרחשו ב-7/10 היו קשים מנשוא, אך הלב לא איפשר לי לשקוע. באופן אישי, היה לי קשה במיוחד להכיל את מה שקרה בבסיסים הצבאיים ברעים ובאורים, שהיו עבורי כבית שני בתקופת השירות הצבאי שלי.


אושרית ון-לובין (צילום: פרטי)

אושרית ון-לובין (צילום: פרטי)


 

 

"את מקצוע האחיות למדתי דרך הצבא ובשירות הצבאי שימשתי בין היתר כקצינת רפואה באוגדת עזה ופיקדתי על המרפאה הרב-תחומית ליד הישובים אורים ורעים. כששמעתי את מה שאירע בשני הבסיסים האלו הייתי ללא מילים. דמיינתי את עצמי שם כשזה קרה וליוו אותי תחושות קשות מאוד. לתפקיד שלי במילואים, השתדלתי להביא גם רוך, אכפתיות ורגש אימהי לחיילים ולקצינים, לחזק אותם ולתת תשומת לב גם לנפש שלהם בתוך כל הטירוף".

עבודה

"אני עובדת במאוחדת כמנהלת הסיעוד של מרכז בריאות האישה המחוזי של הקופה בירושלים, הממוקם בבית אגד. במסגרת התפקיד אני אחראית על צוות של כ-20 אחיות. מרכז בריאות האישה המחוזי של מאוחדת מעניק שירותים רפואיים נרחבים ומגוונים לנשים, ביניהם: מיון גניקולוגי, יחידת פוריות, היריון בסיכון, יחידת היריון עודף, יחידת אולטרסאונד, מוקד אישורי פריון מחוזי, מערך פסיכו-סוציאלי, ייעוצים גנטיים מחוזיים ורופאים מומחים.

"מהיום הראשון למלחמה פעל המרכז לבריאות האישה כרגיל, עם צוות מלא שהגיע יום יום עם מוטיבציה רבה ומתוך תחושת שליחות, מחויבות ואחריות לכל אחת ואחת מהמבוטחות שלנו. במהלך המילואים, הגעתי בזמן הפנוי המועט שהיה לי למרכז בריאות האישה כדי לדאוג לצוות שלי שהוא מדהים, מקצועי, מסור ומאוחד. קיימנו גם פגישת זום אחת לשבועיים, על מנת להתעדכן בנעשה ובעיקר בכדי לשמוע ולדבר על רגשות הצוות לאור המלחמה. בחודשים האחרונים אנחנו משתדלים לחזור לסוג של שגרה ומקווים כמו כולם לימים טובים יותר".

___

אושרית ון-לובין
בת 38, סרן במילואים, מנהלת הסיעוד במרכז בריאות האישה של מאוחדת בירושלים.
נשואה לאחיקם ואימא לירדן בת ה-5 והראל בן ה-3.
תושבת כפר אדומים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר