אוכל בריא בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
אוכל בריא בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: מנות בריאות ומזינות במחלקות הילדים

צ'יפס לא מטוגן ושוקו ללא סוכר - מנות חדשות על טהרת האוכל הבריא במחלקות הילדים בהדסה

פורסם בתאריך: 19.9.17 10:34

מהפכת המזון הבריא בהדסה: מנות חדשות מוגשות במחלקות הילדים בהדסה. "השינוי התפיסתי בנושא הארוחות החדשות נולד מתוך מודעות גוברת לתזונה בריאה מחד, ומאידך לפער בין מה שילדים אמורים לאכול לבין מה שהם אוכלים בפועל", מספרת מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה בהדסה רבקי הררי, אותה נטייה שלהם לצרוך קלוריות ריקות ומתועשות. ניסינו להרכיב תפריט ידידותי לילדים המשלב מזון שהילדים יאהבו יחד עם אלמנטים של תזונה בריאה, על פי קריטריונים ברורים של מרד הבריאות. אז הורדנו סוכרים, שומן רווי, הפחתנו קלוריות.

אוכל בריא בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

אוכל בריא בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

"אם נרצה שילדים יאכלו ירקות יש להגיש אותם כאצבעות ירק חתוכות ולצידן עגבניות שרי", מתארת הררי. "הם בוחרים קודם כל על פי העין, כמונו המבוגרים. כך הירקות ברורים ומושכים את הילד הרבה יותר מאשר ערבוביה לא ברורה. כך הוא הדבר גם לגבי קציצות – נגיש כדורי עוף מגרים, ונשתדל שהתוספת לא תהיה רק פחמימות, אלא משולבת בקטניות".

ראשי המהלך בהדסה הוסיפו אלמנט שאף ילדה וילד לא יכול להתעלם ממנו – גיבור על. מדובר בדמות מאוירת עם האות H (הדסה) שמעודד את הילדים לאכול אוכל בריא וטעים.

אוכל בריא בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

(צילום: דוברות הדסה)

עמית זיו, שפית מטבחי הדסה, אומרת כי "האוכל טעים ושומר על הפשטות הילדותית, ממש מדבר אל הילדים בגובה העיניים. חשוב לי שירגישו בבית, שיאכלו המבורגר בלחמניה, אבל מהבשר שאנחנו טחנו בעצמנו ובטוחים מה הוא מכיל, שיאכלו תפוחי אדמה שנראים כמו צ'יפס, אבל הוא לא מטוגן בשמן עמוק, שישתו שוקו אבל מופחת סוכר. הערך התזונתי נמדד כאן בקפידה וישנה מחשבה על כל מרכיב באוכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר