תינוק עם פריחה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מחלת הפה והגפיים תוקפת ילדים בעיר: איך מתגוננים ומטפלים?

ד"ר דוד ששה, מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות במאוחדת ירושלים, מסביר על המחלה שגורמת ללא מעט סבל בקרב ילדים קטנים ומסביר כיצד ניתן להתגונן

פורסם בתאריך: 26.9.17 12:00

מחלת הפה והגפיים (שבטעות נהוג לקרוא לה מחלת הפה והטלפיים –  מחלה בעלת תסמינים דומים שמופיעה אצל חיות משק), נגרמת על ידי קבוצת וירוסים, והתסמינים העיקריים שלה הם בעיקר חום, פריחה ומעורבות של ריריות הפה. המחלה מדבקת וגורמת להרבה מאוד סבל אצל ילדים וכך גם גורמת לחשש כבד אצל ההורים.

 

איך ניתן להקל על הכאבים? כיצד מאבחנים את המחלה? להלן כל התשובות לכל השאלות.

ד"ר דוד ששה, מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות בקופת חולים מאוחדת ירושלים, אומר כי הווירוס שכיח בתקופות המעבר – בעיקר בעונת הסתיו. במחלה נדבקים ילדים קטנים, בגילאי הגן עד גיל 7-6. המחלה יכולה להופיע גם בילדים גדולים יותר ובאנשים מבוגרים, אבל זה לא שכיח".

למה הורים כל כך נבהלים ממחלת הפה והגפיים?

"זאת מחלה עונתית, יש יותר מקרים בקיץ ובסתיו, וזאת מחלה מדבקת. אם יש כמה ילדים חולים בגן זה יכול לעבור מאחד לשני ולהדביק ילדים נוספים אז רואים יותר מקרים, אבל המחלה היא ברוב המקרים עוברת לבד. היא יכולה לגרום לאי נוחות, לכמה ימים של חום גבוה ופריחה ומעורבות כואבת של ריריות הפה עד כדי קושי לשתות ולאכול, אבל באופן כללי זאת לא מחלה שדורשת טיפול. באחוז קטן מאוד יכולים להופיע סיבוכים, אבל זה נדיר. אין סיבה לבהלה או להיסטריה".

 


תינוק עם פריחה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 



 

באיזה שלב היא מדבקת?

"זה וירוס שמופרש בצואה ובהפרשות. בדרך כלל היא מדבקת במהלך השבוע שבו הילד חולה, אבל אנשים שחלו במחלה יכולים להפריש את הווירוס גם הרבה זמן לאחר מכן. באופן כללי קשה להימנע מהדבקה מכיוון שגם ילדים שנושאים את הווירוס ולא נראים חולים יכולים להדביק".

מה אפשר לעשות בשביל להימנע מהדבקה?

"צריך להקפיד על כללים פשוטים ומוכרים של היגיינה בגן, בבית הספר ובבית. לשטוף ידיים אחרי היציאה מהשירותים מכיוון שהווירוס מופרש בצואה. בטיפול בפעוטות יש להקפיד היטב על היגיינה – שטיפת ידיים לאחר שמחתלים פעוטות ובמגע בין ילד אחד לשני. בנוסף, יש להקפיד על לנקות את המשטחים, שהיו במגע עם ילד חולה".

מה משך המחלה?

"ימים בודדים. בין יומיים לשבוע".

מי שנדבק כבר מפתח חסינות למחלה?

 

"המחלה נגרמת על ידי משפחה של מספר וירוסים כך שתיאורטית ניתן להידבק שוב מווירוס אחר מהמשפחה. ילד שנדבק בזן מסוים של הווירוס לא יידבק שוב מאותו הווירוס".

 

ד"ר דוד ששה (צילום: בית חולים איכילוב)

ד"ר דוד ששה (צילום: בית חולים איכילוב)


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב

    רק לימזור חברים. טבעי לחלוטין, ללא תופעות לוואי. פשוט הצלה, חפשו בפייסבוק ובגוגל, מלא עדויות של אמהות. ובשונה מחלב עיזים, לימזור דווקא מפוסטר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר