טיפול רפואי (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
טיפול רפואי (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

17 אחוז מתושבי העיר ויתרו על טיפול רפואי בשל סיבות כלכליות

כך עולה מסקר של עמותת חסדי נעמי, שממקם את ירושלים במקום השני בדירוג הארצי

פורסם בתאריך: 2.1.18 15:37

תוצאות סקר שהזמינה עמותת חסדי נעמי, שנעשה בקרב מדגם מייצג באמצעות מכון סמית, מעלה תמונה קשה באשר למצב הכלכלי הלא פשוט שבו נמצאים תושבי ירושלים ותושבי הארץ בכלל.



מהסקר עולה כי 17 אחוז מהירושלמים ויתרו על קבלת טיפול רפואי בשל סיבות כלכליות, נתון שמדרג את ירושלים במקום השני בארץ אחרי תל אביב, שם ויתרו, על פי הסקר, 23 אחוז מהתושבים על טיפול בשל סיבות כלכליות.

בעמותת חסדי נעמי, שהוקמה על ידי הרב יוסף כהן ומהווה אחת מהעמותות הגדולות בישראל מזה 30 שנה, מציינים כי הנתונים הקשים הופכים לקשים עוד יותר כשמדובר באנשים שמלכתחילה באים מאוכלוסיות מוחלשות.

כזכור, בקיץ האחרון פורסם באתר "כל העיר" סיפורה של משפחה ירושלמית המתגוררת במצב של עוני. מ', בת 42, אמא לתאומות הלומדות בבית ספר יסודי, מתגוררת בדירת ארבעה חדרים בקטמונים יחד עם עוד שלוש משפחות – "אנחנו חיים 20 נפשות בבית של אמא שלי", היא סיפרה, "בכל חדר חיה משפחה שלמה, אנחנו פותחים מיטות בלילה. כמובן שאין פרטיות לאף אחד. המצב כל כך קשה שכל האחים שלי גם הם חיים אצל אמא בבית יחד עם הילדים שלהם. אף אחד מאיתנו לא עובד, אני אחרי תאונה, וכולנו חיים מקצבתה של אמי שעומדת על 3,500 שקלים בחודש. אני מתביישת, אבל הרבה פעמים שלחנו את הילדים לבית הספר בלי סנדוויץ, ארוחה חמה יש לעתים נדירות".

טיפול רפואי (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

טיפול רפואי (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

"המקרים בהם אנו נתקלים בעמותה מזעזעים", נמסר מחסדי נעמי, "לרוב מדובר באנשים שחולים בכמה מחלות במקביל כמו מספר סוגי סרטן המקננים באותו חולה שלא מצליח לסיים את החודש, כך שלצד הקושי הרפואי והקושי לשרוד, לאור השפעת המחלות – אלו מתקיימים במקביל לקשיים שמאפיינים את האוכלוסיות המוחלשות, דבר שגם כך מקשה עליהם להתקיים. בסופו של דבר נוצר מצב שגם אם מדובר במחלות פשוטות שדורשות כמה שקלים נוספים לרכישת תרופות למשל, אנשים נמנעים מלרכוש אותם. כיום כבר לא רק מחפשים מזון בפחים, גם כדורים נגד קירור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר