המקרר ואחד החדרים בדירה בקטמונים
המקרר ואחד החדרים בדירה בקטמונים

ירושלים 2017, הפנים של העוני: 20 נפשות בבית אחד בקטמונים

בדירת ארבעה חדרים מתגוררת משפחה בכל חדר. אמא לתאומות, בת 42, מתארת: "הרבה פעמים שלחנו את הילדים לבית הספר ללא סנדוויץ, וארוחה חמה יש לעתים נדירות"

פורסם בתאריך: 25.6.17 10:40

ירושלים 2017 – יש עדיין משפחות שמתגוררות וחיות במצב של עוני. מ', בת 42, אמא לתאומות הלומדות בבית ספר יסודי, מתגוררת בדירת ארבעה חדרים בקטמונים יחד עם עוד שלוש משפחות – "אנחנו חיים 20 נפשות בבית של אמא שלי", היא מספרת, "בכל חדר חיה משפחה שלמה, אנחנו פותחים מיטות בלילה. כמובן שאין פרטיות לאף אחד. המצב כל כך קשה שכל האחים שלי גם הם חיים אצל אמא בבית יחד עם הילדים שלהם. אף אחד מאיתנו לא עובד, אני אחרי תאונה, וכולנו חיים מקצבתה של אמי שעומדת על 3,500 שקלים בחודש. אני מתביישת, אבל הרבה פעמים שלחנו את הילדים לבית הספר בלי סנדוויץ, ארוחה חמה יש לעתים נדירות".

 

המקרר בבית בקטמונים

המקרר בבית בקטמונים

 

מ' ממשיכה ומספרת כי "ברווחה כבר לא עוזרים מפני שאמא לא זכאית לתמיכה כלכלית, ביטוח לאומי עוזרים קצת בחימום בחורף וזהו. לשמחתי יש את עמותת חסדי נעמי ועוד שתי עמותות שאליהם אנו רשומים והם תורמים לנו אוכל, כך שמנסים לשרוד. אני זוכרת את עצמי כשהייתי ילדה, גם אז הייתי הולכת לבית הספר ללא אוכל, המזל היה שהיו ילדים שהיו מביאים לי אוכל מהבתים שלהם. אני גדלתי במשפחה ענייה, מרובת ילדים – תשעה אחים, ועכשיו אני מגדלת את הבנות שלי לתוך העוני".

 

***

הטור של רני חזון-וייס: צדק צדק נרדוף 

תפסיקו עם 'נסיכה ויפה', תתחילו לשבח ילדות כ'חכמות וחזקות'

אישה מוכה בשיחה מהמקלט: "הוא עלול לרצוח אותי" 

***

 

אחד החדרים בבית בקטמונים

אחד החדרים בבית בקטמונים

 

בעמותת חסדי נעמי מספרים ל"כל העיר" כי הם תומכים במשפחה לא מעט שנים, וזאת לצד מאות משפחות אחרות בירושלים. ישראל מייזלר מנהל סניף ירושלים בחסדי נעמי מציין: "אנחנו בירושלים מטפלים בלמעלה מ-1000 משפחות, אני מכיר אותם ואת משפחתם באופן אישי ובכל בעיה הם יכולים לפנות אלי, לצערי יש משפחות שאני מטפל כבר בדור שני של עוני. יש לנו חלוקה שבועית של מזון, פירות וירקות, ובחגים זה משתנה לפי אופי החג, לדוגמא בשבועות מחלקים יותר דברי חלב ובחנוכה יותר שמן, בחודשי החורף אנו מחלקים שמיכות ותנורים ובתחילת שנה מחלקים ילקוטים מלאים בכל צרכי התלמיד. אין לנו פילנטרופ שתומך בעמותה, אנחנו מתבססים על תרומות של הקהל הרחב. דבר אחד אני יכול להגיד על הירושלמים, הם כוח התנדבות שאין שני לו".

לכל מי שמעוניין לסייע למשפחה – ניתן ליצור קשר בטלפון 054-8036447.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר