אירוע ההריוניות הגדול של הדסה ובייבילנד, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)
אירוע ההריוניות הגדול של הדסה ובייבילנד, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע ההריוניות הגדול של הדסה ובייבילנד, השבוע: כ-1,300 משתתפים

ביום ראשון האחרון נערך בבנייני האומה אירוע ההריוניות של המרכז הרפואי הדסה וחברת בייבילנד בהפקת "כל העיר". מאות האורחים שהגיעו, נהנו מהרצאות של מומחי הדסה, ממתנות של מותגי התינוקות ומהופעה של ישי ריבו

פורסם בתאריך: 21.6.18 12:57

ביום ראשון האחרון, 17.6, התקיים אירוע ההריוניות הגדול של המרכז הרפואי הדסה וחברת בייבילנד בהפקת "כל העיר". אל האירוע, שנערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה, הגיעו כ–1,300 נשים הריוניות, שנהנו מתערוכת דוכנים של בייבילנד עם מיטב מותגי התינוקות, אשר חילקו להן מתנות, מהרצאות של מומחי הדסה בנושא הריון ולידה ומהופעה של הזמר ישי ריבו, אשר חתמה את הערב.

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

את האירוע הנחה אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, שציין בפתח דבריו: "אנחנו מאוד שמחים לארח את נשות ירושלים באירוע היולדות הכי גדול בישראל. מאוד חשוב לנו לתת תשומת לב לנשים, להביא להן תוכן רלוונטי ולקרב אותן למומחי הדסה. אנחנו מאמינים מאוד בקשר ישיר, חזק וקרוב, ורוצים לייצר להן פאן. האירוע כולל שיתוף פעולה עם בייבילנד, דוכנים רבים, מתנות, הפתעות וכמובן את המומחים של הדסה, שייתנו הרצאות על נושאים שהבנו שמאוד מעניינים יולדות בתקופה הזו".

אבי זיתן, מומחה לאסטרטגיה ושיווק (צילום: ארנון בוסאני)

אבי זיתן, מומחה לאסטרטגיה ושיווק (צילום: ארנון בוסאני)

זיתן מוסיף ומציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו מבינים שלכל יולדת יש את הצרכים שלה וזה מאוד לגיטימי לדרוש אותם. אם פעם זה היה נשמע פחות רלוונטי, היום מותר לכל יולדת להחליט איך היא תרצה לעבור את תהליך הלידה. אנחנו משקיעים המון משאבים בעולם היולדות מבחינת קולינריה, תזונה, מלונאות וכשרויות לקהל החרדי והדתי לאומי. אנחנו מרגישים שבסופו של דבר מגיע ליולדות לקבל את הכי טוב".

מנכ"ל בייבילנד פיליפ חדד דיבר על התערוכות, שאותן הוא מקיים בכל הארץ, וסיפר על ההחלטה להגיע בפעם הראשונה לירושלים: "בייבילנד מאוד חזקה במרכז ואל התערוכות שלנו הגיעו אלפי נשים הריוניות ונשים לאחר לידה. אנחנו חושבים שבירושלים יש המון פוטנציאל עבור האירועים שלנו, והרבה מאוד שנים ביקשו שנגיע לכאן".

פיליפ חדד, מנכ"ל בייבילנד (צילום: ארנון בוסאני)

פיליפ חדד, מנכ"ל בייבילנד (צילום: ארנון בוסאני)

באירוע חולקו לנשים מתנות רבות, ביניהן, תיק ושמיכת תינוק. בנוסף זכו הנשים ההריוניות למתנות שונות ממגוון מותגי התינוקות שהשתתפו בתערוכה.

גולת הכותרת של הערב היתה, כמובן, ההרצאות של מומחי הדסה. את סדרת ההרצאות פתח פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף יולדות ונשים בהדסה, אשר דיבר על נושא שמרתק את הנשים במיוחד – ניתוחים קיסריים. "זה נושא שמעניין כל יולדת, יש כאן מאות נשים הריוניות וכולן רוצות ללדת לידה רגילה", הדגיש פרופ' יגל. "בהרצאה שלי אני רוצה להוכיח לכולן שבהדסה אנחנו עושים ניתוח קיסרי רק כשצריך, ואנחנו רוצים שהיולדת תדע שאנחנו נעשה כל מאמץ כדי שהלידה שלה תהיה בטוחה ורגילה, ושאפילו אם היא תצטרך לעבור ניתוח קיסרי זה לא יהיה כל כך נורא".

פרופ' שמחה יגל, מנהל מחלקת היולדות של הדסה (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף נשים ויולדות בהדסה (צילום: ארנון בוסאני)

אחרי פרופ' יגל עלתה אל הבמה מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם, שנתנה הרצאה מרתקת על השילוב שבין אימהות והגשמה עצמית. "אני באה לכאן בכמה כובעים – מנהלת בית חולים, רופאת נשים ואמא", ציינה ד"ר אלרם. "אנסה לתת לכל הנשים בקהל טיפים על איך להגיע לאן שהן רוצות ושואפות להגיע". בין היתר, ייעצה ד"ר אלרם לאימהות לעתיד להציב מטרות, לקבוע סדרי עדיפויות בכל עת, לשמור על יושר ולחיות על פי הערכים שלהן, לשמור על אופטימיות ולהגיד תודה בכל עת.

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' יוסי עזרא, מנהל חדר הלידה של הדסה עין כרם, דיבר על "לידות יוצאות דופן, עכוז וניתוחים קיסריים". פרופ' עזרא סיפר על תרחיש הלידה, שעל פיו יש צורך ליילד את התינוק במייצג עכוז ודיבר על האופן שבו רופאי הדסה מתמודדים עם לידות מסוג זה. עוד סיפר פרופ' עזרא כי הדסה היתה שותפה במחקר בינלאומי אשר במסגרתו נמצאה שיטת הטיפול הטובה ביותר במקרים של לידות עכוז. "באמצעות שיטה זו, אשר נעשה בה שימוש בכל העולם, הצלחנו להגביר את הסיכויים ללידת ראש רגילה במקום בניתוח קיסרי".

 

רבקי הררי, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה בהדסה עין כרם העבירה את ההרצאה "לאכול בשביל שניים אבל לא פעמיים", ודיברה על חשיבות השמירה על תזונה תקינה במהלך ההיריון. "מחקרים מראים שלסביבה התוך–רחמית יש השפעה לא רק על תוצאות ההריון אלא גם על בריאות התינוק. נשים שמתחילות את ההריון במצב של עודף משקל חשופות יותר לסיבוכים בהריון, אך גם לתינוקות שלהן יהיו סיבוכים כאנשים בוגרים. לעומת זאת, לנשים הנמצאות בתת תזונה יש סיכון ללדת תינוקות במשקל נמוך, אשר בעתיד יהיו חשופים לפיתוח הפרעות שונות".

אירוע היולדות הגדול של הדסה (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע היולדות הגדול של הדסה ובייבילנד (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר מיכל לוריא, מנהלת המרכז לבריאות מינית בהדסה הר הצופים הרצתה על נושא שמעניין זוגות רבים – אינטימיות סביב הריון ולידה. לדבריה, פעמים רבות במהלך ההריון מעסיקים את הנשים נושאים רבים והזוגיות והאינטימיות נדחקות לפינה. ד"ר לוריא ציינה כי זה טבעי לגמרי שהחשק המיני יעבור שינוי בתקופה זו ונתנה גם כמה טיפים: "המרכיבים למיניות טובה הם להיות נוכחים ברגע, להרגיש חיבור, אינטימיות, שתהיה תקשורת טובה, אוטנטית ויכולת להיחשף ולהרגיש פגיע אבל לא להיפגע".

אירוע היולדות הגדול של הדסה (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע היולדות הגדול של הדסה ובייבילנד (צילום: ארנון בוסאני)

בתום ההרצאות של מומחי הדסה, עלתה לבמה שרון לוינשטרן, אחות ליווי הריון בקופת חולים מאוחדת, שהציגה את האפשרות לליווי אישי של היולדת על ידי אחות מוסמכת.

בסיום ההרצאות המרתקות, עלה לבמה הזמר ישי ריבו להופעה חיה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר