הריון (צילום: ingimage)
הריון (צילום: ingimage)

טיפולי פוריות בהדסה: ליווי אישי של מומחה ברפואה הציבורית

מהפכה בתחום טיפולי ה-IVF ברפואה הציבורית בבתי החולים של הדסה מאפשרת לכל אישה – לראשונה בעיר, לבחור מומחה שילווה אותה לאורך כל תהליך טיפולי הפוריות

פורסם בתאריך: 1.6.20 08:20

הכמיהה להיות הורים הינה צורך בסיסי הקיים באדם, והגשמתה מתרחשת לרוב באופן טבעי. אולם, לעיתים מדובר באתגר של ממש, כאשר כ-12-15% מהזוגות החפצים להגשים את חלום ההורות נתקלים בקושי לממש זאת ובנוסף אליהם, יש שבוחרים או נזקקים לשימור פוריות על מנת להקים משפחה בעתיד. אלפי זוגות מטופלים מדיי שנה בבתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים בהליך פוריות אשר בסופו זוכים לחבוק בזרועותיהם תינוק או תינוקת, בשמחה והתרגשות רבה.

מומחי מערך הפוריות עומדים לרשות המטופלים לאורך כל ימות השנה ובוחרים עבורם את המסלול הנכון והמתאים, אל מול האתגר העומד בפניהם והמצב הרפואי המאתגר.

כחלק ממערך התמיכה והליווי של הזוגות – הנמצאים בתקופת הטיפולים במצב יותר רגיש או מורכב, בבית החולים הדסה הבינו את הצורך של זוגות רבים לקבל ליווי שהינו קבוע ואישי עם רופא שהם יכולים לבחור, כדמות ברת סמכא אשר תישאר איתם לכל אורך התהליך. כך הקימו שירות חדש שמשנה למעשה את פני הרפואה הציבורית כפי שהייתה מוכרת עד כה.

פרופ' חננאל הולצר, מנהל מחלקת הפוריות וה- IVF בבתי החולים של הדסה, מספר לנו: "היום, בעידן הרפואה המודרנית עם התקדמות רפואת הפוריות והכנסת אינספור טכנולוגיות מתקדמות המסייעות בהצלחת הטיפול לשני בתי החולים שלנו, אנו מצליחים לשמחתנו לסייע לרוב המכריע של הפונים בשלל הסוגיות וכאשר הטיפולים מסתיימים בהצלחה – אין מאושרים מהמטופלים כמובן, אך גם הצוות המטפל חש שמחה וסיפוק רב ומתרגש בעצמו בכל פעם מחדש.

פרופ' חננאל הולצר (צילום: אבי חיון)

פרופ' חננאל הולצר (צילום: אבי חיון)

כשזוג או הורה יחידני נמצאים בדרך להגשמת החלום, תהליך טיפולי הפוריות איננו תמיד קל ועשוי להיות ממושך או מאתגר. הלחץ הנפשי הקשור לטיפולי הפריון עלול לפגוע באיכות החיים של המטופלים – גם אם לא להזיק כמובן, וישנה התמודדות עם אתגר של ממש. מול אלה, התנהלות חברי הצוות הרפואי יכולה לסייע רבות לצמצום הלחץ בעזרת הקשבה, הכלה, רגישות ונגישות עבורם – ארבעת הדברים שמנחים אותנו בהדסה ומתקיימים הלכה למעשה.

על מנת להקל על התהליך עוד יותר, הבנו כי זוגות רבים מחפשים דמות שתלווה אותם לאורך כל התהליך ורבים משתמשים בשירותי הרפואה הפרטית, וכך מתווסף לעומס הרגשי, פן כלכלי.  אבל לא עוד. אנו הקמנו בהדסה שירות חדש בו הזוג יכול לבחור רופא מומחה שילווה אותם לכל אורך טיפולי ה IVF – מראשית התהליך, לבדיקות השונות, ועד החזרת העוברים. כך, אנו מאמינים שכל מטופלת תרגיש עוד יותר, שהיא נמצאת בידיים אמונות ואצל מומחה שמכיר את ההיסטוריה ואת פרטי המצב הרפואי שלה.

מדובר במהפכה של ממש, כי אנחנו נכנסים למקום הכי רגיש ובתקופה הכי רגישה ומוציאים את המיטב, בשירות ציבורי הפונה לכל אחד כמובן.

בנוסף, כל מקרה שיגיע לפתחנו וילווה על ידי מומחה יקבל חוות דעת ממיטב צוות המומחים, כך שזוג שבדרך כלל מתרוצץ כדי לקבל חוות דעת נוספות, כבר לא צריך לכתת רגליו ויקבל אצלנו הכל – ליווי מלא ואישי, חוות דעת, טיפול וטכנולוגיה מן השורה הראשונה בתחום הפוריות תחת קורת גג אחת.

לצד התהליך הרפואי אנו מציעים גם מסגרות המסייעות בהתמודדות עם העומס הרגשי והנפשי, כמו סדנאות יוגה וסדנאות יצירה למטופלות פוריות ואף משלבים כוחות בעת הצורך עם גורם רבני למי שבוחרות בכך.

"בחזון שלי", מסכם פרופ' הולצר, "ליווי אישי נועד להעניק לבני הזוג בטחון ותמיכה לאורך כל הטיפול ואנחנו רואים ביוזמה הזו את פרויקט הדגל שלנו. כשהטיפול מצוין ומתקדם, ויש לו תוצאות מוכחות בשטח, כל שנותר הוא לעטוף את בני הזוג. אנו מאמינים שאם נדאג לתקשורת מיטבית בין המטופלים לצוות המטפל ונשלבה עם תמיכה, נתרום לאיכות חייהם, להורדת המעמסה הנפשית ואלה – כך אנו מאמינים, יסייעו להצלחת הטיפול! "


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר