אמא ותינוק (אילוסטרציה: א.ס.א.פ. קריאייטיב INGIMAGE)
אמא ותינוק (אילוסטרציה: א.ס.א.פ. קריאייטיב INGIMAGE)

הנקה – המפתח להצלחה

מחקרים רבים הוכיחו כי הנקה הינה בעלת ערך ויתרונות רבים לאם ולתינוק. היא מסייעת במניעת מחלות ויש לה השלכות בריאותיות חיוביות לאורך כל חייו של התינוק. ריכזנו עבורכן עצות מעשיות לאם המניקה

פורסם בתאריך: 1.6.20 00:03

בין אם את לקראת לידה ובין אם חבקת זה עתה עולל קטן בין זרועותייך, בטח יש נושא שמעסיק אותך לא מעט- ההזנה שלו. ידוע כי הנקה נכונה תורמת לבריאות של הילד ולשקט הנפשי שלך. עם זאת, לא תמיד זה כל כך פשוט.

למעלה מ—1550 אימהות לתינוקות עד גיל שנה, לקוחות כללית, לקחו חלק בסקר הנערך באמצעות מכון 'מדגם' אשר בחן עמדות בנושא הנקה בקרב נשים לפני ואחרי לידה. מנתוני הסקר עולה כי 86% מהנשים דיווחו לפני הלידה כי הן תכננו להניק. בפועל עולה כי 84% מהיולדות הניקו או שילבו הנקה עם הזנה באמצעות תחליף חלב-אם כשחזרו הביתה וכ- 57% מהיולדות אשר הניקו, הניקו הנקה בלעדית.  וכי 73% מהנשים הפסיקו להניק במהלך חופשת הלידה

הנקה בימיה הראשונים מאתגרת וישנה חשיבות רבה לבקש עזרה מאנשי מקצוע ותמיכה מהסביבה הקרובה.

ריכזנו עבורכן מספר המלצות להצלחת ההנקה:

  • קבלו הדרכה לפני הלידה: כדאי לפגוש יועצת הנקה עוד בתקופת ההריון (מומלץ ביותר בטרימסטר שלישי) למפגש מקדים ואישי כדי שתדעו למה לצפות. שמרו אצלכן בטלפון הנייד מספר טלפון של יועצת הנקה שתוכלו להתייעץ איתה לאחר הלידה במידה ותרגישו צורך.
  • לאחר הלידה כדאי להניק בשעה הראשונה, להנקה זו יתרונות רבים: התינוק שנולד עתה יקבל מנה גדולה של קולוסטרום (חלב ראשוני) שימנע ירידה חדה במשקל לאחר לידה, יגן מפני מזהמים, יניע את מערכת העיכול ויפנה מקוניום (צואה ראשונית), וימנע ירידה ברמת הסוכר. גם חווית האם והתינוק מהנקה ראשונה זו מעצימה מאוד.
  • הקיפו את עצמכן באנשים תומכים ומעודדי הנקה שיהיו שם עבורכן כדי לעודד, לתמוך ולעמוד בפני האתגרים הצפויים . הסבירו לסביבה כי להאכיל את התינוק רק אתן יכולות ובקשו סיוע ביתר המטלות.
  • היומיים הראשונים: חשוב לדעת שהיומיים הראשונים לאחר הלידה הם ימים של חסד. ביומיים אלה יש בשד קולוסטרום – חלב ראשוני. הקולוסטרום מכיל כמויות גדולות של נוגדנים ועונה על צרכי התינוק. בשלב זה החלב עדין לא הגיע והתינוק זקוק לכמויות קטנות של אוכל. בקשו עזרה מיועצות הנקה שנמצאות בבית החולים. דעו כי כאב הוא סימן לבקשת עזרה .
  • היום השלישי וחזרה הביתה: יום החזרה לבית הוא יום מאתגר במיוחד. ביום זה גם מגיע שפע חלב לשד, הורמונים רבים מסתובבים בגוף היולדת ולעיתים את ובן/בת הזוג עומדים מול תינוק קטן שבוכה, חזה גדוש וכואב, ותוהים מה לעשות?! הדבר החשוב הוא להזין את התינוק, תוך ניהול נכון של ההנקה:  חיבור נכון לשד, תדירות ומשך ההנקה. חיבור נכון מאפשר לתינוק להשקיע פחות אנרגיה ולקבל יותר חלב.
  • תוך כדי ההנקה חשוב לקרוא את הסימנים שהתינוק מסמן לנו: האם הוא הוא יונק בקצב איטי ומשמיע קולות בליעה? אם כן הוא ניזון. האם הוא הוא יונק במהירות וללא בליעה? אם כן סביר להניח שהוא רדום וכדאי להפסיק להניקו. אם את לא מסתדרת בקשי עזרה כבר בשלב הזה.
  • חשוב להגיע לשקילה בטיפת חלב עד שבועיים לאחר הלידה כדי לאתר בעיות מוקדמות בהנקה. לסיום, אם ההנקה לא הולכת אפשר תמיד לשלב הנקה עם תמ"ל – גם להנקה חלקית יש תועלת גדולה מאוד לאם ולתינוק

לנו בכללית יועצות הנקה במרפאות אליהן ניתן להזמין תור באמצעות *2700 ללא הפניה וללא תשלום.

בנוסף, לקוחות כללית מושלם זכאיות להשתתפות במימון יעוץ והדרכה בנושא הנקה, במפגשים הנערכים בבית הלקוחה או במרכזי בריאות האישה. האמהות תוכלנה להיפגש עם יועצת עד ששה חודשים לאחר הלידה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר