לידת מים (צילום: דוברות שע"צ)
לידת מים (צילום: דוברות שע"צ)

חדש בשערי צדק: לידת מים

בשנים האחרונות עלה הביקוש ללידות מים. לפני כחודשיים חנך המרכז הרפואי שערי צדק מערך לידות מים שמשלים את מגוון הכלים והשירותים המוצעים ליולדות. חווה חכם - מנהלת חדרי הלידה ומיילדת ראשית, ורותי אברמוביץ' - אחות מתאמת לידת מים, הכניסו אותנו למעמקי התחום

פורסם בתאריך: 31.5.20 23:43

"לידות המים בשערי צדק מצטרפות לשלל האפשרויות שאנו מציעים לכל יולדת על מנת לאפשר לה ללדת בדרך שבה שהיא בוחרת. ישנן יולדות רבות שחולמות על חווית לידה מסוג זה", מסבירה חווה חכם, "ידוע שהמים מקלים על הכאב ומאפשרים ללדת בדרך שונה. פתיחת מערך לידות המים התאפשרה לאחר התארגנות ומאמצים רבים של גורמים שונים בבית החולים. במסגרת בניית חדרי הלידה החדשים שלנו בנינו תשתיות מתאימות המאפשרות לידת מים. הצטיידנו בציוד המתקדם ביותר והבטוח ביותר. בנינו תכנית הכשרה של מיילדות שיבצעו את לידות המים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לצד זה יצרנו נוהל מוקפד לנשים שמתאימות ויכולות ללדת במים. בנוסף, נבחרו המיילדות בעלות ניסיון רב השנים שמאמינות בדרך לידה זו להוביל לידות אלה והביקוש רק הולך וגדל".

המדריך למתחילה

"יולדות שילדו בלידת מים מספרות על חוויה חיובית, הקלה בתחושת הכאב, יכולת טובה להתמודד עם תהליך הלידה ופחות נזקים לרצפת האגן". מסבירה רותי אברמוביץ'.

"המטרה היא לאפשר לידת מים ליולדת החפצה בכך תוך שמירה על בטיחות ליולדת ולעובר. בטרם ההחלטה על לידת מים אנו מבצעים תהליך משותף עם היולדת:

היולדת פוגשת בפגישה מקדימה את אחת המיילדות שלנו ומקבלת הדרכה לקראת לידת המים, מידע והכנה על התהליך. כמו כן המיילדת בודקת האם מהלך ההיריון של היולדת תקין ומאפשר לידה במים .

בשלב זה לידת מים מתאפשרת מלידה שנייה והלאה כמובן כשמדובר בעובר אחד שנמצא במצג ראש וכל מהלך ההיריון היה תקין ללא סיבוכים או סיכונים. גם משקל העובר שלא יעלה על 4 ק"ג וניטור תקין של העובר". מציינת רותי.

"ערכות לידת המים מוכנות בכל עת בחדר לידה ייעודי ומכילות בריכה מתנפחת ומשאבה חשמלית, ריפוד חד פעמי, סט צינורות למילויי הבריכה, ניטור עוברי אלחוטי (כמובן עמיד במים) ומד חום למדידת חום המים. לידת מים מתקיימת עם מיילדת צמודה ליולדת לאורך כל הלידה באווירה ביתית ומרגיעה, תוך כדי תמיכה ביולדת, בדרכה שלה ללדת, לפי אמונתה, תרבותה וצרכיה הייחודיים. לכן מושם דגש על מינימום התערבות רפואית, שמירה על רמה מקצועית ובטיחות גבוהים. יולדת שמעוניינת בלידת מים יכולה להגיע לפגישה אישית לפני הלידה ולשמוע בהרחבה על לידת מים בשערי צדק".

מה עושים בשגרה החדשה?

"בשבועות האחרונים בהם כולנו ניצבנו מול אתגרי שגרה לא רגילים, הצלחנו למלא את בקשתן של מספר יולדות שביקשו ללדת במים כמובן תוך הקפדה על כל הוראות הבטיחות ואישורם המוקפד של מומחיות המחלקה למניעת זיהום בבית החולים, כאשר את מפגשי טרום הלידה אנו מקיימים בשיחה טלפונית בתקווה גדולה לחזרה לשגרה מלאה ובריאה. אנו המיילדות מאושרות להמשיך לתת את השירות המיטבי שאנו מאמינים בו. זוהי עוד  דרך להטיב עם נשות ירושלים ללא תוספת עלות". מוסיפה רותי.

מעוניינת לקפוץ למים?

לידת מים בשערי צדק אפשרית מלידה שנייה והלאה, לאישה בהריון תקין עם עובר אחד במצג ראש, הערכת משקל עד 4 ק"ג וניטור עוברי תקין. ניתן לקבוע פגישה מקדימה עם אחת המיילדות ולקבל הדרכה ומידע על התהליך. לתיאום פגישה מזכירות חדר לידה

02-6666255 בשעות הבוקר.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר