חדר הלידה החדש בהדסה הר הצופים (צילום: יואל לוי)
חדר הלידה החדש בהדסה הר הצופים (צילום: יואל לוי)

רואים את הנולד במרכז הרפואי הדסה

ללדת בראש שקט עם צוות מקצועי של מיילדות, אחיות ורופאים, חדרי לידה חדישים, אווירה בטוחה ומרגיעה, רשת תמיכה וליווי אישי במהלך הלידה ואחריה - פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה מספר על מערך היולדות במרכז הרפואי עין כרם והר הצופים

פורסם בתאריך: 31.5.20 23:02

האם תכננתן כבר את "אסטרטגיית היציאה" לקראת הלידה הצפויה? המרכז הרפואי הדסה מחכה לכן עם רופאים מומחים, מיילדות מקצועיות, וכל האמצעים הנדרשים על מנת להעניק לך חוויית לידה מיוחדת, על פי בחירתך ותוך שמירה על חוויה רגועה, בטוחה ומרגשת. פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה מספר על מערך היולדות במרכז הרפואי עין כרם והר הצופים, השיפוץ והעיצוב החדש של חדרי הלידה עם המעצבים מושיק גאלמין ובר גרינוולד ועל הרצון להעניק ליולדת מערך ליווי מלא כדי ליצור חוויה וזכרון מיוחדים – במהלך ואחרי הלידה.

פרופ' רוטשטיין (צילום: אבי חיון)

פרופ' רוטשטיין (צילום: אבי חיון)

כיצד השפיעה הקורונה על מחלקת הנשים והיולדות במרכז הרפואי?

"לשמחתי אנחנו כרגע נמצאים בתקופת פוסט קורונה. במהלך התקופה ובעיצומה הגדרנו מתחם ייעודי סגור ומסוגר לחולים בקומה נפרדת ומתחם טיפול נמרץ ייחודי לחולים הזקוקים להנשמה. המרכז הרפואי פעל ופועל גם כיום לפי הנחיות מרכז הבריאות. לגבי מחלקת נשים ויולדות, הטיפולים מתקיימים ממילא בבניין נפרד ומופרדים משאר המתחמים, כאשר מטרתנו בראש ובראשונה היא לשמור על בריאותה של היולדת ועל כל באי המרכז הרפואי ככלל, ויחד עם זאת להמשיך ולהעניק שירות מקצועי וחוויה טובה שתיזכר שנים קדימה ליולדות החוזרות והחדשות, וכל זאת תוך התאמה לצרכים ספציפיים עבור המגזרים השונים".

מה הכוונה בהתאמת צרכים עבור מגזרים שונים?

"אנחנו חיים בעיר עם אופי הטרוגני הבא לידי ביטוי גם בקרב אוכלוסיית היולדות שמגיעות ללדת אצלנו ולכן אנחנו מתאימים את עצמנו לכלל המגזרים. למשל למגזר החרדי אנחנו דואגים לאוכל עם כשרות מתאימה, אזהרת כוהנים בכניסה למתחם. הרב הראשי של המרכז הרפואי הדסה הרב משה קליין מהווה דמות משמעותית בהחלטות וסוגיות הלכתיות ומעניק תשובות למגזר בכל התחומים. הנגישות והמענה הזמין שלו יוצר קשר קרוב ותיווך משמעותי בינינו לבין המטופלים. כמו כן, לציבור כולו ניתנת אפשרות הבחירה בין לידה טבעית, לידת מים, ביות מלא או גמיש,תיווך ותמיכה בכל הקשור לתחום ההנקה, ועוד. בנוסף, בחדרי הלידה ניתן למצוא מערכות סאונד בהן ניתן לשמוע מוסיקה במגוון שפות, ג'קוזי לרווחת היולדות, ומכשירים רפואיים מתקדמים".

מהי הייחודיות של מחלקת היולדות של הדסה?

הייחודיות בראש ובראשונה היא המקצועיות, האנושיות והטיפול המסור של הצוות הרפואי, החל ממנהלי המחלקות, המיילדות, האחיות ועד לצוות שנותן שירות כבר בקליטה של היולדת ומקבל את פניה. אפשר למצוא אצלנו את פרופ' שמחה יגל מומחה למיילדות וגינקולוגיה, פרופ' אסנת ולפיש שהגיעה אלינו ישירות מסורקה, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהר-הצופים, פרופ' בני ראובינוף הוותיק המנהל את המחלקה המקבילה בהדסה עין כרם, פרופ' חננאל הולצר מנהל מחלקת הפוריות והפריה חוץ גופית, סגן מנהל אגף נשים ויולדות, ומומחה בתחום הפוריות. בתחום הפוריות – המתחדש ומתפתח כל הזמן בבית החולים, אנחנו עובדים גם בשיתוף פעולה עם מכון "פועה" וארגון "בוני עולם" המסייעים לזוגות בבעיות פוריות הלכתיות ובכך אנחנו מעניקים ומחזקים זוגות רבים בתמיכה ובסיוע עוד לפני הלידה. בנוסף, הצוות הרפואי שלנו בתינוקיה מלווה ומדריך את היולדות לאורך כל השהות ומאפשר לאם להיות חלק מהטיפול של הרך הנולד ולהעניק לה ביטחון ואת כל המידע הנדרש. ואם צריך, בלידת פג – גם אז חשוב להרגיש בידיים בטוחות ואמונות. בפגייה שלנו ניתן למצוא את המכשור המתקדם ביותר, עם הצוות המקצועי הטוב ביותר הכולל רופאים, אחיות, יועצות הנקה, עובדות סוציאליות, דיאטניות ועוד אנשי צוות נפלאים, הפועלים תוך שמירה על סטריליות ובחדרים מבודדים ונפרדים ובכך מביאים להפחתה משמעותית של זיהומים ושמירה על בריאות הפגים. בהר הצופים הקמנו לפני כשנה את מערך חדרי הלידה המרשים, שאליו כניסה נפרדת הישר מן החניה – אל מיון יולדות, וכולנו יודעים הרי כמה זה חשוב. שמנו דגש על נוחיות, על אווירה ויצירת מרחב אינטימי ורגוע ליולדת ולמשפחתה.

ובקמפוס השני, המעצבים מושיק גאלמין ובר גרינוולד, ממש בימים אלה מעצבים עבור מערך היולדות בהדסה עין כרם 13 חדרי לידה חדשניים, בדגש על סגנון ייחודי, טפטים צבעוניים אך מרגיעים ואיבזור עדכני. אנחנו כל הזמן פועלים בכמה מישורים, בו זמנית, על מנת לספק חווית לידה כוללת גם ליולדות החוזרות וגם לאלו החדשות אשר יכירו לראשונה את בית החולים והצוות המסור שלנו.

כחלק ממערך התמיכה ביולדות, יזמנו את פרויקט "לידה ראשונה" כשהבנו את הצורך בליווי ייחודי וייעודי לנשים המגיעות ללדת בפעם הראשונה. החוויה היא אחרת, בוסרית, ולכן גם צריכה לקבל התייחסות שונה ואקסטרה תמיכה. בדרך כלל לידות ראשונות הן הרבה יותר ארוכות, היולדת צריכה יותר תמיכה וליווי מצד הצוות הרפואי במהלך הלידה וגם לאחריה, הכלה של פרץ רגשות ותהיות, לכולם יש אצלנו מקום ומעטפת.

איזה סוג של תמיכה אתם מעניקים ליולדת אחרי הלידה?

הליווי שלנו לא מסתיים בלידה ובשחרור הבייתה.

מעבר לתמיכה בהנקה וייעוץ לגבי הימים הראשונים בבית, אנחנו מבינים את הצורך של נשים בייעוץ וטיפול במהלך החודשים הראשונים עם הרך הנולד ולכן הקמנו את "מועדון יולדות הדסה" – רשת מקצועית של תמיכה המאפשרת חיבוק וליווי שלנו מתחילת ההיריון ועד אחרי הלידה. חברות במועדון מקנה ליולדת את האפשרות להתייעץ עם צוות רפואי, יועצות הנקה, יועצות שינה, השתתפות בכנסים מקצועיים, הטבות ושירותים נוספים. המועדון בניהולה של הגברת ברוריה שרביט, פועל רבות למען רווחתן של היולדות בכל צורך, זאת יחד עם תמר פלאי מתאמת קשרי קהילה ונורית שץ רכזת התנדבות במגזר החברתי. פעילותו צוברת תאוצה וכבר הצטרפו אליו אלפי נשים שהחליטו ללדת במרכז הרפואי הדסה ולהנות מחווית הריון ולידה כוללת, והתחושה ש"תמיד יש עם מי לדבר", והרי זהו חזונה של הדסה. להתייחס לאדם, לא רק לנסיבות הגעתו לבית החולים. לראות את המטופל או היולדת, לראות את בני המשפחה כולה.

וכאילו שלא די בכל אלה, בנוסף, אחרי הלידה יולדות רבות בוחרות להתארח במלון היולדות הדסה בייבי,  מלון המיועד לאם ולתינוק ומאפשר מנוחה ליולדת וכל זאת בליווי צמוד של הצוות המקצועי במלון וכמובן הצוות מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם במידת הצורך. במלון ניתן להיעזר ביועצות הנקה, בצוות התינוקיה, ביועצות לשינה, לעיסוי תינוקות ובעיקר מדובר באפשרות מנוחה ליולדת, ושהייה נעימה עם התינוק החדש רגע לפני תחילת הדרך המרגשת בבית.

אנחנו רואים את תהליך הלידה כחוויה שצריכה להיזכר טוב, להשאיר "טעם של עוד", להיות צרובה בזיכרון כרגע מיוחד במינו, ולכן אנחנו מקדישים את מלוא המאמץ לספק את כל ההיבטים המקצועיים והשירותיים עבור היולדות הבוחרות להגיע אלינו.

ו…שיהיה במזל טוב.

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר