צילום: באדיבות שערי צדק
(צילום: באדיבות שערי צדק)

חדרי לידה: מקבלים את הדור הבא

בחדרי הלידה בשערי צדק ובקמפוס ביקור חולים מתרחשות מדי יום יותר מ- 60 לידות - למעלה מ-22 אלף בשנה. אנו מעדיפים לידה נרתיקית מתקדמת ללא התערבות ועל פי רצון היולדת ובחדרי הניתוח, אימצנו את גישת "קיסרי ידידותי" הכוללת בין היתר שימוש במסך שקוף שמאפשר ליולדת לראות את יציאת התינוק ואף שרוול מיוחד סטרילי שמאפשר לה לגעת בו במהלך הלידה הקיסרית עצמה.

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:33

"לידה היא תהליך טבעי ובריא, שבמצב תקין דורש תמיכה והתערבות מועטה. אנו משתדלים להתערב רק בשעת הצורך, ועושים הכל על מנת ליצור אווירה נעימה וידידותית. אנו רואים את בני הזוג כיחידה ומאפשרים להם לחוות את הלידה בהתאם לרצונם וכפי שהם מאמינים שהיא צריכה להיות". מסביר ד"ר אהרון טבת, מנהל חדרי הלידה במרכז הרפואי שערי צדק. "מצד שני, ולפעמים ובאופן בלתי צפוי, מתעוררים מצבים מורכבים בהם יש צורך בהתערבויות של אנשי צוות מקצועיים עם ניסיון רב. צוות זה מיומן לזהות מצבים חריגים אלו מבעוד מועד ולבצע התערבויות על הצד הטוב והבטוח ביותר".

"הגישה הזו היא שהביאה לתוצאות יוצאות הדופן שאנו עדים להן כבר שנים רבות בשערי צדק; בין אם זה בשיעור ההצלחה של יילוד תאומים בגישה נרתיקית, ובין אם בהצלחה בילוד נרתיקי בקבוצת נשים שבעברן ניתוח קיסרי אחד ואף יותר. כתוצאה מכך, שיעור הניתוחים הקיסריים בשערי צדק הוא מהנמוכים בישראל. כל זה תוך שמירת רמת בטיחות גבוהה ביותר בקנה מידה ישראלי ובינלאומי; שערי צדק הוא בית החולים היחיד בירושלים שקיבל תקן בינלאומי לבטיחות ואיכות".

"כתפישת עולם, אנו תמיד מעדיפים לידה נרתיקית רגילה אך לעיתים ישנה התוויה לניתוח קיסרי. אנו מבינים שגם בלידה קיסרית יש רצון לחוות את הלידה ומנסים לשמר את החוויה של הרגעים הקסומים של הלידה גם כשהיא מתרחשת בחדר הניתוח. לאחרונה אימצנו גישת "הקיסרי הידידותי" הכוללת בין היתר שימוש במסך שקוף שמאפשר ליולדת לראות את יציאת התינוק ואף שרוול מיוחד סטרילי שמאפשר לה לגעת בו במהלך הלידה הקיסרית עצמה. בנוסף, אנו מעודדים מגע עור לעור ואף הנקה במהלך הניתוח. כל אלו מדגישים את השאיפה המתמשכת להיות תמיד בחזית עם הגישות החדישות ביותר בעולם, זאת על מנת לספק את השירות הטוב ביותר ליולדת ברגע החשוב בחייה".

"בעשור האחרון חווה שערי צדק תנופת בנייה שלא פסחה גם על חדרי הלידה". מספר ד"ר אהרון טבת. "בשנים האחרונות נבנו חמישה חדרי לידה חדשים מהמתקדמים בארץ, נוספו חדרי ניתוח משוכללים בצמוד לחדרי הלידה, הוכנס לשימוש ציוד חדיש הכולל מיטות תינוק משוכללות ומנוטרות, נרכשו מכשירי אלחוש להרדמה אפידורלית מהדור החדש ואנו לקראת פתיחה של חמישה חדרי לידה חדישים שיתווספו ל-16 הקיימים". בסה"כ יעמדו לרשותינו בזמן הקרוב 21 חדרי לידה חדישים. חדר המיון המיילדותי שלנו תוכנן באופן ייחודי, כדי שכל יולדת תהנה ממרחב פרטי ואינטימי בכל שלב ושלב. אנו מלווים את היולדת לקראת לידה טבעית ותומכים בלידה ללא התערבות".
חווה חכם, המיילדת הראשית הוותיקה והמנוסה של מרכז הרפואי שערי צדק מספרת על האתגרים והשינויים בתחום שהביאו את ה'בית' לחדר הלידה.

"היולדות של המאה ה- 21 מגיעות מוכנות היטב ללידה ומצפות להגשים את חוויית הלידה עליה חלמו". כך מסבירה. "רוב המיילדות שלנו עברו קורסים לליווי לידה טבעית ושיטות הרפיה; גם כדי שתוכלנה ללוות לידות כאלו וגם כדי ללמד את היולדת. כל חדרי הלידה בשערי צדק מותאמים ללידה טבעית. יולדות יכולות ללדת על פי דרכן ורצונן ולהסתייע בהתמודדות עם הכאב בעזרת גז צחוק, דיקור סיני, הרפיה וכמובן אפידורל למעוניינות. רופא מרדים משויך באופן ייעודי לחדר לידה ומרדים נוסף בזמינות גבוהה נמצא בכל שעות היום והלילה. סיוע ללא עלות בשרותי יוגה ותרפיה מוצעים כבר במיון יולדות וגם לאחר הלידה בחדר לידה ובמחלקות היולדות. מוניטורים אלחוטיים שמאפשרים ניטור צירים וקצב לב עובר, ללא ריתוק היולדת למיטה, זמינים בחדרי הלידה. מכשירי "גז צחוק" חדישים ובטיחותיים, מסייעים מאוד בהקלה בכאב בלידות טבעיות.

"לצד קיסרי ידידותי אנו מעודדים מגע עור לעור עוד בחדר הניתוח. יולדות שמעוניינות בביות מלא מיד לאחר קיסרי, יכולות לשהות עם התינוק כבר בשלב ההתאוששות. בנוסף אנו מעודדים גם את בן הזוג או מלווה להחזיק את התינוק במגע עור לעור, ובתיאום מראש מאפשרים שהית לילה במחלקה לצד היולדת ולסייע לה לטפל בתינוק. כל השינויים שערכנו בשערי צדק הם תוצאה של כוונה כנה להקשבה לרצון יולדות. אין ספק שהשמיים כאן הם לא הגבול".

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר