טיפ לשערי צדק

הטיפ השבועי של שערי צדק: כך תטפלו בקשיי כתיבה אצל ילדים

לקראת החזרה ללימודים - צוות ריפוי בעיסוק ילדים במרכז הרפואי שערי צדק מסביר כיצד לזהות קשיי כתיבה אצל ילדים, ומהי דרך הטיפול הכי טובה

פורסם בתאריך: 19.8.19 15:02

ילדים רבים מתלוננים על שיעורי בית או העתקה מהלוח, אצל רבים מהם סביר להניח שהסיבה היא חוסר מוטיבציה ללמוד. אך ייתכן כי בחלק מן המקרים בכלל מדובר בקשיי כתיבה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


צוות ריפוי בעיסוק ילדים במרכז הרפואי שערי צדק מסביר כיצד מזהים את התופעה וכיצד ניתן טפל בה.

מתוך מחקרים שונים עולה כי 10 אחוזים ויותר מתלמידי בית הספר מאובחנים כבעלי קשיי כתיבה. ילדים אלו מגלים קושי בהעתקה מהלוח (קצב העתקה איטי), קושי בכתיבת מבחנים ובהכנת שיעורי בית, כתב ידם אינו קריא, ופעמים רבות עולות תלונות על כאבים ביד. קשיים אלו גוררים בעיות נלווית כגון: תחושות חוסר מסוגלות, בושה וירידה בביטחון העצמי.

קשיים בכתיבה עשויים לנבוע מהסיבות הבאות:

קושי מוטורי כללי: מתח שריר נמוך (טונוס) המלווה לרוב בחולשת שרירי כתפיים וגב עשוי לגרום לקושי ביציבה ליד שולחן לאורך זמן, להתעייפות ולסיבולת נמוכה. כתוצאה מכך נראה לרוב קו חלש מאוד או מאד חזק (הילד לוחץ על העיפרון כפיצוי על החולשה).

איחור בהתפתחות המוטוריקה העדינה: אחיזת עיפרון לא בשלה, חוסר הפרדת תנועה בכף היד ובגוף וקושי לווסת כוח ולשלוט בכלי הכתיבה. כתוצאה מכך הילד מרבה לזוז בכיסא ,מסובב את הדף, מתקשה לדייק, לצבוע בתוך הקווים, לעצב אותיות בשורות המחברת .

קשיים בתפיסה חזותית ובזיכרון חזותי: נראה קשיים בהפנמת צורת האותיות, בהעתקת צורות ובעיקר משולש ואלכסונים. יכול לבוא לידי ביטוי בקושי בשמירה על רווחים בין מילים או בתוך מילים ,כתיבה בתוך שורות המחברת על ארגון כמו כן יכולים לעלות קשיים בהעתקה מהלוח.

אם הילד מציג קשיים אלו חשוב להפנות אותו לאבחון ריפוי בעיסוק. באבחון, תעריך המרפאה בעיסוק את איכות כתב ידו של ילדך , הגורמים לקושי וכיצד ניתן לשפר את יכולת הכתיבה ואת תפקודו בבית הספר.

יש חשיבות רבה לאבחון וטיפול מוקדם משום שקל יותר להשפיע בשלב רכישת הכתיבה בגיל הגן ,מאשר בשלבים מאוחרים, בהם הכתיבה הופכת לאוטומטית וקשה לשינוי.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)


 


תוכן שיווקי




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר