(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: כיצד ניתן להקל בשיטה טבעית על כאבי סימפיזיוליזיס בהריון?

ד"ר מנחם אוברבאום, מנהל המרכז לרפואה משלימה במרכז הרפואי שערי צדק, מפרט את דרכי ההתמודדות עם כאבים עזים באגן במהלך ההיריון

פורסם בתאריך: 14.5.19 20:26

כאב בקדמת האגן, המוחמר בהליכה ובשינוי תנוחה, המאובחן כסימפיזיוליזיס (symphysiolisis), הוא תופעה שכיחה בנשים בשליש השני והשלישי של ההיריון, המופיעה בקרב 65-25 אחוזים מהנשים. סימפיזיוליזיס פוגעת קשות באיכות החיים של הנשים; הן מתקשות בביצוע המטלות היומיות שלהן, בתנועה, בהליכה, ישיבה, הרמת הגפיים התחתונות וכד'. בחלק ניכר מהנשים, הכאבים, ההגבלה בתנועה ואי הנוחות, בדרגות שונות, נמשכים במהלך ההיריון ועד כשנתיים אחריו. לדברי חלק מהחוקרים, כ-15 אחוזים מהנשים הסובלות מתופעה זו מתעוררות בלילה בשל כאבים בשעה שהן מסתובבות במיטה, כ-7 אחוזים מהן אפילו זקוקות לקביים כדי לנוע. במקרים קיצוניים הנשים אינן יכולות לעזוב את המיטה ונאלצות לנוע בעזרת כיסא גלגלים.



יעילות הטיפול המקובל בתופעה זו מוגבלת ביותר: ב-20 השנים האחרונות, נבדקו שיטות רבות וביניהן פיזיותרפיה, התעמלות, חגורות תומכות, טכניקות נוירו-אמוציונליות, ומניפולציה ספינאלית. הטיפול התרופתי אינו פתרון יעיל, בעיקר בשל בעיות בטיחות: בעוד paracetamol (למשל אקמול), נחשבת כתרופה בטוחה בהריון, היא אינה פותרת את בעיית הכאבים. תרופות נוגדות דלקת יעילות לפעמים, אבל אינן בטוחות בשליש האחרון של ההיריון, שזו התקופה הקריטית בסימפיזיוליזיס. גם תרופות אופיאטיות ממשפחת המורפין אינן נחשבות כבטוחות בהריון אם הן נלקחות לאורך זמן.


ד"ר מנחם אוברבאום (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר מנחם אוברבאום (צילום: דוברות שערי צדק)


יש מספר עבודות המצביעות על כך כי דיקור סיני יכול להיות שיטה יעילה ובטוחה לטיפול בתופעה הזאת. בהסתמך על עבודות אלה, טופלו נשים שסבלו מסימפיזיוליזיס שפנו לטיפול במחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי שערי צדק בדיקור, עם הצלחה ניכרת.

בטיפול, ננעצות מספר מחטים בגוף באזורים מוגדרים המותאמים לכל אישה באופן אישי. ההשפעה מהירה ומופיעה לעיתים קרובות תוך דקות. ברוב המקרים, די בטיפול אחד לקבלת שיפור שנמשך בדרך כלל לא אחת ימים רבים. במקרה והתלונות חוזרות, מתבצעים טיפולים נוספים. הדיקור אינו כואב וחסר תופעות לוואי.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


לאור הניסיון החיובי שהצטבר אצל מטפלים ומטופלות כאחד בשנתיים האחרונות במרכז הרפואי שערי צדק, מתקיים בימים אלה באגף נשים ויולדות ניסוי קליני הבודק את יעילות הטיפול בתופעה זו בעזרת דיקור סיני. בניסוי תחולקנה הנשים המשתתפות, לשתי קבוצות: האחת תטופל בדיקור סיני והשנייה – קבוצת ביקורת, בדיקור אינבו (placebo). מאחר וההשפעה החיובית של הדיקור צפויה להיות מידית, כשעה לאחר מכן, תטופלנה בדיקור "אמיתי", הנשים שלא תגבנה לטיפול בשל היותן בקבוצת הביקורת, כך שבסופו של דבר כל משתתפת בניסוי תטופל בדיקור הסיני "האמיתי". ניסוי זה עבר כמקובל ביקורת ואישור ועדת הלסינקי של בית החולים שערי צדק.

למעוניינות ניתן ליצור קשר בטל' 054-2211994 או באמצעות דוא"ל ([email protected]).

 


תוכן שיווקי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר