(צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: כך תשמרו על תזונה בריאה בקיץ

קרטיבים מיוגורט במקום גלידה, פירות וירקות במקום חטיפים, מים במקום שתייה ממתוקת ופעילות גופנית משותפת: ד"ר קרן הרשקוף, מנהלת שירות תזונה ודיאטה בשערי צדק, מסבירה איך תשמרו על בריאותכם בקיץ

פורסם בתאריך: 21.7.19 10:15

הטיולים ברחבי הארץ והשהייה הממושכת מחוץ לבית בחודשי הקיץ, מלווים בדרך כלל בפיתויים לצריכת מזונות ממותקים ועתירי שומן. אולם, כיום כבר כולם יודעים שצריכה לא מבוקרת של מזונות מתועשים אלו מזיקה למערכות הגוף השונות ואינה מומלצת כלל.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

אז איך בכל זאת ניתן לטייל ועדיין לשמור על תזונה בריאה? הנה מספר טיפים לקיץ מזין ובריא:

הקפידו על שתיה מרובה, הימנעו משתיה ממותקת העשירה בקלוריות ובסוכר. על מנת להעשיר את הטעם ניתן להוסיף פלח לימון/נענע/מלפפון.

הכינו קרטיבים מרעננים מיוגורט ופירות קיץ או פירות מוקפאים. להמתקה ניתן להוסיף מעט סילאן.



כשיוצאים ליום בילוי מחוץ לבית, כדאי להצטיייד בירקות ופירות חתוכים ובכריכים, רצוי מקמח מלא, עם ממרחים מזינים ולא מתוקים. את הצידה שימו במקום נגיש ובכך הימנעו מצריכת חטיפים מיותרת.

שלבו בחופשה משפחתית פעילות גופנית משותפת לבריאות והנאה.

הקפידו על מריחת קרם הגנה לפני כל יציאה מהבית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


מנגו, בננה ומלון – וגם עגבניה ומללפון

תקופת הקיץ התברכה בפירות צבעוניים ומגוונים. יחד עם זאת – כדאי לזכור שהפירות מכילים פרוקטוז (הסוכר הטבעי של הפרי) ויכולים להיות עשירים יחסית בקלוריות כאשר הם נאכלים בכמות גדולה. על כן, ההמלצה היא לצרוך 4-3 מנות פרי ליום.

ואם אתם תוהים מהי מנת פרי – אז הנה מספר אפשרויות:

כוס קוביות אבטיח, כוס קוביות מלון, כוס דובדבנים, תפוח בינוני, אפרסק, נקטרינה, שני שזיפים בינוניים, 12 ענבים, 3 משמשים קטנים.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


פירות וירקות עשירים בוויטמינים ומינרלים, החיוניים לתפקודו התקין של הגוף. בנוסף, הם עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות מעיים תקינה ולמתן תחושת שובע לאורך זמן.

הפירות והירקות עשירים גם בתרכובות נוגדי חמצון אשר בעלי השפעה מגינה על הגוף מפני נזקי הסביבה והמסייעים במניעה של מחלות כגון: סרטן, מחלות בדרכי הנשימה, מחלות כלי דם ולב ועוד.

לכל קבוצת צבע יש סגולות מיוחדות במניעת התפתחות מחלות, על כן מומלץ לגוון ולצרוך פירות וירקות בחמישה צבעים בכל יום.

קיץ נעים ובריא.

 


תוכן מקודם


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה שי מנהל הולילנד נכסים

    חובה לאפשר מתן תגובה בגין כל אייטם , בברכה משה שי קורא ותיק של המקומון הכי אינפורמטיבי בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר