רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)
רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

וידאו – הדמיית קו הרכבל הישיר מהחאן אל העיר העתיקה

הרכבל ייצא ממתחם התחנה ויחצה את גיא בן הינום עד הכותל - הנסיעה צפויה להימשך כארבע דקות וחצי לכל היותר. צפי לסיום הקמת הפרויקט: 2021. העלות הכוללת עומדת על כ-200 מיליון שקלים. מרכז מידע חדש לציבור על התוכנית פועל במתחם התחנה

פורסם בתאריך: 6.11.17 13:07

צעד ראשון בדרך לשדרוג חשוב נוסף במערך התחבורה הציבורית בירושלים – מרכז מידע ושיתוף הציבור בנושא פרויקט הרכבל הייחודי המתוכנן לקום בעיר נפתח לפני כחודשיים במתחם התחנה, כצעד ראשון לקראת הפיכתו למציאות בשטח. המרכז החדש הוקם במתחם התחנה, שממנה מתוכנן לצאת הרכבל, סמוך לתיאטרון החאן, והוא כולל הסברים, הדמיות ועלונים המסבירים על הפרויקט, בעברית, בערבית ובאנגלית, וכן סרטון המחשה של המסלול המתוכנן.

 



 

הרכבל עתיד לצאת, כאמור, ממתחם התחנה הראשונה (מרחוב דוד רמז) אל תחנה הממוקמת ב'גן העיוור', לחצות את גיא בן הינום אל עבר תחנה הממוקמת בחניון שולחן דוד, ולסיים את המסלול במתחם קדם (חניון גבעתי), בסמוך לשער האשפות. מדובר בפתרון זול, יעיל ומהיר לביצוע, שצפוי להפחית במחצית את עומסי התנועה הקיימים בצירים הישנים הסובבים את העיר העתיקה, ובכך להקל על עומסי התנועה בכבישים ובצירים נוספים במרכז העיר. הנסיעה בקו הרכבל החדש צפויה להימשך כארבע דקות וחצי לכל היותר, ועל פי התוכניות צפויות העבודות להקמתו להסתיים ב-2021. שלב תכנון המיזם מתוקצב בעלות של כ-15 מיליון שקלים – העלות הכוללת של הפרויקט עומדת על כ-200 מיליון שקלים.

יחד עם זאת, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", מדובר בתוכנית שנויה במחלוקת בשל מיקומה – במסגרת הפרויקט יוצבו עמודי הרכבל במזרח העיר והקו עצמו יעבור מעל האזור. בתוך כך, עדיין לא ברור האם הרכבל יפעל בשבתות עבור הציבור החילוני בארץ והתיירים הרבים הפוקדים את העיר.



 

מרכז מידע לציבור - הרכבל לעיר העתיקה (צילום: יח"צ)

מרכז מידע לציבור – הרכבל לעיר העתיקה (צילום: יח"צ)

ברשות לפיתוח ירושלים מציינים כי "שימוש ברכבל כפתרון להסעות המונים בערים נחשב לגישה חדשה, ההולכת וצוברת תאוצה בעולם. הרכבל מוקם במטרה להיערך מבעוד מועד לגידול המשמעותי הצפוי באוכלוסייה המקומית, כמו גם בכמות המבקרים והתיירים אשר יגיעו בעתיד הקרוב אל העיר מדי שנה".

המרכז החדש שהוקם, ונפתח ממש בימים אלה, חושף לראשונה את הציבור לפרויקט. תושבות ותושבי ירושלים מוזמנים להגיע על מנת לקבל מידע עליו וללמוד על מטרותיו ועל יתרונותיו, על עומסי התנועה, זיהום האוויר ומפגעי הרעש שאותם הוא עתיד להפחית דרמטית, על התחנות שבהן יעבור, על זמן ההגעה לנקודות השונות, על פוטנציאל קיבולת הנוסעים ועוד. מרכז המידע פתוח בימי חול בין 9:00 ל-22:00 ובימי שישי בין 9:00 ל-16:00.

ראש העיר ניר ברקת מציין כי "אני מתרגש שהחזון שלי להנגשת ירושלים הקדומה למיליוני מבקרים יוצא לדרך. מעבר להיותו של הרכבל שיזמתי פתרון תחבורתי שיחסוך פקקים רבים ויאפשר לרבים להגיע בנוחות ובזמן קצר, הוא יהווה אטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית ויעבור מעל נופים עוצרי נשימה ויחבר עוד ועוד אנשים מכל העולם לירושלים. מרכז המידע החדש יאפשר לכולם לטעום ולהרגיש קצת מהעתיד שאנחנו בונים לירושלים, שיחשוף את שורשינו ההיסטוריים העמוקים".

שר ירושלים ומורשת, ח"כ זאב אלקין, מוסיף: "אנחנו מציינים השנה יובל לאיחודה של ירושלים, והרכבל שייבנה יביא לביסוס אחדותה ולחיזוק הקשר בין השכונות המזרחיות והמערביות, ובין התיירים והמבקרים הגודשים את האזור לבין נופים הקדומים והאתרים ההיסטוריים, שאין כמותם עוד בעולם. כשר ירושלים ומורשת אני אמון על חיזוק מעמדה הבינלאומי של ירושלים הן מבחינה מדינית והן מבחינה תיירותית, ואין ספק שפרויקט הרכבל ייתן מענה הולם למטרות אלו".

מרכז מידע לציבור - הרכבל לעיר העתיקה (צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


שר התיירות יריב לוין: "פתיחתו של מרכז שיתוף הציבור הוא צעד נוסף בהקמתו של פרויקט הרכבל שאותו אנו מובילים במשרד התיירות. הפרויקט יהווה אטרקציה תיירותית משמעותית, אשר תסייע בחיזוק מעמדה של ירושלים כבירת תיירות עולמית וייתן מענה ייחודי לקשיי הנגישות העומדים בפני מיליוני התיירים הפוקדים את אזור העיר העתיקה בכל שנה".


מרכז מידע לציבור - הרכבל לעיר העתיקה (צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)


מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי: "קו הרכבל הוא בשורה תחבורתית ותיירותית, אבל בראש ובראשונה מדובר בבשורה חברתית: בישראל חיים כ-240 אלף בעלי מוגבלויות המוגדרים כנכים ב-100 אחוז. הרכבל הוא פתרון הנגשה של אתרי תיירות, מורשת ודת עבור כל האנשים באשר הם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר