מחאת בעלי הברים והמסעדות בשוק מחנה יהודה (צילום: שלומי הלר)
מחאת בעלי הברים והמסעדות בשוק מחנה יהודה (צילום: שלומי הלר)

שוק מחנה יהודה: חלק מבעלי הברים פוצץ טקס בהשתתפות ראש העיר

צפו בווידאו: הערב, שני, היה מתוכנן להתקיים טקס חנוכת רחובות השקמה ובית יעקב המשודרגים - מפגינים שהניפו שלטי מחאה עם הכיתובים "החרדים לא יסגרו אותנו" עיכבו את קיומו. מלשכת ראש העיר נמסר: "עסק אחד סורר לא מייצג את השאר"

פורסם בתאריך: 23.9.19 17:27

"סוגרים את חיי הלילה בשוק מחנה יהודה", ו"החרדים לא יסגרו אותנו" – אלו הם המשפטים שהתנוססו על שלטי מחאה שהניפו חלק מבעלי הברים והמסעדות בשוק מחנה יהודה, שניסו למנוע הערב, שני (23.9) את קיומו של טקס חניכת רחוב השקמה המשודרג.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



טקס חנוכת הרחוב, שהיה אמור להתקיים במעמד ראש העיר, התעכב במשך דקות ארוכות שבהם קראו אותם בעלי עסקים קריאות נגד ראש העיר ליאון ונגד ועד הסוחרים הזמני שמונה על ידי העירייה. המוחים אף דרשו לקיים בחירות מיידיות לועד סוחרי השוק והביעו את מחאתם בקולי קולות.




מחאת בעלי הברים והמסעדות מגיעה, בין השאר, על רקע ההרגשה שלהם כי נעשות פעולות כדי לסגור את סצנת חיי הלילה בשוק. כפי שפורסם ב"כל העיר" רק בשבוע שעבר, משטרת ירושלים הוציאה צו סגירה מינהלי ל-21 ימים לברים "שוקא", שברחוב האגוז ול"אוקונל בשוק", שפועל ברחוב עץ חיים. לדברי המשטרה הברים נסגרו "בעקבות קיום מסיבות תוך סיכון שלום הציבור". אולם, בית המשפט  לעניינים מקומיים הפך את ההחלטה וביטל את צווי הסגירה, תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה כלפי עסקי חיי הלילה.

מחלוקת נוספת קשורה לקיום הבחירות לוועד סוחרי השוק. בעיריית ירושלים טוענים אמנם כי בחירות התקיימו בקרוב, אך המתנגדים טוענים כי חלפו כבר למעלה מ-9 חודשים מאז נבחר ראש העיר ואין סיבה שלא ייערכו בחירות. זאת ועוד, רבים מבין בעלי הברים והמסעדות אינם מקבלים את התנהלות ועד הסוחרים הזמני שמונה על ידי העירייה. כזכור, בתחילה תקפו סוחרים רבים את איש העסקים ירון צדקיהו, שהחליט להתפטר מחברות בוועד הסוחרים.

בלשכת ראש העיר ליאון מוסרים הערב ל"כל העיר" כי "ראש העיר הגיע לשוק על מנת לחנוך את הרחובות החדשים והמהפך שעבר השוק בחודשים האחרונים בנושא תשתיות, מדרכות ונראות השוק. השוק ימשיך לצמוח ולפרוח. עסק אחד סורר לא מייצג את השאר. נציגי ועד הפעולה של השוק נמצאים בקשר יומיומי עם הסוחרים וכך נמשיך לרווחת הכלל".

בעירייה מציינים כי העבודות לשדרוג הנראות בשוק נאמדות בסכום של כ-4 מיליון שקלים.

אמיר חכימיאן, מנהל אגף קידום עסקים בעיריית ירושלים, אומר הערב בזעם בשיחה עם "כל העיר" כי מדובר בבר אחד בלבד, מה שלא משקף את חיי הלילה בשוק – לדבריו רוב בעלי הברים מתנערים מההתנהלות של בעל הבר שהפגין מול ליאון ופמלייתו: "מדובר בבר אחד מתוך סצנת חיי הלילה בשוק", מציין חכימיאן. "אני ערכתי סיור עם ראש העיר ליאון בשוק בשבוע שעבר – וראש העיר אמר שצריך לשמור על חיי הלילה, מצד שני צריך לשמור על הסדר הציבורי, בכל מה שקשור לענייני בטיחות ונגישות. אנחנו מנסים למצוא את המשותף".

חכימיאן מוסיף ומדגיש: "חבל שבר אחד מקלקל לשוק שלם. השוק הזה קיים עוד עשרות שנים והוא צריך להתקיים עוד עשרות שנים. אנחנו גאים בשוק הזה ומקדמים אותו – כל אמירה אחרת תלושה מהמציאות. אני יודע עד כמה ראש העיר עסוק במענה יום ולילה לעסקים בשוק. גם טלי פרידמן, יו"ר הוועד הזמני של השוק, נותנת את הנשמה שלה עבור העסקים".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעל בר רועש שקט תעבוד לפי כל הכללים והחוקים חצוף כל 15 מר רוצה בר בלי רשיונות חוצפנים

  2. אורח לכל רגע

    אכן היגעי הזמן להפגין מול החרדים והללו שמבקשים לכפות את דרכיהם על הציבור החילוני . משה מי? מהיכן היגיע ראש העיר הזה ?אופורטוניסט חסר התקנה שמנסה להיכנס לכנסת דרך העיריה כי אחרת לא הצליח ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזמן האחרון השוק שלנו בירושליים הפך תמימים של צעירות שוק צריך להיות שוק ולא אתר ברים כבר אי אפשר לעבורעים עגלת קניות . לשוק באים לקניות ולא לבלות

  4. חיים

    מכתב לא מספיק.צריך , ביחד עם סיעת התעוררות בירושלים, לארגן צחאות והפגמות בלתי פוסקות.לא יעלה יל הדעת שמקומות הבילוי יסגרו בשבתות כאילו אין חילוניים, ומה שחמור יותר היא הכניעה לדרישת החרדים לסגור את מרומות הבילוי הפופולריים בשוק מחנה יהודה רק בימי חול בטענה שהם קרובים לישיבות וגורמים לבטלני הישיבות "הרהורי חטא" ומפתחם אותם לבלות במקום ולגלות שיש עולם יפה מחוץ לגטו בישיבה ובשכונה החרדית.
    מכתב לא יועיל.הוא לכוד בידי נחרדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר