רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילומים: טובה כהן)
רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילומים: טובה כהן)

כבישים משובשים ומדרכות שבורות: מדוע הופסקו העבודות ברחוב הצר בקרית היובל?

ברחוב יאנוש קורצ'אק בקרית היובל הופסקו לפני כחודשיים עבודות שדרוג התשתיות - הדיירים זועמים ומתלוננים על הזנחה. העירייה: "השיפוץ יושלם מהר ככל שניתן לרווחת תושבי הרחוב"

פורסם בתאריך: 6.10.19 19:11

דיירים ברחוב יאנוש קורצ'אק בקרית היובל מרגישים כי בשבועות האחרונים הם "חיים כמו בעזה" – כך מתארת השבוע בשיחה עם "כל העיר" תושבת הרחוב הצר. לפני כארבעה חודשים החלו עובדי העירייה לבצע עבודות שיפוץ ברחוב, שבו הכביש היה משובש ומלא בבורות והמדרכות היו שבורות. אך לדברי הדיירים בשבועות האחרונים הופסקה העבודה והרחוב נשאר מוזנח.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מבירור שערך "כל העיר" בעיריית ירושלים עולה כי בתחילת העבודות נרשמו עיכובים בשל התנגדויות שהוגשו על ידי חלק מתושבי הרחוב, זאת בין השאר על הפקעת מקומות חניה. יחד עם זאת, בעירייה טוענים כי העבודה ברחוב כעת בהפוגה, ומבטיחים להשלים את השיפוצים אחרי החגים.


רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)

רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)


"אנחנו נמצאים כבר כמה חודשים עם כבישים שבורים ומלאים בבורות", מתארת בשיחה עם "כל העיר" טובה כהן, תושבת הרחוב. "המדרכות לא בטיחותיות והתשתיות הרוסות לגמרי. איך אפשר לחיות ככה? העבודות ברחוב יאנוש קורצא'ק החלו בכלל בחודש מאי – בנו מדרכה מאוד רחבה, כתוצאה מכך האוטובוסים שהיו עוברים ברחוב, לא יכלו לעבור בגלל רוחב המדרכה. צמיגי האוטובוס היו עולים על המדרכה או פשוט חוטפים פנצ'ר. בעקבות בניית המדרכה הרחבה ברחוב שגרמה לליקויים רבים, נפגשנו עם העירייה. שם אמרו לנו שהם יערכו מדידה ושינוי של העבודות, ובינתיים לא קרה כלום. לפי מה שידוע לי הפסקת העבודות היתה בקיץ – מאז אנחנו במצב של תשתיות מסוכנות ומוזנחות".

כזכור, עיריית ירושלים החלה בשנת 2019  לשדרג את המרחב הציבורי בעיר בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקלים, במבצע רחב היקף של ריבוד כבישים, תיקון המדרכות ושדרוג הכיכרות בירושלים. כ-150 מיליון שקלים מתוך הסך הכל הוקצו לטובת ריבוד הכבישים ושדרוג המדרכות, זאת עד לסוף שנת 2019. רחוב יאנוש קורצ'אק בקרית היובל נכלל במסגרת תוכנית שדרוג הכבישים והרחובות. אולם, בזמן שברחובות אחרים בירושלים נערכים טקסי גזירת סרטים – ברחוב בקרית היובל חומרי העבודה ננטשו בשטח.


רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)

רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)


לדברי כהן, הדיירים פנו לגורמים האחראים בעירייה וללשכת ראש העיר משה ליאון. "אנחנו פנינו כמה פעמים לעירייה", היא מוסיפה ואומרת, "אני דיברתי עם כמה גורמים שאחראים על העבודות – שום דבר לא קרה, כל גורם שפניתי אליו, כולל ללשכת ראש העיר, עונה לי שזה בטיפול, וזורקים את התיק מאחד לשני, אין מענה מסודר".

"עכשיו תקופת החגים רבים הולכים לבתי הכנסת ברחוב", ממשיכה כהן. "אבל אין גישה מסודרת למקום, אי אפשר להיכנס לבית הכנסת ככה, זה לא מונגש, הכל שבור, מה יעשו בעלי מוגבלויות וילדים? זה פשוט סכנת נפשות. אנחנו מרגישם שאנחנו חיים כמו בעזה, לאן הולכים כל כספי הארנונה שלנו? אנחנו דורשים שיסיימו את העבודות ברחוב יאנוש קורצ'אק לאלתר – מצב התשתיות שם בלתי נסבל".


רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)

רחוב יאנוש קורצ'אק, קרית היובל (צילום: טובה כהן)


מהעירייה נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "העבודה לשדרוג רחוב יאנוש קורצ'אק נמשכת כל העת, להוציא הפוגה קצרה בעת החגים. העיכובים שנרשמו בתחילת תהליך השיפוץ היו בשל התנגדויות שהוגשו, ועדכונים שבוצעו בתכנון בעקבות פניות התושבים. עיריית ירושלים תשלים את השיפוץ מהר ככל שניתן לרווחת תושבי הרחוב".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סנופי

    אמנם זה לא בסדר להפסיק את העבודות אך אנו מקריבים יותר מידי שביל מקומות חניה. עד שהתושבים לא יבינו שחניה צריכה לעלות כסף, גם לתושבים, נמשיך לראות את ההידרדרות של רחובותנו. תשלום על חניה אינו צעד נגד בעלי הרכבים, הוא בעדם, ובעד כל שאר המשתמשים. גם הנהגים סובלים מחיפושי חניה אינסופיים ולנסות לספק להם חניה בחינם בלי סוף מחריבה את העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר