מבנה שבו מוקם בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ, יוסי חביליו (צילומים: שלומי הלר, פרטי)
מבנה שבו מוקם בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ, יוסי חביליו (צילומים: שלומי הלר, פרטי)

תושבי בית הכרם לא מוותרים: בשלישי – הפגנה נגד הקמת בית ההחלמה ליולדות

מאבק התושבים כנגד הקמת בית החלמה ליולדות שישרת נשים מהמגזר החרדי נמשך. ביום שלישי תתקיים ברחוב החלוץ הפגנה נגד היזמים ונגד העירייה. חבר המועצה יוסי חביליו, שישתתף במחאה: "המסר בהפגנה נועד גם ליזם וגם לעירייה"

פורסם בתאריך: 6.11.19 10:34

המאבק של תושבי שכונת בית הכרם כנגד הקמת בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ עולה מדרגה – ביום שלישי הקרוב, 12.11, צפויים התושבים לקיים הפגנת מחאה מול המבנה שבו מוקם בימים אלה בית ההחלמה. אל המפגינים יחבור חבר מועצת עיריית ירושלים עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שתומך במאבק כנגד פתיחת בית החלמה ליולדות.

כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", רבים מתושבי בית הכרם מתנגדים להקמת בית החלמה ליולדות. לטענת התושבים היזמים מייעדים את המקום לבית החלמה ליולדות חרדיות, דבר אשר יפגע בצביון השכונה. עוד הם טוענים כי ייעוד השטח ברחוב החלוץ הוא לבית אבות, אשר עשוי לשרת גם את תושבי השכונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ההפגנה ביום שלישי הקרוב (שצפויה להתקיים בשעה 16:00) תיערך תחת הכותרת "שומרים על צביון בית הכרם".

עמיר סגל, תושב בית הכרם אשר מתנגד להקמת בית ההחלמה וצפוי להשתתף בהפגנה, מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "בית הכרם צריכה להתפתח כדי לשרת את תושביה, ולא להקים מוסדות חרדיים שכל מה שייצרו הוא חיכוך מתמיד מול התושבים. זה לא נכון, לא חכם ולא הוגן לתושבי השכונה ולנשים החרדיות. חבל שהיזמים לא קשובים לתושבים וחבל שהעירייה לא עושה כלום".



"הגיעו מים עד נפש", מוסיף אחר בבית הכרם. "השכונה שלנו היתה תמיד שכונה חילונית והיא תישאר כזו. הניסיונות של גורמים פרטיים ובעלי אינטרס לשנות את צביון בית הכרם הם פסולים ובמקרה הזה גם מהווים עבירה על החוק. אנחנו באים להבהיר ליזם שלא ניתן לו לעבור על החוק כדי לשנות את צביון השכונה".

כאמור, בהפגנה ישתתף גם חבר המועצה חביליו אשר מלווה את מאבק התושבים מהיום הראשון. ל"כל העיר" אומר חביליו: "בית הכרם היא אחת השכונות החילוניות האחרונות בירושלים, יש לשמור מכל משמר על הצביון שלה אם אנחנו רוצים להשאיר את החילונים בירושלים, ולכן אנחנו מתנגדים להקמת בית החלמה ליולדות שמשמש בדרך כלל את הציבור החרדי. המסר בהפגנה נועד גם מול היזם, שתושבי השכונה וגם נבחרי ציבור מתנגדים לבית החלמה ליולדות בשכונה, וגם מול עיריית ירושלים. לעירייה יש אחריות למנוע את הקמת בית היולדות, וכרגע העירייה פועלת ואף ביקשה וקיבלה צו מניעה. אני מצפה שהעירייה תאכוף את הצו. מעבר לכך, ייתכן והיזם יבקש היתר לשימוש חורג – ההפגנה נועדה לאותת לעירייה שהציבור מתנגד להיתר כזה ומצפה גם מראש העיר להתנגד לו".



מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים קשובה לצרכי התושבים ופועלת באמצעים החוקיים העומדים לרשותה למניעת הקמת בית היולדת בניגוד להיתר. מחלקת הפיקוח על הבנייה ביחד עם התביעה העירונית נפגשו עם בעל הנכס והבהירו לו שעל פי הוראות התב"ע החלה על הנכס, השימוש המותר הוא בית אבות בלבד. במקביל פנתה העירייה לבית המשפט להוצאת צו מניעה להקמת בית היולדות, ואכן ניתן צו מניעה לתקופה של 3 חודשים כפי שקבוע בחוק. במידה ותוגש בקשה לשימוש חורג, הבקשה תיבדק ותיבחן בהתאם להוראות החוק ולנהלים המקובלים, ובמסגרת זאת תתאפשר הגשת התנגדויות לבקשה ואלה ידונו בפני הוועדה המקומית כמקובל ועל פי חוק. העירייה תמשיך לפעול על פי החלטות בית המשפט".

אבי סולימן, יו"ר עמותת 'תפארת בנים' – מבעלות הנכס ברחוב החלוץ מוסר בתגובה: "לא מדובר בהקמת מוסד חרדי. המטרה היא להקים בית לנשים מכל המגזרים שזקוקות לאחר הלידה למנוחה ולחיזוק הנפש והגוף.
אין בכוונתנו לשנות את צביון השכונה, ואנחנו מזמינים את נציג התושבים להיות שותף איתנו בכל התהליך של בית ההחלמה ליולדות, כולל שותפות מלאה בניהול. בית ההחלמה ישמש את כל היולדות מכל המגזרים".

סולימן מוסיף כי "אנחנו אנשי חוק ולא עוברים על שום חוק. מעניין שפעם הטענה היא על עומס תנועה, פעם הטענה היא על צביון השכונה ופעם הטענה שרק בית אבות יכול להיות פה. הרי עומס תנועה או צביון דתי יכול להיות גם בבית אבות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ליאור

    אם יפתח מוסד חרדי אני מתכוון לערוך מסיבות חצר רועשות אצל השכנים במהלך כל סוף שבוע

  2. גדי

    אם היו מקימים מוסד לציבור החילוני או אפילו לסרוג בתוך שכונה חרדים כגון הר נוף החרדים היו מתנגדים בכל הכח והיו טוענים שזו התגרות

  3. רונה

    כולם להגיע להפגנה ביום שלישי ב 16:00 !!
    חשוב מאד למען צביון השכונה שלנו, שמהווה עבורנו מקלט יחיד ושפוי בכול העיר הזו.
    לא נאפשר לבנות את בית ההחלמה ליולדות הזה. תפנימו שם בעירייה, ובארגון "תפארת בנים". רדו מהעץ הזה,
    והחזירו את בית האבות הנעים שהיה כאן בכול השנים

  4. חרדי ליטאי

    אני מתבייש בחזירות של הקמת מבנה ציבור בעל צביון שפוגע באוכלוסייה המקומית.
    לא חסר מקמות להקמת בית יולדות. ושישפרו את השכונות החרדיות, וטוב אם יקפידו המגזר החרדי על הנראות הבניינים והשכונה שלהם… וככה לא יצטרכו ללכת.לרעות בשדות אחרים.
    טוב אם יש מגוון אוכלוסיות, אבל לא ככה!
    מציע לתושבי השכונה לא לוותר בשום פנים, דריסת רגל כזו ותאבדו לחלוטין את.הנכס והבית שלכם לעד!
    זכרו הצעד הראשון הוא יכריע על כישלון מוחלט של כל השכונה. ואני מכיר היטב איך דברים עובדים בנושא הזה…

  5. !!

    קנאיםםםםם
    החלונים בקושי יולדים ילדים…
    כמה שנים ובכל מקרה זה יהפך להיות שכונה חרדית…

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמאלנים מסריחים בית הכרם גועל נפש שנאת חינם בגללכם המגינה נראת איך שהיא נראת אבל גם על בית הכרם ישתלטו בסוף כמו שצריך שתתפוצצו אמן כל הכופרים שם

  7. תמיד שותק

    איפה המינהל הקהילתי שלנו בית הכרם? למה הוא אף פעם לא נאבק ברצינות על דברים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר