הדחסנית שהותקנה בבן סירא (צילום: אגף התברואה)
הדחסנית שהותקנה בבן סירא (צילום: אגף התברואה)

סוף לזוהמה במרכז העיר? הוצבה דחסנית אשפה חדשנית תת קרקעית בעלות של כ-1.5 מיליון שקלים

8 טון אשפה דחוסה, 6 מטרים מתחת לאדמה: לראשונה בישראל הותקנה ברחוב בן סירא במרכז העיר דחסנית תת קרקעית, שתשרת את בעלי העסקים באזור

פורסם בתאריך: 5.11.19 20:44

השבוע הותקנה ברחוב בן סירא במרכז העיר ירושלים דחסנית אשפה תת קרקעית חדשנית, שיכולה להכיל כ-8 טון אשפה בעומק של כ-6 מטרים מתחת לאדמה. עלות המתקן – כ-1.5 מיליון שקלים.

בעירייה מציינים הערב כי "לראשונה בישראל הותקנה דחסנית תת קרקעית ייחודית ברחוב בן סירא בירושלים, המכילה עד כ-8 טון אשפה. דחסנית האשפה מצמצמת משמעותית את נפחי האשפה על ידי דחיסתה ומאפשרת פינוי נקי ומהיר", מסבירים בעירייה. "מדובר במבנה, תת קרקעי, אטום לחדירת מי גשמים אשר נועד לסייע באיכות הסביבה ולשפר את הנראות על ידי הטמנת האשפה ומניעת התפשטות הריחות באוויר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון מציין כי "רפורמת הניקיון מתקדמת. בקצב. גם בטכנולוגיה ייחודית שאנו מביאים לראשונה בארץ. הדחסנית היא כלי עצום אשר דוחס אשפה, כך שיותר אשפה תושלך, יותר פסולת תפונה, והעיר תהיה נקייה! אמרתי. התכוונתי. ואני עושה. כאן בשבילכם".


הדחסנית שהותקנה בבן סירא (צילום: אגף התברואה)

הדחסנית התת קרקעית שהותקנה בבן סירא (צילום: אגף התברואה)


הדחסנית משרתת את בעלי העסקים באזור ואת הסטודנטים המתגוררים במעונות. "למרות ממדיה העצומים של הדחסנית המתפרשת המכילה כ-8 טון אשפה. פתחיה מוצבים בצורה אסתטית על פני השטח בצורה שאינה מעידה על כמויות האשפה שניתן לאגור בה – 2.5 מטרים גובה, כ-2 מטרים רוחב ועומק של עד כ-6 מטרים מתחת לפני האדמה", נמסר מהעירייה. "מדי יום, בשעות הבוקר המוקדמות, עיריית ירושלים מפנה את הדחסנית ואת תכולתה למפעל גרין-נט, הקולט את אשפת ירושלים והסביבה ומטפל בה במתקן שהקימה באזור התעשייה בעטרות".

במפעל גרין-נט בעטרות, כפי שפורסם ב"כל העיר", מופעלות מכונות אופטיות, מכניות וטכנולוגיות, ומבצעות מיון והפרדה של פסולת ביתית מעורבת למחזור, ללא מגע יד אדם.

בתוך כך, ביום ראשון אישרה עיריית ירושלים 18.7 מיליון שקלים נוספים עבור הניקיון במערב ובמזרח העיר. כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר בתקציב שיוקדש לחודשיים שנותרו עד סוף השנה האזרחית – נובמבר ודצמבר 2019. לפני התוספת התקציב העירוני לניקיון לשנת 2019 עמד על כ-150 מיליון שקלים, לעומת זאת בשנת 2018, בעת כהונתו של ניר ברקת כראש העיר, התקציב עמד על כ-48 מיליון שקלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר