עבודות הניקיון סמוך למתנ"ס בקטמונים (צילום: דוברות העירייה)
עבודות ניקיון סמוך למתנ"ס בקטמונים (צילום: דוברות העירייה)

מערך הניקיון בירושלים: תוספת תקציבית של 18.7 מיליון שקלים עד לסוף השנה

ל"כל העיר" נודע כי העירייה אישרה 18.7 מיליון נוספים עבור תקציב הניקיון לשנת 2019, בנוסף ל-150 מיליון שקלים שהוקצו עד כה. ראש העיר משה ליאון: "רפורמת הניקיון היא יעד עירוני ולא נתפשר על זה"

פורסם בתאריך: 3.11.19 08:14

התוכנית העירונית הגדולה שמטרתה לגרום לכך שירושלים תהיה נקייה יותר, יפה יותר, אסתטית יותר עוברת להילוך גבוה. רפורמת הניקיון, עליה הכריז ראש העיר משה ליאון, מקבלת חיזוק תקציבי נוסף לשנת 2019. האם ערימות האשפה והטינופת ברחובות הולכות להיעלם מהנוף הירושלמי?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ל"כל העיר" נודע כי עיריית ירושלים אישרה השבוע 18.7 מיליון שקלים נוספים עבור ניקיון ירושלים – במערב העיר ובמזרח העיר. מדובר בתקציב שיוקדש לחודשיים שנותרו עד סוף השנה האזרחית – נובמבר ודצמבר. לפני התוספת התקציב העירוני לניקיון לשנת 2019 עמד על כ-150 מיליון שקלים, לעומת זאת בשנת 2018, בעת כהונתו של ניר ברקת כראש העיר, התקציב עמד על כ-48 מיליון שקלים.

"רפורמת הניקיון היא יעד עירוני ולא נתפשר על זה", מציין ליאון. "עיריית ירושלים באמצעות עובדיה המסורים מכונסים כולם למען המטרה הנעלה. נמשיך ונעשה ככל שביכולתנו על מנת לנקות את ירושלים".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


כזכור, ראש העיר ליאון, שמחזיק בתיק שפ"ע ותברואה, מקדם בחודשים האחרונים רפורמות ניקיון, במטרה להפוך את העיר לנקייה ומתוחזקת ברמה בינלאומית. במסגרת רפורמות הניקיון של ראש העיר שולש תקציב הניקיון, וכעת מגיעה תוספת נוספת בעבור שיפור נוסף של הניקיון בשכונות מזרח העיר והגברת הטיאוט הרחובות בשכונות מערב העיר. כמו כן, השנה החל ליאון במהלך לפינוי האשפה במוצאי שבת, במקום בראשון בבוקר.

כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר – תוכנית הניקיון ושדרוג הנראות של העיר מככבת גם בראש תוכניות העבודה של ראש העיר ליאון לשנת 2020 – השנה השנייה שלו בתפקיד.

במסגרת התוכנית לשיפור הניקיון ברחבי ירושלים יושם בשנת 2020 דגש משמעותי על נושא הטיאוט. למערך הטיאוט, שעובר הפרטה, יצטרפו כ-600 עובדים חדשים. עוד נודע ל"כל העיר" כי מדי יום יופעלו במרכז העיר ובמרכזי הבילוי והמסחר 50 רכבי שטיפה, ובנוסף יפעלו 30 רכבים לטיפול במפגעי אשפה.

בנוסף, בשנה הבאה יתווספו בירושלים כ-1,000 פחי אשפה מוטמנים בגילה, ברמות, בסנהדריה ובפסגת זאב. עלות התקנת הפחים החדשים נאמדת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים.


ניקיון בירושלים (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)

(צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)



בעירייה מדגישים כי בהמשך לעבודות שדרוג הרחובות בשנה החולפת – גם בשנה הבאה, 2020, רחובות מרכזיים ברחבי העיר ישופצו בתקציב כולל של למעלה מ-100 מיליון שקלים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעל נטר

    אני גרה ברחוב עולי הגרדום בארמון הנציב – עובדי הניקיון נהדרים, עובדים ללא לאות, במרץ ובהתמדה. קשה מאוד לנקות את ירושלים אחרי לפחות יותר מ-30 שנה של הזנחה מהעירייה. תנו להם צ'אנס וגם תעזרו להם. יש פחים בעיר – זירקו את כל מה שיש לכם בפח ולא ליד, לא בחנייה. תנו להם צ'אנס. לפי מה שאני רואה, הם מאוד משתדלים.
    חבל שלכבישים, המדרכות והחניות הם לא מקדישים תקציבים. יש להם רק תירוצים שהחניות והמדרכות של הבניינים של שטח פרטי. אנחנו משלמים ארנונה לדירות שלנו, לניקיון העיר שלנו אבל לא לכבישים ולמדרכות? איזו צביעות. בזה אני בעד התושבים שאומרים שעיריית ירושלים הם אוכלי חינם. ניסיתי עם כמה חברי מועצה לקדם את העניין, כל הזמן תירוצים ותירוצים עלובים.

  2. עם ישראל חי

    חבל שכול הכסף הזה הולך לערבים, בשטח מפטרים רק את היהודים

  3. משלמת ארנונה טבין ותקילין

    ברחוב דברי חיים-קרית בעלזא, הפועל שאמור לטאטא את הרחוב בבוקר,יושב על ספסל עם פלאפון ביד ומצלם את העוברות והשבות.בזיון! חבל שאין פיקוח עליהם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר