בית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר (צילום: מתוך מצלמת אבטחה של בית הכנסת)
בית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר (צילום: מתוך מצלמת אבטחה של בית הכנסת)

דריכות בבית הכנסת בגבעת המבתר: האם שוב יירשמו עימותים בתפילת ליל שבת?

כשבועיים לאחר העימותים הסוערים בין מתפללים מהמגזר הדתי-לאומי לבין מתפללים חרדים בבית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר, שתי קבוצות המתפללים נערכות לתפילת ליל שבת הערב

פורסם בתאריך: 15.11.19 10:11

בבית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר מתנהל בשנה האחרונה מאבק על זהות. מחד, המתפללים הוותיקים בבית הכנסת, מהמגזר הציוני-דתי, טוענים, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", כי קבוצת מתפללים חרדים, ביניהם גם כאלה שאינם תושבי השכונה, מנסה להשתלט על בית הכנסת, תוך שימוש בשפה בוטה ובהפרעות לתפילות.

מנגד, קבוצת המתפללים החרדים שדוחה את הטענות על הסף. בשיחה עם "כל העיר" מתייחס נציג המתפללים החרדים חיים שטיינברג לנושא, ובעיקר להפרעה לתפילה שהתקיימה בערב שבת לפני שבועיים. לטענת שטיינברג, "היה באותו ליל שבת אורח שלא קשור לאף אחד מהצדדים. הוא ניסה להתחיל בשיר אחר מהחזן, והושתק בדרך אלימה ועל ידי כסא שזרק אליו אחד המתפללים הוותיקים. מעבר לכך, הפרעות נוספות, היו מצד המתפללים הוותיקים – הם פתחו את המחיצות בין חלל בית הכנסת לבין עזרת נשים, הכניסו קבוצת נשים לעזרת גברים ועוד".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המתפללים הוותיקים טענו כי הוצא צו הרחקה נגד חלק מהמתפללים החרדים החדשים.
"זה בכלל לא קשור לקהילה שלנו, אלא לפריצה שהיתה לבית הכנסת לפני שנה".

שטיינברג מדגיש עוד בשיחה עם "כל העיר" כי "בוודאי שנגיע לתפילה של ליל שבת. זה בית כנסת שכונתי ציבורי, ובכל מקרה – אין לנו בית כנסת אחר ללכת אליו. בשכונת גבעת המבתר אין בתי כנסת. אין פה אופציות. בית הכנסת רייך ממוקם במרכז גבעת המבתר ואמור לשמש את כלל התושבים. אין שום סיבה הגיונית שמשאב ציבורי עירוני כה גדול ישמש רק קבוצה קטנה של תושבים".



מנגד, חברי הקהילה הוותיקה ממשיכים לטעון כי מדובר על ניסיון השתלטות. אחד המתפללים הוותיקים אומר ל"כל העיר": "הייתי בתפילה לפני שבועיים ולכן אני יכול להעיד ממראה עיניים – לא היה מדובר אחד שהפריע לתפילה, אלא באדם מרכזי אחד שרקד כאשר המתפללים האחרים עוברים לניגון תפילה אחר משליח הציבור במכוון".

לטענת המתפלל הוותיק, "ממש לא היה מדובר בהפרעה של בן אדם אחד. מעבר לכך, אותו אדם הגדיל לעשות ואף פנה בצורה מכוערת וסקסיסטית לנשים ולבנות הצעירות שנכנסו לבית הכנסת בסיום התפילה".

עוד טוען אותו מתפלל ותיק: "לא מדובר רק בחרדים תושבי השכונה. רבים מאלה שהגיעו לתפילה הם תושבי הגבעת הצרפתית ורמת אשכול, שתי שכונות סמוכות שיש בהן שפע של בתי כנסת. אנשים שאני מעולם לא ראיתי בגבעת המבתר עד לאותה תפילה. בכל מקרה, הנה המלצה לפשרה – לאור אמירתם של החרדים שיש מספר קהילות, אני מציע שכל קהילה תשלח את שמות חברי הקהילה כולל כתובות וכך נוכל לדעת מי מתגורר איפה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם היהודי עם שלא ראוי לכן יליאהו כלל אותו עם זב…..

  2. מוטי ולאה

    אנחנו משפחה חרדי עשינו עליה מניו ג'רזי לפני כמה שנים ומתגוררים ברחוב מדבר סיני .
    כבר מאז החגים אנחנו צריכים לחפש מקום להתארח בשבת בגלל הקרירות של הציבור הדתי לאומי אם זה היה בית כנסת שלנו הינו שמחים שתבואו להתפלל אצלינו בכיף!!
    למה אני והמשפחה שלי צריכים להיות נודדים בגלל
    השינאה שלכם בגלל שאתם לא יכולים לסבול איך אני מתלבש,בגלל שאתם לא יכולים לסבול את הרעיון שיהיה תפילה אם אנשים שהם לא משלכם??
    אני בכל אופן גדלתי אם חינוך חרדי שכולנו אחים לא משנה איך אם ישך זקן ופאות או חייל אם כיפה סרוגה, לא משנה כמה ילדים יש לך,לא משנה אם אישתך לובשת מטפחת או מכנסיים כולם מוזמנים הבית כנסת זה מקום של שלום של אהבה מקום שאחים באים לחיות בהרמוניה ביחד לא מקום שמי שננכנס ולא מתאים לי שיתצרף לקהילה מקבל תלונה במשטרה או יותר גרוע מקבל כיסה בראש (הסיבה שאנחנו צריכים להיות נודדים)
    אני השבוע החלתתי שגבעת המבתר הוא הבית שלי ושיש לי את הזכות לצאת מהבית כנסת לפרצוף של חברים מחייכים ואשה שמחכה שאני יטעם את המעדנים שלה
    נמאס לי הגישה והדחיה של אנשים שאמורים הכי להבין לאהוב את הזולת ובפרט אלו שמקריבים את כל הנוחות שלהם כדיי להתיישב ולגור בארץ ישראל
    אני מקווה שהבנתם שאנחנו לא הדור כבר של פלגים ומגזרים אין כבר אשכנזי וספרדי,לבן ושחור,דתי וחילוני
    מלאני תקווה שהשבת יהיה שינוי שאני יקבל חיוכים והחלפת איחוליי שבת שלום ושאני יוכל לראות את הבת שלי משחקת אם הילדים שלכם ושהם לעולם לא ירגישו את הדחיה שאני הרגשתי ממכם!!
    בתקווה לשינוי שבת שלום

  3. אלמוני

    חרדים זה הרעל הכי גדול שעש בעם ישראל, אלה לא יהודים אלה כוזרים ככה ההיסטוריה מוכיחה, חרדים לא מבני עמנו אלה
    לא במנהגים ולא בדרך ארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר