מרחב דוד (צילום: דוברות המשטרה)
מרחב דוד (צילום: דוברות המשטרה)

מבוכה למשטרה: שוטרים בירושלים העבירו דיווח כוזב בבקשות לסיוע שכר הדירה

חוקר ששירת במחלק פשעים במשטרה ושני שוטרים במרחב דוד הורשעו בבית הדין המשמעתי של המשטרה כי העבירו דיווח כוזב בבקשות לסיוע בשכר הדירה: "מצער ומעורר דאגה"

פורסם בתאריך: 6.12.19 10:09

שוטרים שמשרתים במחוז ירושלים, אך מתגוררים במקום מרוחק, יכולים לבקש מהמשטרה סיוע בתשלום שכר דירה שהם שוכרים בירושלים. בית הדין המשמעתי של המשטרה נתקל השנה בשני מקרים שונים, בהם שוטרים העבירו דיווח כוזב על גובה שכר הדירה.

בגזר דין שהתקבל בבית הדין המשמעתי של המשטרה, שני שוטרים ששירתו במרחב דוד, בדרגת רס"ר, הורשעו על פי הודאתם בעבירה של מסירת דיווח כוזב בעניין הקשור בשירות במשטרה.

לפי גזר הדין, החל מיום 1.12.17, השוטרים התגוררו בדירה שכורה בשכונת קרית מנחם בירושלים. בבקשתם לקבלת סיוע ם רשמו בכזב כי שכר הדירה שמשולם על ידי כל אחד מהם בפועל הוא 3,000 שקלים, בעוד שחלקו של כל אחד מהם בשכר הדירה עמד על 2,000 שקלים. בבדיקה שנערכה לבקשות של השוטרים במטה הארצי של המשטרה עלה חשד כי הם דיווחו דיווח כוזב ולכן בקשותיהם לא אושרו ולא שולם להם שכר דירה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחד השוטרים פוטר מהמשטרה והביע צער על המעשים. השוטר הנוסף, שהושעה, לקח אחריות על מעשיו וציין את שירותו הטוב והוסיף כי הוא רוצה להמשיך לשרת במשטרה.

הרכב השופטות נצ"ם רקפת לוין, סנ"ץ תמר עמית וסנ"ץ מיכל שור-אדלר החליט להשית על השוטר הראשון, שפוטר מהמשטרה עונש של נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 1,000 שקלים שישולם בשני תשלומים שווים ורצופים. לגבי השוטר השני, שהושעה, נגזר עונש של נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת לתקופה קצובה של שישה חודשים, מתוכם חודש אחד בפועל והיתר על תנאי.



במקרה נוסף חוקר בדרגת רס"ר במחלק פשעים במשטרת ירושלים, הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסכם שנחתם עם המחלקה לחקירות שוטרים, בעבירה של מסירת הצהרה כוזבת בעניין הקשור בשירות במשטרה.

לפי גזר הדין החוקר שכר חדר בדירה בירושלים בעלות חודשית של 1,700 שקלים. בנובמבר 2017 הגיש החוקר בקשה לסיוע בתשלום שכר הדירה, אליה צירף את חוזה השכירות "בו כתב בכזב כי דמי השכירות החודשיים הינם בסך 1,800 שקלים כולל תשלום עבור מים, חשמל וארנונה".

הבקשה הוחזרה לחוקר בטענה כי סיוע הכספי מטעם משטרת ישראל כהשתתפות בתשלום שכר דירה ניתן רק עבור שכר דירה, ולא עבור הוצאות נלוות. לכן נדרש ממנו להבהיר מהו גובה שכר הדירה. החוקר הורשע כי כשהעביר שוב את חוזה השכירות בשנית הוא שוב כתב בכזב כי גובה דמי השכירות עומדים על 1,800 שקלים, לא כולל מים, חשמל וארנונה.

לאחר חקירתו במח"ש עזב החוקר את הדירה באופן מידי ועבר להתגורר בבית השוטר. החוקר סיפר לבית הדין המשמעתי בין השאר כי "הן בצה"ל והן במשטרה הוא גדל, למד ועבד על פי ערכי המשטרה ובהם יושר ואמינות כערך עליון". לדבריו הוא למד משפטים תוך כדי השירות ורצה לצאת לקורס קצינים ולהתמחות בעריכת דין במשטרה. לסיום דבריו ביקש את התחשבות בית הדין בעונש.

"פעם נוספת נדרש בית הדין לדון בתיק שעניינו דיווח כוזב באשר לגובה שכר הדירה שהשוטר שילם בפועל, זאת במסגרת בקשה לקבלת סיוע מהמשטרה והשתתפות בתשלום שכר הדירה, ומצב דברים זה מצער ומעורר דאגה", צוין בגזר הדין.

הרכב השופטות ניצב משנה רקפת לוין גורדון, סגן ניצב תמר עמית וסגן ניצב גלעד בהט החליט בחודש אוגוסט השנה להשית על החוקר עונש של נזיפה חמורה והורדה בדרגה אחת לתקופה קצובה של שישה חודשים, מתוכם חודש אחד בפועל והיתר על תנאי.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירושלמית

    אם לביבי ולשרה מותר,מדוע לשוטרים אסור? אין צדק במדינה

  2. רון

    הבעיה כאן כפולה. המוסר בארץ נמוך אבל גם שכר השוטרים הוא נושא שדורש שינוי. למה שוטר צריך עזרה בדיור?

  3. אזרחית

    שוטרים שקרנים מה לגבי דיווח כוזב על אזרחים תפירת תיקים והיתנכלות זדונית ליהודים המבקרים בסיורי הר הבית. המשטרה נטולת ערכי אמון ויושר לחלוטין

  4. לירושלמית

    כי להם אסור גם?
    וזה למה ביבי הולך לכלא, ולמה האחד פוטר , והשני בנס לא ? (לא מבין איך לא, הוא שוטר אסור לתת כוח לאדם עבריין להיות שוטר)

  5. נקווה לטוב

    יפה להם שלקחו אחריות, אבל הבעיות במשטרה יותר קשות מזה…

    תקיפת אזרחים, מעצרי שווא, השמדת ראיות כאחרוני עולם הפשע, אלו הבעיות שאמורות להדאיג את בתי המשפט.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר