שוק חשמלי משטרתי (צילום: מוטי מילרוד)
שוק חשמלי משטרתי (צילום: מוטי מילרוד)

"מזועזעים מהמעשים": מפקד במג"ב ירושלים הורשע שנהג לחשמל פקודות שלו בשוקר חשמלי

מבוכה למשטרה: מפקד במג"ב ירושלים בשירות חובה הורשע במעשים מזעזעים - היכה באגרופים שוטרות מג"ב שהיו כפופות אליו, חנק וחשמל אותן בשוקר חשמלי; הוא סולק מהמשטרה והועבר לצה"ל

פורסם בתאריך: 1.12.19 14:29

מפקד במג"ב ירושלים הורשע בעבירות של שימוש בכוח שלא כדין, לאחר שתקף והיכה שוטרות הכפופות אליו, חשמל אותן בשוקר חשמלי וחנק אותן. המפקד, מ"כ, בדרגת סמ"ש, ששירת בפלוגת מג"ב ירושלים בשירות חובה, סולק לאחר המעשים מתפקידו במשטרה והועבר לצה"ל.

לפי גזר הדין שהתקבל בבית הדין המשמעתי של המשטרה, מתואר כי ביום 6.1.19 המ"כ קרא לשוטרת הכפופה אליו לחדר "אחז את שתי ידיה בחוזקה בידו האחת והיכה אותו בצלעותיה במספר רב של אגרופים", כך נכתב בגזר הדין. כתוצאה מכך נגרמו לה סימנים כחולים ושטפי דם באזור הצלעות והמותן. בשעות הערב של אותו היום, כאשר אותה שוטרת מג"ב ישבה בפינת העישון ועישנה יחד עם שתי שוטרות נוספות, הגיע אליהן הנאשם וחשמל את השוטרת בהפתעה, פעמיים, באמצעות שוקר חשמלי בצד החיצוני של ירכה הימנית. בגזר הדין נכתב כי השוטרת קמה וביקשה מהנאשם להפסיק, אך כאשר היא קמה במטרה לעזוב את פינת העישון וללכת לחדרה חישמל אותה הנאשם שוב בחלק האחורי של ירכה הימנית. בהמשך חישמל הנאשם שוטרת נוספת שהיתה במקום בזרועה וברגלה. בהמשך – באותו היום, בעת שהשוטרת היתה בחניון, התקרב אליה הנאשם וחנק אותה בכך ששם את האגודל שלו על גרונה ולחץ.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באישום אחר הורשע הנאשם כי חשמל שוטר מג"ב כארבע פעמים באזור הירכיים. השוטר ניסה לבלום בידו את הנאשם וביקש ממנו להפסיק, אך הוא המשיך לחשמלו באמצעות השוקר החשמלי.

באישום נוסף, הנאשם תקף שוטרת אחרת בחדר "לפתע, ללא סיבה, בכך ששם את אגודלו על גרונה ולחץ. למשך כמה שניות לא הצליחה השוטרת לנשום ורק לאחר שהנאשם הסיר את אגודלו, לאחר כמה שניות, מגרונה, חזרה לנשום", כך נכתב.

השוטר הודה והורשע בארבעה אישומים בעבירות של שימוש בכוח שלא כדין. הרכב השופטות נשיאת בית הדין תת ניצב לילי באומהקר, ניצב משנה רקפת לוין גורדון ועו"ד שולה קדם ציין בהחלטתה: "אנו מזועזעים ממעשיו של הנאשם; פשוטו כמשמעו. כבני אדם, כקצינים בכירים במשטרה, בעבר ובהווה וכהורים לילדים, אנו מזועזעים".

השופטות עוד ציינו כי "טוב עשתה המשטרה שהוקיעה את הנאשם מקרבה. מקומו לא יכירנו בתוכנו". יחד עם זאת הן ציינו כי "בבואנו להטיל על הנאשם את העונש שיכול להלום את מעשיו, מצאנו את ידינו כבולות. הנאשם כבר אינו נמנה על שורות המשטרה ומשום כך לא נוכל להטיל עליו עונש מסוג ריתוק, מחבוש או הורדה בדרגה".

הרכב השופטות גזר על השוטר נזיפה חמורה וקנס של 553 שקלים ו-80 אגורות. מדובר בקנס המקסימלי שניתן לגזר על פי החוק שהינו בשיעור של שני שליש משכרו: "אין בסכום זה לשקף את עוצמת הסלידה ממעשיו של הנאשם", סיכמו השופטות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עונש מזעזע

    פגע בכוונה תחילה וכמעט הרג אנשים – וקיבל רק כמה מאות שקלים קנס.

    ה"עונש" שנתנו לו יותר מזעזע ממעשיו הנתעבים. בושה למדינה ובושה למשטרה.

  2. שי

    גם אם העבירו אותו לצה"ל וגזרו עליו קנס של בסביבות 550 ש"ח, ה"עונשים" הללו לא ירתיעו אותו ואחרים מלחזור על המעשים שביצע. כל שוטר מג"ב שלא מרוצה בשירותו במג"ב יוכל לבצע את אותם מעשים כדי לעבור תפקיד.
    אם אני אתלונן על כל מה שספגתי מבחינה פיזית ומילולית מחבריי בשירות החובה, סביר להניח שהעונשים לא חהיו כאלו קלים.
    הבעת הזעזוע של צוות השיפוט רק מגחיכה את גזר הדין.

  3. מורה בישראל עם ניסיון בזיהוי הפרעות נפשיות והתנהגותיות

    בחור חולה נפש.מקומו בכלא וצריך טיפול שאני בספק אם יעזור. זה הרוצח הבא של חברתו/אשתו או סתם אדם שחתך אותו בכביש. מדוע מחזירים אותו לצהל?אם המשטרה לא מקומו גם בצהל לא!!!הבחור חולה נפש עם הפרעה ודחוף אשפוז. זה שהוא לובש מדים צבא/משורה לא מחפים על הטרלול שלו.

  4. אנונימי

    כתבה שקרית!
    עושים הכל היום בשביל להוציא סיפור שימשוך קהל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר