משטרה, שוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

"זלזול וקלות דעת בנוגע להחזקת אקדח": יומנאי בתחנת משטרה בירושלים פלט כדור בעמדתו

מבוכה למשטרה: היומנאי הורשע כי פרק אקדח בתוך עמדת היומן בתחנת משטרה בירושלים, בניגוד לפקודות לפיהן יש לבצע זאת בעמדת פריקה מסודרת. בית הדין המשמעתי השית עליו עונש של נזיפה חמורה וקנס כספי

פורסם בתאריך: 3.12.19 10:09

יומנאי בתחנת משטרה בירושלים, בדרגת רס"ב, הורשע על פי הודאתו כי פלט כדור מאקדח בעמדתו, בניגוד לפקודות המשטרה לפרוק אקדח בעמדת פריקה מסודרת. הוא הורשע בעבירה של הפעלה של כלי ירייה שלא במידת הזהירות הנדרשת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בגזר הדין שהתקבל ביולי השנה בבית הדין המשמעתי של המשטרה נכתב כי מדובר במקרה של "זלזול וקלות דעת בנוגע להחזקת אקדח והפעלתו שגרם הפעם לפליטה של כדור בעמדת היומנאי".

בגזר הדין מתואר כי היומנאי קיבל ביום 9.5.17 אקדח מסוג FN מראש המשמרת לצורך אפסונו. ראש המשמרת שאל היומנאי האם הוא יודע לפרוק אקדח מסוג זה והנאשם השיב לו שכן. בהמשך הפנה הנאשם את האקדח כלפי מטה לכיוון הקיר הפנימי בתוך היומן, דרך את האקדח כאשר המחסנית בתוך הנשק ולחץ על ההדק. כתוצאה מכך נורה קליע אשר פגע בקיר היומן.

היומנאי הודה שלא פרק את האקדח בעמדת פריקה מסודרת, על פי פקודות המשטרה. הסנגורית של היומנאי ציינה כי מדובר באירוע נקודתי וציינה כי הוא "שוטר טוב המתפקד לשביעות רצונם המלאה של מפקדיו, אחראי, ממושמע ואהוד על עמיתיו".

בית הדין המשמעתי של המשטרה ציין כי "הכשל הינו חמור במיוחד על רקע קרות האירוע ביומן התחנה, מקום שפתוח לקהל ומתאפיין בתנועה ערה ורבה של אנשים, מקום המפגש המובהק של המשטרה עם הציבור, אזרחים ושוטרים, הלב הפועם של התחנה, 'הפנים של המשטרה', שנציגה הוא היומנאי, שמתוקף תפקידו אמור להיות מודע לסיכונים הגדולים שכרוכים בטיפול מוטעה בכלי ירייה ובאי קיום קפדני של נהלי הבטיחות שחלים על החזקת אקדח והפעלתו והדורשים פריקתו בעמדת פריקה מוסדרת ותקינה".

הרכב השופטים סגן ניצב תמר עמית, סגן ניצב קלוד גוגנהיים וסגן ניצב אבשלום עמר השית על היומנאי עונש של נזיפה חמורה וקנס בסך 750 שקלים שישולם לטובת המשטרה בשלושה תשלומים שווים ורציפים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר