שוטרי מגב למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: דוברות המשטרה)
למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: דוברות המשטרה)

מסאז' לשוטרת ושיח פולשני: מפקד במג"ב ירושלים הורשע בהתנהגות שאינה הולמת

מבוכה למשטרה: מפקד במג"ב ירושלים, ששירת במחסום שועפאט, הורשע כי עשה מסאז' לשוטרת בשירות חובה, נגע במותנה וקיים עימה שיח אינטימי; לשוטרת אחרת הוא נגע בשיערה

פורסם בתאריך: 2.12.19 11:22

מפקד בכיר בפלוגה במג"ב ירושלים הורשע, על פי הודאתו, בבית הדין המשמעתי של המשטרה בהתנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה.

הנאשם רס"ם עבדאללה ויסאם, בן 36, ששירת במחסום שועפאט, היה האחראי על השוטרות במחסום שועפאט. במקרה שמתואר בגזר הדין, במהלך משמרת לילה לפני כשנה, נעמד הנאשם מאחורי שוטרת מג"ב בשירות חובה ועשה לה מסאז' בכתפיים בהסכמתה. כאשר השוטרת עמדה, הנאשם נעמד על ידה ונגע במותנה. בהמשך, כך נכתב בגזר הדין, הוא שוחח עם השוטרת על חבר שלה ששירת גם הוא במחסום. לפי גזר הדין הנאשם שאל אותה אם היא התנשקה עמו במהלך משמרות ואיך הוא (החבר שלה) "לא אוהב נשיקות עם שפתיים כמו שלה". בשלב מסוים עמדה השוטרת מול הנאשם והוא תפס את לולאות מכנסיה ומשך אותן. כמו כן, הוא תפס אותה מהידיים כשדיברו על כך שהיא חזקה ו'יש לה שרירים'.

במקרה אחר המתואר בגזר הדין, במהלך משמרת לפני כשנה וחצי, נגע הנאשם בשיערה של שוטרת מג"ב נוספת והחמיא לה על שיערה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרכב השופטים סגן ניצב תמר עמית, סגן ניצב קלוד גוגנהיים ועו"ד אלון לוריה ציין כי "כשוטר האחראי במקום, הן מתוקף תפקידו והן מחמת ותק השירות שלו, גילו ודרגתו, מצופה היה מהנאשם להוות דוגמא אישית בכל אורחותיו לחיילים הצעירים ששירתו במחסום ולהקפיד על שמירת סביבת עבודה מכבדת".

הנאשם הסביר לבית הדין כי התייחס למתלוננות כאל אחיות שלו, "ומכאן התגלגלה טעותו", כך ציינו השופטים. "מצופה היה מהנאשם להפנים את פער הגילאים, הוותק והמעמד להציב גבול לקרבה ולכבד ולשמור על המרחב האישי והפרטי של המתלוננות. עליו היה לשמור על שיח מכבד ולא לגלוש לשיח אינטימי לא לו תוך נגיעה בעניינים אישיים שלא היה להם כל מקום ושחצו את הגבול הדק בין שיח ידידותי לגיטימי לבין אמירות בלתי קבילות ופולשניות, משל היו כמציצנות מגונה". הרכב השופטים הדגישו כי מדובר בהתנהגות ובנגיעות במקומות "שחצו בבירור את גבול הנורמה המותרת לעבר מגע מבזה. בשאלותיו והתנהגותו ביזה הנאשם את המתלוננות, פגע בכבודן וגרם להן לתחושה של חוסר נוחות שאין להשלים עמה".

על רס"ם ויסאם הושת בחודש אוגוסט האחרון עונש של נזיפה חמורה, קנס של 750 שקלים שישולם בשלושה תשלומים שווים ורצופים והורדה בדרגה אחת על תנאי לתקופה קצובה של שלושה חודשים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר