ניצב דורון ידיד (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ניצב דורון ידיד (צילום: אוליבייה פיטוסי)

המפכ"ל הבא? האם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד יקבל את המינוי?

השר לביטחון פנים גלעד ארדן נפגש היום, שני, עם המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא - מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, סגן המפכ"ל ניצב אלון אסור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד

פורסם בתאריך: 23.12.19 14:43

האם ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, יתמנה למפכ"ל משטרת ירושלים? בשעה זו מקיים השר לביטחון פנים גלעד ארדן סבב פגישות עם המועמדים לתפקיד המפכ"ל, ביניהם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, סגן המפכ"ל אלון אסור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

לקראת סבב הפגישות, שהחל ב-12:30, ביקש השר ארדן מהמועמדים להעביר אליו את תוכניותיהם לצד התחייבות של כל אחד מהם לגבי האכיפה המשטרתית ביישובים הערביים, וזאת ללא תוספת תקציב. כמו כן, עוד ביקש ארדן מהמועמדים את עמדתם לגבי שינוי הענישה כנגד שוטרים שפעלו בניגוד לחוק ולהוראות. בנוסף, התבקשו המועמדים להעביר את תוכניותיהם בכל הנוגע למאבק בתופעת האלימות כלפי נשים, לטובת מניעת רצח נשים על ידי בני זוגן ולאלימות והסכנה בכבישים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המינוי לתפקיד מגיע לאחר שאתמול בערב, ראשון, אישר היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט למנות מפכ"ל קבוע לאחר עיכוב של למעלה משנה, וזאת בעקבות ממשלת המעבר והפלונטר הפוליטי. בשנה האחרונה, לאחר שרוני אלשיך סיים את כהונתו, מילא את התפקיד מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, שכרגע נחשב למועמד המוביל ולבעל הניסיון הרב ביותר.

לעומת זאת, ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים הוא השם המפתיע מבין המועמדים. בסביבתו של השר לביטחון פנים מעריכים את ידיד, ששימש כראש אגף התנועה במשטרה – תפקיד אותו ביצע באופן מוצלח, ובהמשך קודם לתפקיד מפקד מחוז ירושלים על ידי השר.

האם ניצב ידיד ישבור את "קללת מפקד מחוז ירושלים"? המפכ"ל האחרון שמונה לאחר שכיהן כמפקד מחוז ירושלים היה יהודה וילק ז"ל לפני 21 שנה – שנכנס לתפקידו בינואר 1998, וסיים אותו בדצמבר שנת 2000. מאז ניסו לא מעט מפקדי מחוז ירושלים להתמנות למפכ"ל, ביניהם ח"כ מיקי לוי , שהיה מפקד מחוז ירושלים בתחילת שנות ה-2000 וסומן כמועמד מבטיח למפכ"לות, אך לבסוף טורפד המינוי. לפני כשנה נפסלה מינויו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר משה (צ'יקו) אדרי למפכ"לות לאחר שהוועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג החליטה שלא להמליץ על מינויו; כמו כן, קודמו בתפקיד, ניצב יורם הלוי שסומן כמי שיכול להוביל את המשטרה, החליט לפרוש מהשירות.


פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)

פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)


ניצב ידיד, יש לציין, דוגל בחצי שנה האחרונה באכיפה קשוחה בכל הקשור במזרח העיר – משטרת ירושלים עורכת בעיסאוויה פשיטות כמעט על בסיס שבועי, וזאת על רקע הפרות הסדר, ההתפרעויות, יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה לעבר רכבים בכביש מעלה אדומים-ירושלים. השכונה נמצאת בחודשים האחרונים בעימות מתמיד מול המשטרה וכוחות הביטחון, כאלו שהובילו גם להפגנות מחאה של תושבי השכונה ושל פעילי תנועת 'Free Jerusalem' מול תחנת לב הבירה במגרש הרוסים ומול ביתו של ראש העיר משה ליאון. בעיסאוויה, כפי שפורסם ב"כל העיר" מפנים אצבע כלפי המשטרה וכוחות הביטחון. לדברי התושבים בשכונה והארגונים שמנסים לסייע להם – המשטרה נוקטת ביד קשה כנגד התושבים, בעיקר כנגד צעירים, והפשיטות הרבות הן העדות לכך. במשטרה מנגד טוענים כי הם פועלים כנגד משליכי אבנים ובקבוקי תבערה ומציינים כי מאז תוגברה הנוכחות בשכונה חלה ירידה דרמטית במספר האירועים הללו.

ביקורת חריפה על משטרת ירושלים נרשמה בכל הנוגע לפארסה בחקירת רצח הזוג כדורי ז"ל. שנה חלפה מאז שנמצאו בני הזוג כדורי ללא רוח חיים בדירתם בארמון הנציב – אולם עד כה הרוצח או הרוצחים לא נתפסו ונראה כי משטרת ירושלים אובדת עצות.


 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. D

    עוד בלפוריסט עוד אחד שהבין היכן מרוחה החמאה
    יש להיזהר מלתת לאיש הזה את המפכלות הוא עלול לשעות כדי למצוא חן וזה יהיה על חשבונינו
    .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר