פורים 2017, נחלאות
מסיבת פורים בשכונת נחלאות, ירושלים

מסיבת פורים המסורתית בנחלאות: התנגדות חריפה של השכנים

הדיירים, שמתלוננים על מפגעי הזוהמה והרעש, פועלים להעביר את מסיבת פורים המסורתית בנחלאות למתחם אחר בעיר: "המסיבה בנחלאות יצאה מכל פרופורציה - היא הפכה למפלצת"; העירייה: "עושים מאמצים כדי לתת מענה הולם לכל הקשיים; המסיבה מתקיימת אחת לשנה ומהווה מקור גאווה לעיר"

פורסם בתאריך: 20.1.20 12:40

ההתנגדות החריפה של דיירים בשכונת נחלאות למסיבת פורים המסורתית: בשבוע שעבר שיגרה קבוצת תושבים מכתב לראש העיר משה ליאון, שבו מתוארים המפגעים שנגרמים לתושבים בשל המסיבה – בעיקר מדובר במפגעי זוהמה קשה ורעש. הדיירים דורשים להעביר את המסיבה למקום אחר בירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, מדי שנה מתקיימת בנחלאות מסיבת פורים המסורתית, אליה מגיעים אלפי בליינים מרחבי הארץ. בין הסיבות המפורטות להעתקת המסיבה שצוינו במכתב: "האירוע גורם לזוהמה של שתן וכו' בכניסות בתים פרטיים ומדרכות, האירוע גורם לבעיות תברואה בחצרות פרטיות, מדרכות וברחובות, המשתתפים הינם זרים ואינם מכבדים את אורח חיי התושבים בשכונות".

בהמשך נטען כי "בעבורנו אירוע עירוני זה אינו חגיגי, תרבותי וחינוכי עבור ילדינו. אלא מפגע קהילתי מקומי חמור ובלתי נסבל שאינו מתאים לאופי חיי התושבים תרבותית-מנטלית, ופוגע קשות בצביון המגורים, ברגשות הדיירים ובאיכות חיי תושבי שכונת נחלאות. אנו מבקשים למנוע האירוע שהפך לביזיון שנתי, המיצג תרבות נפסדת וזרה לתושבים, של פורעים שיכורים המתערטלים בלב שכונות מגורים מסורתיות וותיקות והיסטוריות".

"בשנים האחרונים המסיבה בנחלאות יצאה מכל פרופורציה – היא הפכה למפלצת", מספר בשיחה עם "כל העיר" יוסי חוברה, תושב נחלאות ששיגר את המכתב. "המסיבה הזו פשוט הורסת לנו את השגרה, כוחות הביטחון סוגרים את הרחובות, יש בלגן, ונדליזם, בליינים צעירים שיכורים ומסוממים מסתובבים סמוך לבתים – זה לא מתאים לתושבי השכונה".

"נחלאות זה אזור מגורים – גרים שם קשישים, משפחות עם ילדים", מוסיף ומתאר חוברה. "לא מדובר על אזור השוק, אלא על אזור המגורים. למשל, בשנה שעברה המסיבה היתה ביום שישי. פשוט השביתו אותנו ביום הזה, אנשים קפצו על הגגות והתפרעו, היו קשישים שלא העזו לצאת מהבתים".


חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)

חגיגות פורים בנחלאות (צילום: נעה קסטל)


"אנחנו לא מתנגדים לקיום המסיבה", מדגיש חוברה, "אנחנו רק דורשים שהיא לא תהיה ברחובות שלנו ליד בתי המגורים. מדובר במסיבה עירונית ואפשר לקיים אותה בגן סאקר, בגן העצמאות, במדרחוב בן יהודה – לא חסרים אזורים אחרים בירושלים. כמעט כל התושבים מסכימים פה אחד – שלא צריך לארגן מסיבה שכזאת בשכונת נחלאות".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שהבהירה כי מסיבת הפורים בנחלאות היא אירוע שמתקיים פעם בשנה ומהווה מקור גאווה לעיר. מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים עושה מאמצים רבים יחד עם המינהל הקהילתי והתושבים כדי לתת מענה הולם לכל הקשיים הנוצרים בעקבות האירוע לשביעות רצונם של התושבים. המסיבה בפורים היא חלק מחגיגה המתקיימת אחת לשנה ומהווה שם דבר ומקור גאווה לעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי חוברה

    מסיבת פורים עירונית בלב שכונות מגורים ב"נחלאות"-2020: בשנים האחרונות מתאפיין האירוע כביזיון תרבותי ולא יהודי דתי חגגי-תרבותי, האירוע פוגע קשות באיכות חיי התושבים, וכולל: שתן של אלפי משתתפים זרים בכניסות בתים ובחצרות, בעיות תברואה קשות, בהתערטלות ציבורית של המשתתפים, בצפיפות איומה של אלפי זרים שיכורים/מסוממים המשפעים על חינוך ילדינו ואורח חיינו, האירוע מתאפיין בוונדליזם ופגיעה ברכוש פרטי בכניסות ובחצרות הבתים ובמכוניות ברעש בלתי נסבל, בסגירת השכונות לתנועה מוטורית וחניית הדיירים סמוך לביתם וכו'. האירוע מידי שנה מופסק ע"י המשטרה משום שהופך לפרוע ובלתי נשלט.
    אנו תושבי ה"נחלאות" מבקשים מהנהלת העירייה הנבחרת ע"י התושבים לקיים המסיבה-האירוע העירוני השנתי בגן סאקר, בגן העצמאות וכו' ולא לקיים אירוע פוגעני זה בלב שכונות המגורים ההיסטוריות ב"נחלאות".

  2. תושבת נחלאות משפחה עם 6 ילדים

    מסיבה- שפשוט החריבה לנן את פורעם בשכונה. מחג שמח שבו יוצאים השכנים לרחוב, מחלקים משלוחי מנות ושרים ורוקדים יחד, אנחנו מסתגרים בבתים ולא יכולים אפילו לשלוח ילג לתת משלוח מנות לשכן ברחוב ליד- כי השכונה חסומה!

    פשוט נורא, חוסר התחשבות של העיריה ושל הבליינים. אין שום סיבה לקיים מסיבה עם אופי מיני ופרובוקטיבי בלב שכונה שבה גרים אנשים בהרמוניה ובשמחה- לא מעט דתיים וחרדים כמונו שהמסיבה הזו פשוט הורסת כת החג. עם מוזיקה בתוך הבית ומיליון אנשים שעושים צרכים בתוך החצר שלנו. ואין עזרה ואין סיוע. שנה אחת התקשרתי חמשטרה שהפנתה לעיריה שהחזירה למשטרה. בקיצור- התעללות בתושבי השכונה!
    בושה למשה ליאון שהוא מאפשר מסיבה כזו, אחרי שכבר שנה שעברה הוא קיבל פניה מסודרת מתושבי השכונה, ומהמנהל הקהילתי.

    אין שום סיבה שלא יעבירו את המסיבה הזו לגן סאקר! לשטח ציבורי!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר