אירוע 'סיום הש"ס' בארנה, היכל מנורה מבטחים (צילומים: יעקב כהן, הארץ)
אירוע 'סיום הש"ס' בארנה, היכל מנורה מבטחים (צילומים: יעקב כהן, הארץ)

חמישה אירועי 'סיום הש"ס' בעיר לא מספיקים? עיריית ירושלים תקצבה אירוע בתל אביב

לאחר שמימנה אירועי ענק ל'סיום הש"ס' בכ-2.5 מיליון שקלים, עיריית ירושלים החליטה לתקצב אירוע נוסף, בשיתוף עיריית בני ברק, שייערך הערב בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. עיריית ירושלים: "שליש ממקומות האירוע הוקצו לירושלמים"

פורסם בתאריך: 20.1.20 20:20

האם עיריית ירושלים צריכה לממן אירועים שמתרחשים מחוץ לעיר? תלוי את מי שואלים ותלוי כמובן מהו האירוע. הערב, שני (20.1) יתקיים בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב אירוע 'סיום הש"ס' של סיעת 'דגל התורה'. את האירוע, על אף שאינו מתקיים בירושלים, החליטה עיריית ירושלים לתקצב בסכום של כ-800,000 שקלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי עיריית ירושלים כבר תיקצבה ומימנה בסכום של כ-2.5 מיליוני שקלים אירועי 'סיום ש"ס' רבים בירושלים, בשל דרישות סיעות הקואליציה הדתיות והחרדיות. בין האירועים בירושלים – אירוע של סיעת ש"ס שהתקיים בארנה, אירועים של סיעות הבית היהודי ואגודת ישראל שהתקיימו בבנייני האומה, אירוע 'סיום ש"ס' לנשים שצפוי להתקיים בשבוע הבא וכן אירוע של הפלג הירושלמי.

אירועי 'סיום הש"ס', כפי שפורסם ב"כל העיר", מציינים את סיום התלמוד הבבלי – דבר שמתרחש אחת ל-7.5 שנים. התלמוד הבבלי עוסק בפרשנות של חכמי התלמוד לתנ"ך והוא מורכב ממספר עצום של סוגיות ודיונים המחולקים לדפים יומיים – כ-2,700 דפים בסך הכל.

ההחלטה לתקצב את אירוע 'סיום הש"ס' בתל אביב הובילה לפנייה של סיעת התעוררות למבקר המדינה, בבקשה שיבדוק את תקינות העברת התקציב.



עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות והאופוזיציה העירונית, מוסר בשיחה עם "כל העיר" כי "אירועי סיום הש"ס יכלו להיות חגיגה אמיתית ומכבדת לתושבי העיר ולכל המגזרים, אבל עיריית ירושלים בראשות ליאון ממשיכה להתנהל כדי לרצות אינטרסים פוליטיים ולא לטובת תושבי העיר. מימון אירוע הש"ס בתל אביב ב-800 אלף שקלים הוא שוד של הקופה הציבורית ושוד של הארנונה הגבוהה אותה משלמים התושבים. ככה אסור שתתנהל בירת ישראל. פנינו למבקר המדינה ונפעל בכל הכוח לעצירת המגמות הקשות ואת הפגיעה בתושבי ירושלים".

מנגד, בעיריית ירושלים מציינים כי "עיריית ירושלים מתקצבת מאות אירועי תרבות בשנה, שנועדו לשרת את כלל המגזרים, כל אחד על פי צרכיו. 'סיום הש"ס' מתקיים אחת לשבע וחצי שנים, ושליש ממקומות האירוע הוקצו לתושבי העיר ירושלים. מדובר באירוע בעל אופי תרבותי חינוכי ודתי, שאינו בעל אופי פוליטי, וכך נכתב גם בהחלטת הוועדה. המימון נבחן בקפדנות ואושר על ידי הלשכה המשפטית בעירייה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אני

    וכל הכספים הללו מועברים לטובת אותם תושבי ירושלים מהמגזר שבו לא משלמים שקל אחד ארנונה. רק הארנונה שלנו הולכת ותופחת משנה לשנה, על מנת שנמשיך ונממן את אירועי החרדים. במקום שכל תושבי ירושלים ישלמו את הארנונה בצורה שווה, והכספים ישמשו לטיפוח העיר ואייכות חיי תושביה, רק חלק קטן מהתושבים נדרש להעמיס על עצמו את כל כובד תשלומי הארנונה, והכספים משמשים כשלמונים פוליטיים לחרדים. נפלא. תקציב לנקיון, גינון, תשתיות, חינוך ותרבות – אין. מליונים לאירועי סיום הש"ס (שלרוב משלמי הארנונה אין מושג ירוק מה זה) – יש גם יש. לא ברור לי למה האלפים שאנו נדרשים לשלם לעיריית ירושלים מדי שנה, נלקחים מאיתנו ונמסרים לחבריו של משה ליאון. אם הוא רוצה לשלם למישהו את החוב על כך שהפך לראש עירית ירושלים, שיעשה זאת מכספו הפרטי ולא מכספינו

  2. ירושלמי

    הצבעתי לאון
    מאד מאוכזב מההיתנהלות שלו קומבינטור
    בפעם הבאה ברקוביץ בכל הכח

  3. די להסתה - נמאסתם!

    מספיק עם הכתבות המסיתות נגד הציבור החרדי.
    הבנו שאתם שונאים את אחינו אבל באמת שכבר נמאסתם. זה פאסה מזמן.

  4. ירושלמית

    ל"אני", שלו' וברכה!
    אני חרדית ומשלמת ארנונה יפה מאוד וזה בשכונה סטנדרתית אני כבר לא מדברת על שכונות יוקרה חדשות שקמו לאורך רח' ירמיהו והסביבה שגובה ארנונה שם בטוח משתווה לשכונות כמו טלביה ומלחה. נכון יש הנחות על בסיס מס' נפשות במשפחה וההכנסות, אבל תמיד מעניין מי מפריע לכם להקים משפחות ברוכות ילדים ולהנות גם מהמשפחה וגם מהנחה בארנונה 🙂 לגבי שרוב משלמי הארנונה לא יודעים מה זה האירוע הזה באמת עצוב מאוד. ומאחר שאירוע זה בעל אופי תרבותי יהודי מובהק אולי תבקשו שילמדו עליו במוסדות החינוך וכך נגיע למצב של יותר הבנה הדדית. לצערי השנה נאברו על הציבור הדתי /חרדי הרבה אירועים רק כי רצינו לקיים אותם בהפרדה, כך שנשאר מספיק כסף בקופות הציבוריות. בתפילה לאחדות בעם ישראל.

  5. אנטישמיות לכל דבר וענין

    החרדים גונבים לא משלמים ארנונה ורק לחרדים יש תקציב תרבות….כמה אפשרלהתנתק מהמציאות …גועל נפש…תגידו לי מאיפה המסקנה שחרדים לא משלמים ארנונה ? פשוט עלילת דם. ותקציבי תרבות ….לא באמת כדאי שהשווה בין התקציב של החרדים לזה של החילונים….כי החרדים עושים אירוע אחד פעם בשבע שנים…וגם אז במקום לפרגן פשוט רוצים לגזול את כבשת הרש

  6. נגה

    די לכתבות האנטישמיות של שלומי הלר!!
    הבנאדם לא מפסיק להסית ולפלג

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסתה במיטבה (או שמא במירעה?)
    אני חרדית, משלמת ארנונה (כבר יותר מ20 שנה) יותר ממה שמשלמים בתל אביב. ורק לאחרונה (מאז שראש העיר הנוכחי נכנס לתפקידו) אני מתחילה להרגיש שאני מקבלת תמורה לכסף שהשקעתי. העיר יותר נקיה וכן, גם קצת אירועי תרבות שמתאימים לי.
    אחרי שנים שבהן מימנתי אירועי ספורט , מירוצים, פסטיבלים שונים וכד' שהציבור שלי לא מבין בהם , (כמו שהציבור החילוני לא מבין בסיום הש"ס….) הגיע הזמן להתחיל לקבל קצת גם בשבילנו….

  8. אביגיל

    הסתה במיטבה (או שמא במירעה?)
    אני חרדית, משלמת ארנונה (כבר יותר מ20 שנה) יותר ממה שמשלמים בתל אביב. ורק לאחרונה (מאז שראש העיר הנוכחי נכנס לתפקידו) אני מתחילה להרגיש שאני מקבלת תמורה לכסף שהשקעתי. העיר יותר נקיה וכן, גם קצת אירועי תרבות שמתאימים לי.
    אחרי שנים שבהן מימנתי אירועי ספורט , מירוצים, פסטיבלים שונים וכד' שהציבור שלי לא מבין בהם , (כמו שהציבור החילוני לא מבין בסיום הש"ס….) הגיע הזמן להתחיל לקבל קצת גם בשבילנו….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר