שיירת משטרת ירושלים, כיתה (צילומים: דוברות המשטרה, אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילומים: דוברות המשטרה, אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ביקור המנהיגים מרחבי העולם: ההנחיות המיוחדות שקיבלו בתי הספר בירושלים

איציק נידם, סמנכ"ל וראש מינהל תפעול בעירייה, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי בחלק מבתי הספר בירושלים הלימודים יסתיימו ב-13:30 ומתייחס להוראות שניתנו לתלמידים שנבחנים בבחינת הבגרות במתמטיקה ביום חמישי. "ביומיים העמוסים האלה המוקד העירוני יפעל באופן מוגבר ויעניק לכל תושב את המידע הנחוץ"

פורסם בתאריך: 21.1.20 11:33

היערכות עיריית ירושלים לביקור המנהיגים והמשלחות מרחבי העולם לרגל פורום השואה הבינלאומי – בעקבות חסימות הכבישים וסגירות רחובות ברחבי העיר הוחלט במינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים כי בחלק מבתי הספר הלימודים יסתיימו ב-13:30 – לא יתקיימו שיעורי העשרה ושיעורי מצוינות.

איציק נידם, סמנכ"ל וראש מינהל תפעול בעיריית ירושלים, מבהיר בשיחה עם "כל העיר" כי הלימודים בירושלים יתקיימו כסדרם, למעט שיבושים שיהיו בבתי ספר הפועלים ברחובות החסומים לתנועה. "הגענו למסקנה שאין צורך לבטל ולשבש את יום הלימודים בימים רביעי וחמישי".

בזמן איסוף התלמידים בצהריים צפויה להיות בעיה קשה – הורים עלולים שלא להגיע לבית הספר ולבחור שלא לשלוח את התלמידים למוסדות החינוך. כיצד אתם ערוכים לזה?
"בכל ירושלים יש לימודים כרגיל – לא אמורה להיות שום בעיה", טוען נידם, ומוסיף: "מלבד אזור הרובע היהודי ואוזירם נוספים בירושלים – שם יהיה פיזור בגנים ובבתי הספר בשעה 13:30. ההורים קיבלו על כך הודעות. ברחובות שסגורים לתנועת כלי רכב ופועלים בהם מוסדות חינוך – הנפקנו להורים מכתבים מהעירייה על מנת שיהיה להם אישור כניסה להיכנס לרחוב שבו נמצאים מוסדות החינוך, וכך הם יוכלו להיכנס ולאסוף את ילדיהם בצורה מסודרת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביום חמישי הקרוב בשעה 12:00 צפויה להתקיים בחינת הבגרות במתמטיקה, בה ייבחנו כ-3,200 תלמידים ותלמידות בירושלים. לדברי נידם, "שלחנו מטעם העירייה מכתב לבתי הספר ברחבי ירושלים – שהתלמידים יקחו בחשבון לצאת הרבה לפני הזמן כדי להגיע בזמן לבגרות. יום חמישי צפוי להיות היום הכי עמוס בכבישים", מדגיש נידם, "יותר מיום רביעי. צפויים עומסי תנועה, ולכן חשוב שכל אחד יחשב את הזמנים שלו ויסדר את הלו"ז שלו בהתאם".

ממיפוי שערך משרד החינוך עולה כי 15 בתי ספר בעיר ממוקמים באזורים בהם הצירים צפויים להיות חסומים. גם במשרד החינוך מדגישים כי "15 בתי ספר המצויים באזורי הצירים החסומים מתבקשים לעקוב אחר הפרסומים הרשמיים, ולבקש מהתלמידים להקדים את הגעתם לבתי הספר, כדי להתחיל את הבחינה במועדה. עוד מומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית ולא להגיע לבחינה ברכבים פרטיים, שכן ייתכן כי בחלק מהרחובות שיהיו חסומים לתנועת רכב פרטי, תתאפשר תנועתם של אוטובוסים. המשרד ער לקשיים ולבעיות שעלולים להתעורר, ובמקרים חריגים הוא ידע לתת את המענים הנדרשים. יחד עם זאת, התלמידים מתבקשים להגיע במועד, ולא לאחר לבחינה, כדי לשמור על טוהר הבחינות".


הכנות לקראת הגעת משלחות פורום השואה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


נידם מוסיף ומספר כי העירייה נערכה כחודש לאירוע הענק. "מדובר באחד האירועים הגדולים בישראל, והוקדש לו זמן ומחשבה רבה עם כל הגורמים – משרד החוץ, בית הנשיא, משטרה ועוד". בין השאר בימים האחרונים עמלו עובדי אגף התברואה לנקות את העיר, "במיוחד באזורי המלונות", מציין נידם, "במשך יומיים יתפרס באזור צוות כל שעות שידאג לנראותה של העיר. כמו כן, נשתלו מאות פרחים ברחבי העיר. בנוסף, תלינו כ-2,000 דגלים באזורים המתאימים".

מה לגבי התושבים שמתגוררים ברחובות החסומים – כיצד הם אמורים להתנהל בימים רביעי וחמישי?
"ברחובות ז'בוטינסקי, הנשיא, אגרון, רמב"ן ודוד המלך לא תותר חניית כלי רכב – ולכן, בעלי תו חניה אזורי יכולים להחנות ללא תשלום בשלושה חניונים שעומדים לרשות התושבים – קניונית וולפסון, חניון אחד העם 1, וחניון אגרון. בנוסף, העירייה דאגה לתושבי הרחובות שלא יכולים להחנות בחניה הסמוכה לביתם, למערך שאטלים חינמי שייקח אותם עד לחניונים שבהם נמצא רכבם".


איציק נידם (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

איציק נידם (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


ראש העיר משה ליאון מוסיף: "אני מברך בשם העיר ירושלים את כלל המנהיגים והמדינות מכל רחבי העולם ומשלחותיהם. זהו כבוד גדול והתרגשות עוד יותר גדולה לארחם בירושלים, בירת ישראל. מדובר באירוע הדיפלומטי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל והעיר ירושלים. נערכנו באופן יסודי ומקיף כדי להקל על תושבי העיר ולהעמיד פתרונות ראויים להמשך שגרת חייהם. אני קורא לכלל תושבי ירושלים להישמע להוראות המשטרה והסדרנים, זהו אתגר מורכב ואנחנו עושים הכול על מנת שיעבור ללא אירועים חריגים".



"בסך הכל, צפויים יומיים עמוסים והמטרה שלנו ששגרת התושבים לא תיפגע עד כמה שאפשר", מסכם נידם. "מוקד העירייה בכוננות כל השבוע, ובמיוחד ביומיים העמוסים האלה המוקד העירוני יפעל באופן מוגבר ויעניק לכל תושב את המידע הנחוץ. מומלץ גם להתעדכן באתר של העירייה, בו אפשר למצוא את כל המידע שמתעדכן לאורך כל הזמן, ויהיה בו את כל המידע הרלוונטי".


ניקיון העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

ניקיון העיר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


בתוך כך, נידם מתייחס לפרסום כי עיריית ירושלים תפיק מסיבת אפטר-פארטי לצוותי העיתונות מרחבי העולם שמגיעים לסקר את פורום השואה הבינלאומי – מה שהוביל לביקורת חריפה על המהלך ועל אופי האירוע. "לא מדובר במסיבה גרנדיוזית", מסביר נידם, "לכן, גם המיקום שנבחר לאירוע – מערת צדקיהו, זה מקום שממחיש את ההיסטוריה של העיר ירושלים בירת ישראל ומספר את סיפורה. ירושלים היא בירתה של ישראל והאירוע הזה זו הזדמנות טובה להראות את כל יופייה של העיר ולספר עליה. לא כל יום מגיעות משלחות מהרבה מדינות ועיתונאים רבים מרחבי העולם לירושלים. האירוע המדובר, זה אירוע שבא לספר ולהסביר על בירתה של מדינת ישראל לעיתונאים זרים מחו"ל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ברכה כהן

    עירית ירושלים כנראה מנותקת מהמציאות בכבישים בימים מהסוג הזה.מה עם ההסעות של ילדי החינוך המיוחד שבימים רגילים יושבים כשעה עד הגעתם למסגרות או חזרה הביתה? בימים כמו רביעי וחמישי הרי ברור לכולם ילדים אלה שבחלקם חסרי ישע,מונשמים ובכסאות גלגלים יבלו זמן רב בפקקים שיהיו בבירה.עצוב ששוב השכבה החלשה של האוכלוסיה תיפגע.מזמינה את הדרג מקבל ההחלטות לנסוע ביום הזה באחת ממהסעות האלה כדי להבין אחת ולתמיד את העינוי שילדים חסרי הישע עוברים באירועים מעין אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר